// کد مطلب: ۷۴۹۷۲

اختصاصی/ چه می شود اگر طلا به ۵ و یا ۱۰ هزار دلار در هر اونس برسد ؟ / بخش اول

اختصاصی/ چه می شود اگر طلا به 5 و یا 10 هزار دلار در هر اونس برسد ؟ / بخش اول
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:با صعودطلا به بالاترین سطح قیمت نه ساله در این ماه  و ماندن آن بالاتر از 1800 دلار ، خوانندگان از شما می خواهند راهنمایی کنید که اگر طلا نه تنها به اوج قیمتی جدید رسید ،بلکه از 2000 دلار هم گذشت و همچنان ادامه داد شما چه کاری خواهید کرد .... . چه می شود اگر فلز زرد واقعاً به 5000 دلار در هر اونس ، 10.000 دلار ... یا بالاتر برود؟ و اگر نقره به 100 دلار برسد و همچنان در حال افزایش باشد چه می شود؟

استراتژی های بازی آخر ما چیست؟

لوبو تیگر ، تحلیلگر بازار در کیتکو نوشت ،قبل از پاسخ دادن به این سؤالات ، باید به این فکر کنیم که اگر طلا به قیمت های 5 رقمی و نقره به قیمت های 3 رقمی برسند ، دنیا چه شکلی خواهد بود.

فقط می توان حدس زد ،اما گفتن اینکه چنین قیمت هایی حاکی از یک محیط با تورم بالا در ایالات متحده است چندان جای تعجب ندارد.

چنین قیمت های طلا و نقره با تعریف هایی خاص در وضعیت کلی ساخته می شوند.... فکر می کنم ما شاهد رکودی به سبک دهه 1970 هستیم...( منظور دوره هایی از تورم بالا با نرخ بیکاری زیاد : stagflation) و ناآرامی های سیاسی و اجتماعی بزرگی به وجود خواهد آمد. من فکر می کنم بعید است کسی با جرات پاول ولکر( اقتصاد دان امریکایی و رییس فدرال رزرو در دوهر کارتر) برای درست کردن امور قدم بردارد و فکر می کنم امروز شانس صفر درصدی وجود دارد که سیاستمداران به چنین شخصی قدرت اجرایی بدهند.

به عبارت دیگر ، من فکر نمی کنم که 10 هزار دلار طلا پایان داستان باشد. اگر طلا به این حد بالا برسد ، فکر می کنم ایالات متحده در مارپیچ واقعی مرگ پرفشار ترومی قرار می گیرد. در آن مرحله ،تقریبا قیمت همه چیز رشد می کند.... در عین حال ارزش واقعی بسیاری از چیزها کاهش می یابد ،چراکه مردم هزینه های خود را برای زنده ماندن متمرکز می کنند .".

به طور خلاصه ، پایان نهایی بازی پس از فروپاشی ، یک باز نویسی و شروعی از صفری جدید برای برنامه های مالی و اجتماعی است -

امیدوارم اشتباه کردم

اگر من درباره آنچه بر طلای 10 هزار دلاری دلالت دارد درست حدس زده باشم ، امیدوارم هرگز به آنجا نرسیم. رسیدن به پیش بینی مشهور 3000 دلاری Bank of America برای ایجاد ثروتی مناسب برای خریداران طلایی از جمله من بیش از حد کافی خواهد بود. نیازی نیست که آرزو کنیم بدبختی به مراتب بیشتری در سراسر جهان اتفاق بیفتد.

اما صادقانه بگویم، با توجه به پیوستن جمهوریخواهان به دموکرات ها در بیرون کشیدن میله های کنترلی( در نیورگاه های هسته ایی برای کنترل سطح انرژی ایجاد شده از شکافت هسته استفاده می شود ) که مانع از گرمی بیش از حد اقتصاد ایالات متحده و ذوب آن می شود ... خوب ، هرچند نمی خواهم یک فروپاشی جهانی را پیش بینی کنم ، اما فکر می کنم احمقانه است اگر برای دوره احتمالی بحران برنامه ایی نداشته باشیم.

با توجه به این که همه موارد فوق فقط تنها حدس های من است - چیزهای مهمی وجود دارد که باید در مسیر پیش رو در نظر داشته باشیم.

پایان دوره ارزهای فیات( بدون پشتوانه )

این همان چیزی است که زیمبابوه یا ونزوئلا می توانند با ان فشار تورمی بالا را از بین ببرند. این برای ایالات متحده کاملاً متفاوت است. تا حدی که تحلیلگران جریان اصلی و معامله گران فارکس در این باره فکر می کنند ، فکر می کنم تصور این گروه این است که که یورو ، یوان یا شاید ارزهای دیگری مانند (که به دلایل تاریخی بسیار مورد توجه قرار گرفته است) فرانک سوئیس به عنوان ارز ذخیره جهانی مورد توجه قرار خواهند گرفت .( دلار در وضعیتی ضعیف تر قرار می گیرد ). .

این ممکن است اتفاق بیفتد

اما فعلا همه این دولتها در یک وضعیت یکسان ( از بحران )قرار دارند ، بنابراین به آن توجه نمی کنم.

من روی این مورد که ارز هر کشور به عنوان محافظ خوبی در برابر سقوط دلار باشد حساب نمی کنم.

فروپاشی یک ابزار مالی که بخشی از پایه بازارهای مالی در جهان به حساب می آید - همانطور که دلار آمریکا است - می تواند و باید به طور کلی ایده پولهای فیات را زیر سوال ببرد.

حتی نمی توانیم بگوییم که دلار ، یورو ، یوان یا حتی فرانک های سوئیس به اندازه ارزش کاغذی که روی آنها چاپ شده اند ارزش ندارند ، زیرا بیشتر واحدهای پولی موجود در جهان روی کاغذ چاپ نمی شوند.( اعدادی در حساب های بانکی هستند)

من فکر می کنم که بازارها راه حل آشکار در این مرحله از آینده را دوباره کشف می کنند و آن طلا است - به خصوص اکنون که مالکیت و انتقال آن در مقادیر کوچک و کم آسان شده.

اما حتی اگر در این باره اشتباه کنم و در عوض این راه حل جایگزین بیت کوین باشد ، یا برخی از شکل های جدید حفظ ثروت و مبادله ای که هنوز ابداع نشده، طلا هنوز هم ارزش خواهد داشت.

اما نمی توانم این را در مورد هر یک از ارزهای ملی فیات امروز بگویم........پس بدایند که به شما اخطار داده شده است

کمبود شمش

اگر طلا دوباره به چرخه بازگردد، برای مدتی فقدان مشهود در فرآوری تعداد سکه های استاندارد شده و سایر محصولات شمش وجود خواهد داشت. تقاضا برای سکه های نقره نیز افزایش خواهد یافت و ممکن است دولت ها مجدداً انبارکردن نقره را آغاز کرده و سوخت مورد نیاز برای شعله ور تر شدن قیمت های این فلز را تامین کنند.

اما حتی اگر این اتفاقات رخ ندهد ، قیمت طلای بسیار بالاتر دلالت بر خریداران بیشتر نسبت به فروشندگان دارد که این هم نشانگر کمبود محصولات تولید شده از طلا است .

من انتظار ندارم که پیدا کردن طلای فیزیکی به آن اندازه که در بحران پاندمی سخت بود باشد.... این فقط به واحد های ارزی بیشتری نیاز دارد تا مردم بتوانند خرید و فروش کنند...... اما انتظار دارم که حق بیمه ها افزایش یابد ،به طوری که خرید یک سکه طلای ایگل ، مپل لیف ، فیلارمونیک و غیره بسیار بالاتر از قیمت های معمول ان شود.

احتمال بازگشت طلا به چرخه به عنوان واحد پولی و هم احتمال بالقوه حق بیمه بالای محصولات شمش آن افزایش سطح طلا و نقره در سبد دارایی شما را توجیه پذیر تر می کند.

اختصاصی/ چه می شود اگر طلا به 5 و یا 10 هزار دلار در هر اونس برسد ؟ / بخش اول

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه