// کد مطلب: ۷۴۴۳۹

اختصاصی/ به نظر می رسد روند اصلاح قیمت طلا پایان یافته

اختصاصی/ به نظر می رسد روند اصلاح قیمت طلا پایان یافته
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:بانوکبرن در آخرین گزارش نخلیل تکنیکال قیمت خود اعلام کرد ،به نظر می رسد که طلا روند نزولی را خود را به اتمام رسانده است و ممکن است آماده صعود به قیمت های بالاتر باشد.

بر اساس گزارش کیتکو، این موسسه در تحلیل نمودار تکنیکال خود آورده: "روند اصلاحی كه قیمت طلا را از بالاترین رقم چند ساله، 1765.40 دلار در هر اونس 18 ماه به رقم پایینی حدود 1694.30 دلار رساند به نظر می رسد پایان یافته است."

وی گفت: "قیمت طلا هفته گذشته بالای خط نزولی اخیر که در حدود 1722 دلار بود ، بسته شد. ماهیت مشخص پیشروی 20 دلاری فلز زرد در دو جلسه گذشته هشداری در مورد افزایش قیمت ها در سطحی بالاتر است. "

در ساعت 7:48 به وقت EDT ، طلای بازار آتی با 3.40 دلار افزایش ، به 1732.10 دلار در هر اونس رسید.

در این بین جیم وایکوف ، تحلیلگر تکنیال کیتکو در مطلب دیگر اشاره کرد تحت تاثیر عواملی همچون وضعیت اقتصادی جهان و از همه مهمتر درگیری امریکا با دو بحران عمده به نظر می رسد طلا روند افت خود را پایان داده است ...بازار امریکا با دو بحران دست به گریبان است ، یک تاثیر اقتصادی پاندمی و گذر نرخ بیکاری از 40 میلیون نفر و دیگری آشوب های ایجاد شده در اعتراض به کشته شدن شهروند سیاهپوست در بازداشت پلیس این کشور که البته همین مورد دوم به دلیل نزدیک بودن نعترضان به هم و استفاده نکردن گروهی از ماسک در این اعتراضات باعث ایجاد نگرانی ها در مورد موج دوم شیوع ویروس شده است .

..در این بین تنش ایجاد شده بین چین و امریکا در مورد مساله هنگ کنگ هم وجود دارد..روز دوشنبه اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه چین خرید سویا و برخی از محصولات تولیدی امریکا را قطع کرد و این یعنی این کشور دیگر به توافق تجاری منعقد شده خود با امریکا در فاز اول توافق تجاری منعقد شده در ژانویه متعهد نیست ..که البته صحت این اخبار همچنان زیر سوال است ..به نظر می رسد این اخبار در ادامه واکنش ترامپ در مورد استقلال تجاری و روابط هنگ کنگ بعد از وضع قانون امنتی جدید توسط پکن منتشر شده است .

وایکوف با توجه به عملکرد روز گذشته قیمت طلا و واکنش های اخیر طلای تحویلی در اگوست بازار کومکس روندبازار در کوتاه مدت را خنثی تا سطحی از صعود پیش بینی کرد ...افزایشی ها برتری نسبی جامدی را در کوتاه مدت دارند ..هدف نهایی طلای بازار آتی در صورت صعود رسیدن به بالای بهرتین قیمت آپریل ، 1789 دلار در هر اونس است ..در این مسیر اولین مقاومت را از جانب 1760 دلار و مقاومت بعدی را از جانب 1775 دلار در هر اونس شاهد خواهیم بود .

اما در صورت افت قیمت این بازار ، هدف نهایی کوتاه مدت فرستادن قیمت طلای فیوچرز به پایین سطح حمایتی 1700 دلار در هر اونس است ..در این مسیر اولین حمایت از جانب سطح 1737.60 دلاری انجام خواهد شد و در صورت عدم توانایی این سطح برای حمایت از قیمت طلا ، سطح پشتیبان بعدی 1725 دلار در هر اونس است .

اختصاصی/ به نظر می رسد روند اصلاح قیمت طلا پایان یافته

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه