// کد مطلب: ۱۴۱۵۶۵

وزیر اقتصاد خبر داد:

تخصیص ٣٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک صادرات ایران برای بازنشستگان کشوری

تخصیص ٣٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک صادرات ایران برای بازنشستگان کشوری
لینک کوتاه کپی شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تخصیص ٣٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و ترجیحی بانک صادرات ایران برای پرداخت به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد.

به گزارش طلانیوز و به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، سید احسان خاندوزی در حاشیه نشست نخستین هم‌اندیشی مدیران ستاد و صف بانک صادرات ایران در سال ١٤٠١ با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، افزود: بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری بخش مهمی از بازنشستگان کشور هستند که از بانک صادرات ایران خدمات خود را دریافت می‌کنند. با توجه به نیاز آنها، با موافقت مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران مبلغ ٧ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه توسط بانک بدون دریافت ضامن برای پرداخت به آنها اختصاص یافته است. همچنین مبلغ ٢٣ هزار میلیارد ریال وام مرابحه با نرخ سود شش درصد و بدون ضامن توسط این بانک برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری تخصیص خواهد یافت.
خاندوزی بازپرداخت سود مازاد دریافتی از تسهیلات‌گیرندگان طبق بخشنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تشکیل کارگروه خدمات ارزی به منظور کمک به صادرات و بازرگانی مورد تاکید وزارت امور اقتصادی و دارایی است که با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های نظام بانکی از جمله بانک صادرات ایران انجام خواهد پذیرفت.
وی افزود: با انجام گفتگو‌های سازنده و در راستای اهداف و اولویت‌های دولت، اولویت‌های سال ١٤٠١ بانک صادرات ایران برای جهت‌گیری‌های لازم برای اصلاح تدابیر اقتصادی و شاخص‌های عملکردی صورت گرفته است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان تاکید کرد: یکی از سیاست‌های جدی دولت دسترسی به تسهیلات خرد از طریق اعتبارسنجی بدون وثایق و ضامنین است که پرداخت آن در نظام بانکی آغاز شده است و همچنان اقدامات نظارتی در زمینه پیشبرد بهتر، دسترسی سریع‌تر و ایجاد رضایتمندی گسترده‌تر ادامه دارد. مدیران عامل بانک‌ها نیز با جدیت و مطالبه‌گری به منظور اجرای قانون و دسترسی عام مردم به تسهیلات خرد به وظیفه نظارتی خود ادامه خواهند داد.

تخصیص ٣٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک صادرات ایران برای بازنشستگان کشوری

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه