// کد مطلب: ۱۵۲۸۷۹

بیمه تعاون/

طرح نو بیمه تعاون در حوزه بیمه بدنه در سال ۱۴۰۲ رونمایی می‌شود

طرح نو بیمه تعاون در حوزه بیمه بدنه در سال ۱۴۰۲ رونمایی می‌شود
لینک کوتاه کپی شد

یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون در گفت‌‌وگو با «توسعه پویا»، از رونمایی طرح­‌های جدید این شرکت در حوزه خودرو در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون به نقل از پایگاه خبری توسعه پویا، شرکت بیمه تعاون یکی از جوان‌ترین شرکت‌های صنعت بیمه کشور است که به واسطه جوان بودنش به همان اندازه از صنعت بیمه کشور سهم دارد. این شرکت در حال حاضر حدود 1 درصد از بازار صنعت بیمه را در اختیار دارد و تا به امروز حدود 1600 میلیارد تومان تولید حق بیمه داشته است. در بحث رتبه‌­بندی یا rating صنعت بیمه کشور، خوشبختانه بیمه تعاون توانسته براساس وضعیت کسب‌‌و‌کار، وضعیت مالی شرکت و همچنین ریسک صنعتی، رتبه اعتباری نیز برای خود کسب کند و تنها شرکت بیمه‌­ای کشور است که دارای رتبه اعتباری می‌باشد. رتبه اعتباری بلندمدت این شرکت BBB- است که به معنی دورنمایی پایدار می‌باشد و براساس وضعیت کنونی برای آینده بیمه تعاون پیش‌­بینی شده‌است. شرکت بیمه تعاون توانسته از نظر سهم بازار و رنکینگ، هر سال جایگاه خود را در صنعت بیمه ارتقا دهد.

بر این اساس، با یونس مظلومی، مدیرعامل این شرکت، گفت‌وگویی صورت گرفت که در ادامه می‌آید:

ابتکارات و نوآوری بیمه تعاون را در بین شرکت‌های بیمه موجود توضیح دهید.

در هفته‌­های گذشته و در نشست سه‌­شنبه‌های نوآورانه بیمه مرکزی و با حضور رئیس کل بیمه مرکزی، یک رونمایی از طرح‌هایی که در این شرکت پیاده‌­سازی و جاری شده انجام دادیم. اصلی‌ترین بخش، بحث‌هایی بود که بیمه تعاون در مورد رضایت مشتریان و سرعت پرداخت خسارت انجام داده است. ما پاسخگویی به مشتریان و سرعت پرداخت خسارت را به پرداخت پاداش کارکنان وصل کرده‌ایم. این شرکت سبد نوآوری‌‌‌های خود را «تاوینو» نام‌گذاری کرده که به چهار دسته جت، کیک، مسیر و تینو تقسیم شده‌است. بیمه تعاون در دسته‌بندی جت قصد دارد سرعت ارائه خدمات و پاسخگویی به مشتری را افزایش دهد.

شرکت در بحث استراتژی به دنبال تنوع است. فعالیت خود را محدود به یک محصول و یا یک منطقه نکرده است. تقریباً در تمام استان‌های کشور شعبه دارد و نیز در تمام محصولات بیمه‌ای فعالیت دارد. فعالیت اغلب شرکت‌های بیمه‌ای در داخل کشور است و تعداد معدودی از شرکت‌ها فعالیت برون مرزی دارند و بیمه تعاون در زمینه بیمه‌نامه‌­های مسافرت خارجی نیز فعالیت دارد. صنعت بیمه کشور از نظر اقتصادی در مقایسه با کشورهای منطقه به­‌خصوص خاورمیانه به نسبت از موقعیت مناسب و جایگاه بهتری برخوردار است.

وضعیت شرکت بیمه تعاون در پرداخت غرامت‌­ها و تعهدات بیمه­‌ای در مقایسه با سایر شرکت‌­های بیمه چگونه است؟

در حال حاضر فرآیند پرداخت خسارت بیمه درمان در این شرکت به صورت لحظه‌­ای رصد می‌شود. ارزیابی‌های شرکت نشان می‌دهد رضایت مشتریان، به «سرعت پرداخت خسارت» بیش از «مبلغ خسارت پرداختی» است. با وصل شدن «سرعت پرداخت خسارت» به «پاداش کارکنان» نه تنها زمان پرداخت خسارت به مشتریان بیمه تعاون کاهش یافته، بلکه رضایت مشتریان را بیش از پیش افزایش داده است. می‌­توانم بگویم که بر اساس برداشت مشتریان، ما به نقطه مطلوبی در حوزه سرعت، میزان و کیفیت پرداخت خسارت به مشتریان رسیده‌ایم.

بیمه تعاون چه ظرفیت­‌هایی دارد که بتواند پوشش بیشتری برای جامعه ارائه دهد؟

شرکت بیمه تعاون با توجه به اینکه در سطح کشور و تمامی استان‌­ها فعالیت دارد، این ظرفیت را پیدا کرده است که حتی در قراردادهای بزرگ هم مشارکت داشته باشد و می‌تواند قراردادهای کشوری را نیز پشتیبانی کند.

در تمام دنیا، شرکت‌ها یک شبه به رتبه اول نمی‌رسند، بلکه برای رسیدن به جایگاه اول نیاز به زمان و تلاش و راهبرد وجود دارند. یقین دارم بیمه تعاون هم براساس این اصل جلو می‌رود و جایگاه خود را ارتقا می‌دهد و امیدوارم در آینده نزدیک در جایگاه‌های بهتری نیز قرار گیرد.

آیا برنامه‌ای برای افزایش سقف تعهدات و پرداخت غرامت دارید یا خیر؟

شرکت‌های بیمه به طور طبیعی بر مبنای نیاز بازار تعهدات خود را به نسبت ارزش مورد بیمه، افزایش می­‌دهند. به طور مثال در مورد بیمه‌های شخص ثالث با توجه به افزایشی که در مبلغ ریالی دیه اتفاق می‌­افتد، تعهدات شرکت‌­های بیمه نیز افزایش می­‌یابد. به تبع شرکت بیمه تعاون هم مانند بقیه شرکت‌های صنعت بیمه تعهدات خود را افزایش خواهد داد. در مورد بقیه رشته‌­های بیمه‌­ای نیز هیچ محدودیتی نسبت سطح تعهدات و سطح غرامت‌­های تحت پوشش وجود ندارد و بر اساس تقاضای بیمه‌گذران توسط شرکت بیمه تعاون ارائه می­‌شود.

برنامه بیمه تعاون برای سال 1402 چه می‌باشد؟

بیمه تعاون تعدادی طرح‌های نوآورانه از جمله طرح‌هایی در حوزه بیمه خودرو دارد که از ابتدای سال 1402 راه‌اندازی و در دسترس عموم خواهد بود. هر یک از این طرح‌­‌ها پس از رونمایی به طور کامل تشریح خواهد شد.

طرح نو بیمه تعاون در حوزه بیمه بدنه در سال ۱۴۰۲ رونمایی می‌شود

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه