// کد مطلب: ۱۵۲۵۱۲

در پنل تخصصی گردشگری، رفاهی و خدمات نخستین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره زیبای قشم عنوان شد؛

غنای طبیعی و فرهنگی شاخصه‌ای برای قشم در ایران و جهان

غنای طبیعی و فرهنگی شاخصه‌ای برای قشم در ایران و جهان
لینک کوتاه کپی شد

پنل تخصصی گردشگری، رفاهی و خدمات نخستین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره زیبای قشم با محتوای توسعه بسته‌های آموزشی و توان طبیعی و فرهنگی جزیره به بیان راهبردهای قشم در حوزه‌ جذب سرمایه‌گذار علاقه‌مند به حوزه گردشگری پرداخت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم ، ایوب زارعی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم به‌عنوان دبیر این پنل تخصصی، بحث آموزش و توسعه بسته‌های آموزشی را راهکاری جهت بهبود خدمات و توسعه گردشگری مقصد معرفی کرد.

در ادامه ناصر مشهدی زاده، استاد دانشگاه، معجزه گردشگری را چرخش پول قبل از گرفتن خدمات دانست و گفت: گردشگری تنها صنعتی است که قابل پیش‌خرید کردن نیست و باید رفت و از نزدیک آن را لمس کرد و عناصر آن قابلیت تولید ندارند.

وی ادامه داد: تجهیز مقصد یعنی مجموعه خدمات و امکانات و تسهیلاتی که منجر به آمدن، رفتن و بازگشت مجدد یا ترغیب به بازگشت مجدد گردشگر می‌شود و درنهایت به افزایش ضریب ماندگاری گردشگر کمک می‌کند و این موضوعی است که باید از سوی سرمایه‌گذاران این حوزه موردتوجه قرار گیرد.

مانگرو و غار نمک شاخصه‌های جهانی قشم

فرهاد نظری، عضو کمیته میراث ناملموس در آیسِسکو سخنران دیگر این پنل تخصصی نیز از تفاوت فرهنگی، تاریخ و تمدن به‌عنوان یک مزیت و عامل تعیین‌کننده برای جذب گردشگر یادکرد و ادامه داد: تنها 5 یا 6 کشور در میان 200 کشور جهان دارای قدمت هزاره‌ای هستند که ایران ما یکی از آن‌ها است و تکیه‌بر داشته‌های طبیعی و فرهنگی می‌تواند ما را در جهان مطرح کند.

وی فرهنگ را پل ارتباطی بین مردم دنیا دانست و گفت: برای داشتن سرزمینی آباد و حفظ سهم آیندگان، باید روی داشته‌هایی سرمایه‌گذاری کنیم که انتفاع حال و آیندگان را در پی داشته باشد که این مقوله فقط در میراث طبیعی و فرهنگی قابل‌دستیابی است.

نظری با اشاره به داشته‌های میراثی جزیره قشم افزود: قشم با درختان حرا و غار نمک شاخصه‌ای برای ایران در بین جهانیان است.

سخنران بعدی این پنل، زاهد شفیعی، مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بود که صنعت گردشگری را یکی از صنایع پیشتاز در حوزه اشتغال معرفی کرد و گفت: 450 میلیون شغل مستقیم و غیرمستقیم تاکنون توسط این صنعت ایجاد شده است.

وی خواستار تهیه یک برنامه راهبردی در حوزه گردشگری قشم شد و ادامه داد: تنوع سازی مقصد و محصول گردشگری و تسری منافع حاصل از گردشگری به‌ کل منطقه با استفاده از توسعه مفهوم گردشگری خلاق و تجربه محور یکی از نیازهای صنعت گردشگری قشم است.

توانمندسازی منابع انسانی، استانداردسازی زنجیره ارزش خدمات، برندسازی، تولید محتوا و معرفی بیشتر قشم در ایران و جهان از موارد دیگر مورداشاره شفیعی در این پنل بود.

آخرین سخنران این پنل، عبدالباسط رضوانی، عضو هیات مدیره جامعه هتلداران ایران و مدیرعامل جامعه هتلداران قشم ضمن برشمردن ویژگی‌های قشم به‌عنوان عضو سازمان جهانی گردشگری و شبکه جهانی ژئوپارک های یونسکو گفت: قشم در حال حاضر 78 مرکز اقامتی و 81 بومگردی فعال دارد که تا پایان سال 7 هتل به این ظرفیت افزوده می شود و با 5 کشتی تفریحی فعال، هنوز ظرفیت بالایی در این حوزه برای جذب سرمایه گذار داریم.

گفتنی است، در نخستین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره زیبای قشم که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان، علی وحدت، رییس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور به همراه جمعی مسوولان استانی و چهره‌های شاخص صنعت کشور، بانک‌های عامل، سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم و شهرستان برگزار شد، 50 طرح به ارزش 20 هزار میلیارد ریال به سرمایه گذاران علاقمند در حوزه‌های نفت و گاز، شیلات، گردشگری و ابزارهای تأمین مالی معرفی گردید.

غنای طبیعی و فرهنگی شاخصه‌ای برای قشم در ایران و جهان

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه