// کد مطلب: ۱۵۱۱۹۲

ایران خودرو

ایران خودرو در جمع ۱۰ شرکت برتر ایران در سال ۱۴۰۱

ایران خودرو در جمع ۱۰ شرکت برتر ایران در سال ۱۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد

در بیست و چهارمین دوره همایش شرکت های برتر ایران تحت عنوان IMI-۱۰۰ که با حضور معاون طرح و برنامه وزیر صمت و مدیران ۵۰۰ شرکت برتر کشور برگزار شد، شرکت ایران خودرو از گروه وسایل نقلیه و قطعات خودرو موفق به قرارگیری در میان یکی از ۱۰ بنگاه برتر ایران شد.

ایکوپرس - براساس گزارش سازمان مدیریت صنعتی، مرکز رتبه بندی شرکت های برتر؛ شرکت ایران خودرو در رتبه بندی سال 1401 سازمان مدیریت صنعتی که بر اساس اطلاعات مالی سال 1400 صورت پذیرفته، حائز رتبه هشتم از منظر فروش شده است.
بر اساس اطلاعات سال مالی 1400، این شرکت در سال گذشته به فروش بیش از 114 هزار میلیارد تومان دست یافته است که در مقایسه با فروش سال 99، توانسته رشد دو برابری را محقق کند.
این خودروساز در شاخص بالاترین اشتغال زایی نیز موفق به کسب رتبه اول در میان 100 شرکت برتر از نظر تعداد کارکنان در سال 1400 شده است.
هم چنین در این رتبه بندی، شرکت ایران خودرو دیزل با قرارگیری در رتبه 65 از نظر فروش در سال 1400 و بهبود 34 رتبه نسبت به سال 1399 و فروش بیش از 11 هزار میلیارد تومان در سال گذشته، موفق به قرارگیری در شاخص بیش ترین صعود از میان 100 شرکت برتر کشور در سال 1401 شده است.
این گزارش می افزاید، در رتبه بندی 100 شرکت دوم شرکت های برتر ایران از نظر میزان فروش/درآمد، شرکت گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران (یاپکو) رتبه 120 را با فروش بیش از 50 هزار میلیارد تومان در سال 1400 به دست آورده است.
در این رتبه بندی، شرکت مهندسی خدمات صنعتی ایران خودرو (ایسیکو) با فروش بیش از 29 هزار میلیارد تومان در سال 1400 در جایگاه 151 قرار گرفته و شرکت صنعتی نیرو محرکه نیز با فروش بیش از 26 هزار میلیارد تومان در جایگاه 156 قرار گرفته است.
هم چنین شرکت صنعتی محورسازان ایران خودرو با میزان فروش بیش از 18 هزار میلیارد تومان توانسته رتبه 192 را کسب کند.
در ادامه، بر اساس رتبه بندی 100 شرکت سوم شرکت های برتر ایران از نظر میزان فروش/درآمد، شرکت امداد خودرو ایران با فروش بیش از 10 هزار میلیارد تومان رتبه 234 را کسب کرده است.
برپایه این گزارش، با توجه به رکوردشکنی های ایران خودرو در زمینه تولید و عبور از رکورد 12 ماهه سال 1400 طی 9 ماهه امسال، به نظر می رسد بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه بتواند در سال آینده به جایگاه بالاتری در فهرست 10 شرکت برتر ایران دست پیدا کند.
افزون بر رکوردهای متعدد در تولید و عرضه خودرو در سال جاری، در زمینه توسعه محصولات و عرضه خودروهای مدرن و به روز نیز اقدامات متعددی صورت گرفته که این شرکت را در مسیر مدیریت اقتصادی بنگاه تولیدی و سودآوری قرار داده است. ایجاد مرکز توسعه و تجارت قوای محرکه (پاورترین) نیز از دیگر اقداماتی است که با تحقق آن به عنوان فعالیتی اقتصادی، به یقین مسیر ایران خودرو برای دست یابی به رتبه های بالاتر در میان شرکت های برتر هموارتر خواهد شد.
گفتنی است، سازمان مدیریت صنعتی هرساله همایش معرفی شرکت های برتر ایران را که بر اساس رتبه‌بندی IMI-100 انتخاب شده اند، برگزار می کند و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران حامیان اصلی این همایش هستند.

ایران خودرو در جمع ۱۰ شرکت برتر ایران در سال ۱۴۰۱

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه