// کد مطلب: ۱۴۹۸۴۵

به مناسب گرامیداشت روز بیمه

برگزاری پنل سندیکای بیمه گران ایران در همایش روز بیمه

برگزاری پنل سندیکای بیمه گران ایران در همایش روز بیمه
لینک کوتاه کپی شد

به مناسب گرامیداشت روز بیمه، پنل تخصصی چالشها و فرصتهای بیمه گری هوشمند با رویکرد دانش بنیان به میزبانی سندیکای بیمه گران ایران در مرکز همایش های برج میلاد محل سالن اصلی(حافظ) برگزار شد.

پنل تخصصی "چالشها و فرصتهای بیمه گری هوشمند با رویکرد دانش بنیان" به میزبانی سندیکای بیمه گران ایران در محل سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد و با حضور مدیران ارشد، خبرنگاران و فعالان صنعت بیمه برگزار شد.

دکتر کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، دکتر کاردگر مدیرعامل شرکت بیمه ما، دکتر رشنوادی مدیرعامل شرکت بیمه سرمد، دکتر قلی پور مدیرعامل شرکت بیمه آرمان، دکتر ماجد عضو هیات علمی دانشگاه تهران و دکتر پروازی مدیر کسب وکارهای نوین بیمه تجارت نو از اعضای هیات رئیسه این پنل بودند.

از محور های اصلی این پنل می توان به "راهکار های دانش بنیان کاهش ریسک بیمه گری در بیمه های درمان و شخص ثالث"، "تحول دیجیتال"، "نوآوری ها و ابزارهای بیمه ای"، "چشم انداز نظارت و تنظیم گری هوشمند( (RegTech در دنیا و ایران" و "مدیریت ریسک هوشمند حوادث طبیعی و اقلیمی" اشاره کرد.

در ابتدای این پنل 4 مقاله با موضوعات بررسی تاثیر قابلیت های پویای دانش بنیان بر کسب مزیت رقابتی و بهبود عملکرد نوآوری در صنعت بیمه، ارائه الگوی توانمند سازی شرکت های دانش بنیان نوپای صنعت بیمه(اینشورتک)، شناسایی و ارزیابی چالش های توسعه همکاری شرکت های دانش بنیان با صنعت بیمه و واکاوی کارکردهای صنعت بیمه مبتنی بر نیازهای شرکت های دانش بنیان توسط فعالان بیمه ارائه و توسط اعضای هیات رییسه مورد ارزیابی قرار گرفت.

در ادامه دکتر اصغری به عنوان متخصص تغییرات اقلیمی و حوادث طبیعی به عنوان سخنران با موضوع "مدیریت ریسک هوشمند حوادث طبیعی و تغییرات اقلیمی" به بحث در مورد بلایای طبیعی و لزوم توجه به پوشش بیمه ای و همچنین مدیریت ریسک حوادث پرداختند.

در ادامه دکتر صفری مدیرکل نظارت بر شرکتهای بیمه، بیمه مرکزی ج ا ا، دکتر کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران و دکتر قربانی رییس کمیسیون فین تک سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با اجرای دکتر پروازی مدیر کسب و کارهای نوین بیمه تجارت نو به بحث و گفتگو با موضوع چشم انداز نظارت و تنظیم گری هوشمند (RegTech) در دنیا و ایران پرداختند.

در ابتدای این گفتگو دکتر کریمی در رابطه با استفاده از ابزارهای نوین در زندگی امروز گفت: استفاده از ابزار نوین در همه جای دنیا یک اتفاق میمون است. استفاده از این ابزارها در کشور ما یک الزام است و یک اختیار نیست مخصوصا که در زندگی ما بیمه ای ها ورود پیدا کرده است و باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در ادامه به بحث رگ تک ها که مربوط به بیمه گران و نهاد ناظر است و بحث رگولاتوری و نظارتهای بیمه ای اشاره کرد و افزود: طبیعتا نهاد ناظر برای نظارت بر شرکتها و عملیات بیمه گری، باید یکسری ضابطه هایی را قرار دهند. این موضوع در همه جای دنیا هم وجود دارد و در کشور ما هم به عنوان بیمه مرکزی مسئولیت این امر مهم را عهده دار می باشد. این در حالی است که در کشورهای دیگر معمولا نهاد ناظر یا رگولاتوری در حد یک اداره کل در وزارت مالیه یا وزارت اقتصادی است اما خوشبختانه در کشور ما به دلیل شرایط حاکم و علاقه ای که به مبحث بیمه و آینده بیمه گری داشته اند ، بیمه مرکزی را به وجود آورده است.

وی آیین نامه توانگری را یکی از اقدامات موثر و بزرگ دانست و در این رابطه گفت: بحث توانگری یکی از اقدامات موثر دکتر صفری بود که توسط ایشان و کارشناسان دیگر توانستیم آیین نامه توانگری را در شورای عالی بیمه به ثمر برسانیم.

دکتر قربانی در ادامه به مبحث رگ تگ ها ورود کرده و در این رابطه اظهار داشت: یک روندی در سالهای گذشته در فضای مالی جهان، چه بانک، چه بورس، چه بیمه و چه پرداخت شکل گرفته است و آن ورود تکنولوژی به این عرصه ها هست. مثل فین تک، رگ تک، اینشورتک و...، در واقع ورود این تک ها به دنیای مالی تغییرات زیربنایی ایجاد کرده است.

رییس کمیسیون فین تک سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با بیان اینکه ما الان در دنیا نزدیک به 500 کسب و کار رگ تکی داریم گفت: در ایران 10 تا 12 شرکت هستند که شروع به فعالیت در این حوزه کرده اند. در واقع رگ تگها در 5 حوزه مشخص خلاصه می شوند. مهمترین حوزه آن، حوزه تطبیق هست که در فضای بانکی برای ارتباط و فعالیت با کشورهای خارجی بیشتر از این واژه استفاده می کنیم.

دکتر صفری نیز در ادامه این گفتگو به بحث ساب تگها اشاره کرد و اظهار داشت: در فین تک یک حوزه رگ تک داریم و کاربر رگ تگ ها شرکتهای بیمه هستند در حالی که کاربر ساب تگ ها، بیمه مرکزی و نهاد ناظر است که از تکنولوژیهای آی تی و یکسری نرم افزارها و الگوریتها استفاده میکند تا بتواند بر شرکتهای بیمه به صورت اتوماسیون و دیجیتالی نظارت کند در غیراینصورت ناکارآمد باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه بیمه مرکزی مجبور به نوآوری و استفاده ازساب تگ ها و پذیرش تغییرات است به سامانه سنهاب و عملکرد آن اشاره کرد و گفت: بیمه مرکزی برای نظارت بر شرکتهای بیمه ای سامانه ای به نام سنهاب دارد که یک ساب تگ به شمار می رود. این ساب تگ در واقع دیتاهای کم و کیفی را از تمام نهادهای صنعت بیمه به صورت انلاین و لحظه ای دریافت ، کنترل، اتوماسیون و ذخیره می کند و از اینها برای نظارت استفاده می کند.

در پایان پنل آقای ایرجی رئیس انجمن کارگزاران بیمه و آقای طاهری رئیس شورای هماهنگی تشکل های صنفی نمایندگان بیمه مشکلات و چالش های شبکه فروش صنعت بیمه را در حضور رئیس کا بیمه مرکزی ج.ا.ا بیان کردند

برگزاری پنل سندیکای بیمه گران ایران در همایش روز بیمه

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه