// کد مطلب: ۱۴۹۸۲۲

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان:

آزمون ورود به حرفه مهندسان ۸ و ۹ دی برگزار می‌شود/حد نصاب قبولی نمره ۵۰ است

آزمون ورود به حرفه مهندسان ۸ و ۹ دی برگزار می‌شود/حد نصاب قبولی نمره ۵۰ است
لینک کوتاه کپی شد

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان جزئیات برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی را برای ۸ و ۹ دی‌ماه سال جاری اعلام کرد.

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در روزهای 8 و 9 دی ماه در بیان جزئیات آن اعلام کرد: در این دوره از آزمون‌ها 157 هزار و 821 نفر ثبت ‌نام کردند که از این تعداد 34 هزار و 535 نفر خانم و مابقی مرد هستند.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ادامه داد: این دوره از آزمون‌ها در هفت رشته مهندسی شامل معماری، شهرسازی، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، نقشه‌برداری، ترافیک در صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا برگزار می‌شود.

مانی‌فر ادامه داد: این آزمون در روز پنجشبنه و جمعه 8 و 9 دی ماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان رقابتی نیست، توضیح داد: مطابق دوره‌های قبل افرادی که نمره 50 را کسب کنند به عنوان قبول شده آزمون تلقی می‌شوند. منابع آزمون نیز در هنگام ثبت‌نام به اطلاع شرکت کنندگان رسیده و منابع نسبت به دوره گذشته به غیر از رشته شهرسازی که منابع کمتری به منظور سهولت در مطالعه معرفی شده است، تغییری نداشته است.

گفتنی است در سال جاری، آزمون ورود به حرفه مهندسان در تیرماه شامل طراحی معماری و شهریورماه در تمامی رشته‌ها به شکل تستی برگزار شد. همچنین علاوه بر آزمون دیماه در اسفند نیز آزمون برگزار خواهد شد.

آزمون ورود به حرفه مهندسان ۸ و ۹ دی برگزار می‌شود/حد نصاب قبولی نمره ۵۰ است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه