// کد مطلب: ۱۴۹۶۶۷

بانک پارسیان

رویکرد حمایتی بانک پارسیان از سهامداران؛ سهام بانک پارسیان در قیمت ۲۰۰ تومان بیمه شد

رویکرد حمایتی بانک پارسیان از سهامداران؛ سهام بانک پارسیان در قیمت 200 تومان بیمه شد
لینک کوتاه کپی شد

بانک پارسیان در راستای حمایت از سهامداران، از طریق صندوق بازارگردانی امید لوتوس پارسیان سهامش را در قیمت 200 تومان به مدت یکسال بیمه کرد.

بر اساس این گزارش؛ صندوق بازارگردانی امید لوتوس پارسیان از روز سه‌شنبه مورخ 8 آذر 1401 اقدام به عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام بانک پارسیان در نماد «هپارس029» خواهد کرد.
بر این اساس، سهام بانک پارسیان که اکنون در بازار به قیمت حدود 154 تومان معامله می‌شود، برای سررسید یک ساله منتهی به 08/09/1402 به قیمت 200 تومان بیمه خواهد شد و سهامداران می‌توانند با اطمینان از کسب سود بیش از 29 درصدی اقدام به خرید و نگهداری سهم و اختیار فروشِ آن تا سررسید یاد شده کنند.
با توجه به ارزش روز سهم و سقف خرید هر شخص حقیقی که 600 هزار ورقه در نظر گرفته شده است، در واقع می‌توان گفت تا 90 میلیون تومان ارزش روز پرتفوی سهامداران «وپارس» از طریق خرید این اوراق یک ریالی بیمه می‌شود.
شرایط خرید اوراق تبعی
لازمه خرید اوراق اختیار فروش،‌ تملک دارایی پایه موضوع اوراق فروش تبعی در سبد سهامدار است. به عبارت دیگر، چنانچه شما سهام بانک پارسیان (وپارس) را در پرتفوی خود داشته باشید، می‌توانید به میزان تعداد سهامی که دارید، اوراق اختیار فروش آن را نیز خریداری کنید و به این ترتیب آسوده خاطر باشید که در سررسید یک ساله می‌توانید سهام خود را به ارزش 200 تومان به فروش برسانید و سود بیش از 29 درصدی کسب کنید.
اوراق یاد شده با ارزش یک ریال به فروش خواهد رسید و باتوجه به سقف خریدی که برای هر شخص در نظر گرفته شده است،‌ حداکثر نقدینگی لازم برای خرید این اوراق -در صورت داشتن 600 هزار سهم وپارس در پرتفوی- برابر 60 هزار تومان است.
چنانچه قیمت سهام پیش از سررسید به بیش از 200 تومان برسد، سهامدار می‌تواند سهام خود را به قیمت بالاتر بفروشد و الزامی به نگهداری سهام تا سررسید وجود ندارد. اما چنانچه در تاریخ سررسید قیمت سهم کمتر از 200 تومان باشد، صندوق بازارگردانی امید لوتوس پارسیان سهام را به قیمت 200 تومان از سهامدارانی که اوراق اختیار فروش دارند، خریداری می‌کند.
عرضه کننده اوراق مذکور صندوق بازارگردانی امید لوتوس پارسیان (تحت مدیریت شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان) است و کارگزاری پارسیان به عنوان کارگزار عرضه‌کننده تعیین شده است.

رویکرد حمایتی بانک پارسیان از سهامداران؛ سهام بانک پارسیان در قیمت 200 تومان بیمه شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه