// کد مطلب: ۱۴۹۰۰۲

منطقه آزاد کیش |

فراهم آوردن زیرساخت‌های گردشگری در کیش؛ ضرورتی انکار ناپذیر

فراهم آوردن زیرساخت‌های گردشگری در کیش؛ ضرورتی انکار ناپذیر
لینک کوتاه کپی شد

مسلماً به وجود آوردن شرایط برای توسعه و رونق گردشگری در هر مکان و نقطه جغرافیایی به وجود زیرساخت‌های لازم نیاز دارد

جزیره کیش یکی از نقاطی است که معمولا در تمام ایام سال، گردشگر خاص خود را دارد. از اقامت در هتل‌ها در این جزیره گرفته تا اماکن دیدنی و آثار باستانی قدیمی که هر گردشگر به نوبه خود، جذب این جزیره زیبا می‌شود.

با اینحال و با وجود تمهیدات در نظر گرفته شده در دوره‌های مدیریت گذشته در کیش، اما همچنان این منطقه آزاد از کشورمان از کمبود و گاهی نبود زیرساخت‌های لازم در برخی حوزه‌های گردشگری رنج می‌برد.

از آنجا که حضور گردشگران سال‌ها به عنوان یکی از چشم اندازهای جزیره کیش در نظر گرفته شده است و حوزه توریسم و گردشگری مهمترین صنعت درآمدزا برای آن محسوب می‌شود لذا رفع نقصان‌های موجود در زیرساخت‌های این جزیره بیش از پیش ضرورتی انکار ناپذیر برای جذب حداکثری گردشگر به شمار می‌رود.

به نظر می‌رسد مدیران فعلی منطقه آزاد کیش عزم خود را برای معرفی جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری و فرهنگی کشور جزم و مصمم به برپایی هرچه با شکوه‌تر رویداد هفته کیش هستند.

هفته‌ای که به گفته مدیرعامل منطقه آزاد کیش، به دلیل کوتاه بودن زمان روز کیش تصمیم به تغییر آن به هفته کیش گرفته شد تا زمان بیشتری برای ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌ها و همچنین ایجاد نشاط و سرزندگی بیشتر در سطح جامعه به وجود آید.

عدم نگاه علمی و برنامه ریزی شده در برگزاری روز ملی کیش در گذشته، برخی فرصت‌ها را برای جذب گردشگر بیش تر از دست داد و با توجه به این که حضور گردشگران سال‌ها به عنوان یکی از چشم اندازهای جزیره کیش در نظر گرفته شده است، حوزه توریسم و گردشگری مهمترین صنعت درآمدزا برای آن محسوب می‌شود که برای آن باید برنامه ریزی متناسب با نیاز گردشگران در نظر گرفته شود.

زیرساخت‌های نظیر ساخت و احداث مجموعه‌های ورزشی، فرودگاه و نیز توسعه بوم گردی در کیش یکی از اولویت‌های اساسی برای توسعه این منطقه است.

از سوی دیگر اقداماتی نظیر خواهرخواندگی کیش با شهرهای معتبر دنیا یا مناطقی که از نظر چشم انداز و اهداف با کیش یکسان هستند در بالندگی این جزیره و معرفی جاذبه‌های آن به عنوان جزیره‌ای مرجانی بسیار حیاتی و لازم است.

نگاه ویژه به گردشگری دانش بنیان، صنعت غذا، سلامت، تولیدات صنعتی، فرهنگی، مذهبی و گردشگری ورزشی از دیگر مسائل مهم و موضوعاتی است که باید در دستور کار مدیران سازمان منطقه آزاد کیش قرار گیرد تا این جزیره که لقب نخستین منطقه آزاد را یدک می‌کشد بتواند الگویی برای سایر مناطق آزاد در کشور قرار گیرد.

در کنار این موارد، به سرانجام رسانیدن پروژه‌های سرمایه‌گذاری در کیش که مدت زیادی بلاتکلیف بوده‌اند یکی از اقداماتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

از جمله اموری که اخیراً توسط سازمان منطقه آزاد سر و سامان داده شده می‌توان به صدور پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده از سوی معاونت گردشگری اشاره کرد که در صورت اخذ تاییده‌های آتش نشانی، اداره استاندارد و بهداشت به صورت یک ساله صادر می‌شود به گونه‌ای که پس از ارسال تاییدیه‌ها برای واحد بازرگانی سازمان، مجوز فعالیت اقتصادی به صورت سه ساله صادر می‌شود تا شخص درخواست کننده مشکلات خود را در بخش تامین سوخت، مالیات و … رفع کند.

به نظر می‌رسد هفته کیش امسال، به نوعی متفاوت تر از سال‌های گذشته در این جزیره همراه باشد به طوری که علاوه بر تخفیفات ویژه‌ای که برای گردشگران در نظر گرفته شده، تمام مجموعه‌هایی که در حوزه گردشگری و تفریحی فعالیت می‌کنند از جمله تک برندها مانند پارک اوشن، سافاری، پارک دلفین‌ها، پارک برفی پنگوئن همچنین هتل‌های جزیره، بین 30 تا 60 درصد تخفیف در کل هفته کیش برای گردشگران در نظر گرفته‌اند.

منبع : اقتصاد تهران

فراهم آوردن زیرساخت‌های گردشگری در کیش؛ ضرورتی انکار ناپذیر

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه