// کد مطلب: ۱۴۷۵۷۸

پست بانک ایران/

رشد ۲۷۱ درصدی مبالغ، گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و ضمانت‌نامه‌های صادره پست بانک ایران تا پایان مهرماه سال جاری

رشد 271 درصدی مبالغ، گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و ضمانت‌نامه‌های صادره پست بانک ایران تا پایان مهرماه سال جاری
لینک کوتاه کپی شد

اداره کل اعتبارات پست بانک ایران از رشد 271 درصدی مبالغ گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و ضمانت‌نامه‌های صادره بانک تا پایان مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و افزود: با ارزیابی ماهانه مدیریت شعب استان‌ها و مناطق تهران، در هفت ماهه گذشته مبالغ گشایش اعتبارات اسنادی داخلی ریالی 296 درصد و ضمانت‌نامه‌های صادره 268 درصد نسبت به مدت مشابه درسال 1400رشد داشته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بر اساس گزارش اداره کل اعتبارات بانک، مدیریت شعب استان‌ها و مناطق تهران ، 77 درصد تعهدات بانک، برای صدور ضمانتنامه و گشایش اعتبارات اسنادی داخلی را بر طبق اهداف کمی، پایش و پویش بانک در سال 1401 محقق کرده‌اند و تا پایان مهرماه بیش از هفت هزار و 395 فقره ضمانت‌نامه به مبلغ بیش از 41 هزار و 442 میلیارد ریال در شعب بانک صادر شده است که نسبت به پایان مهر ماه سال گذشته به ترتیب 69 و 268 درصد رشد را نشان می‌دهد.
همچنین مدیریت شعب استان‌ها و مناطق در حوزه گشایش اعتبارات اسنادی داخلی نیز طی هفت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل در تعداد و مبلغ به ترتیب 314 و 296 درصد رشد داشته‌اند و از 28 فقره به مبلغ یک هزار و 425 میلیارد ریال در پایان مهر ماه سال گذشته، به 116 فقره و پنج هزار و 648 میلیارد ریال در پایان مهرماه سال 1401 ارشد را نشان می‌دهند.
بر اساس این گزارش، مدیریت شعب شرق استان تهران 33 درصد از 77 درصد کل عملکرد تعهدات (صادره) در صدور ضمانتنامه و گشایش اعتبارات اسنادی داخلی تا پایان مهرماه گذشته را محقق کرده است و مدیریت شعب استان اصفهان و کردستان با 29.5 و هشت درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مانده تعهدات بانک، طبق اهداف کمی، پایش و پویش سال جاری در این مدت، رشد 90 درصدی را نشان می‌دهد که منطقه شرق استان تهران با 251 درصد تحقق این هدف، در رتبه نخست کشور قرار دارد و پس از آن مدیریت شعب استان‌های کردستان و اصفهان با 190و 180درصد، جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.
بر اساس این گزارش، مدیریت شعب منطقه شرق تهران با 207 درصد تحقق عملکرد تعهدات (صادره) مطابق اهداف کمی پایش و پویش بانک تا پایان سال، در صدر کشور و مدیریت شعب استان‌های کرمانشاه و اصفهان به ترتیب با 202 و 194 درصد تحقق در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

رشد 271 درصدی مبالغ، گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و ضمانت‌نامه‌های صادره پست بانک ایران تا پایان مهرماه سال جاری

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه