// کد مطلب: ۱۴۷۴۴۵

یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون عنوان کرد:

میانگین رشد صنعت بیمه از میانگین رشد اقتصادی کشور بالاتر باقی می ماند

میانگین رشد صنعت بیمه از میانگین رشد اقتصادی کشور بالاتر باقی می ماند
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون گفت: به نظر من فرصت بسیار بزرگی که برای شرکت‌های بیمه در کشور وجود دارد، موضوع بیمه‌های زندگی است. چون عمده عقب ماندگی ما در صنعت بیمه به بیمه‌های زندگی مربوط می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون، یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت در گفتگو با بورس نیوز، عنوان کرد: صنعت بیمه جزو کسب و کارهایی است که از نظر درآمدی نه بالای کسب و کارها و شرکتها و نه در رتبه های پایین قرار میگیرد. به این دلیل که عمده کار ما با مشتریان، بیمه گذاران و افراد حقیقی و حقوقی است که دارایی های خود را بیمه می کنند؛ بنابراین یکسری از تلاطمات مانند روابط سیاسی و ... که در بعضی از کسب و کارها تاثیرگذار است درباره صنعت بیمه خیلی پررنگ نیست.

میانگین رشد صنعت بیمه از میانگین رشد اقتصادی کشور بالاتر باقی می ماند
مدیرعامل بیمه تعاون بیان کرد: فکر میکنم، چون درصد رشد صنعت بیمه در 5 سال گذشته از میانگین اقتصاد کشور بالاتر بوده در آینده نیز به همین صورت خواهد بود. اگر ما صنعتی داشته باشیم که رشد آن صنعت از GDP بزرگتر باشد طبیعتا بخش بزرگتری از اقتصاد را به خود اختصاص می دهد و فکر میکنم این اتفاق در صنعت بیمه خواهد افتاد.

پرداخت عوارض متعدد دغدغه اصلی صنعت بیمه است / 40 درصد حق بیمه ها عوارض پرداخت می شود
وی افزود: دغدغه صنعت بیمه این است که مجبور است عوارض بسیار زیادی را پرداخت کند. به عنوان مثال کسی که برای بیمه شخص ثالث خودروی خود مبلغ 2 الی 3 میلیون تومان پرداخت میکند، تصورش بر این است که این مبلغ رابه شرکت بیمه پرداخت کرده درحالی که 40 درصد از این مبلغ بابت صندوق ها، وزارتخانه ها و نهادهای مختلف به عنوان عوارض پرداخت می شود.

بیمه درمان زیان آور است
مظلومی خاطرنشان کرد: چالش هایی نیز در صنعت بیمه وجود دارد که اصلی ترین آن را می توان در رشته بیمه درمان جستجو کرد. شرکت های بیمه در این رشته زیان زیادی می دهند و در حال حاضر نیز شرایط بازار به گونه ای است که نمی توانند از این زیان خارج شوند.

تاخیر در وصول مطالبات معضل دیگر صنعت بیمه
مدیرعامل شرکت بیمه تعاون افزود: چالش دیگر، چالش مطالبات است. به دلیل رقابت بالایی که در این صنعت وجود دارد، بیمه گذاران با استفاده از قدرت چانه زنی خود حق بیمه ها و بدهی های خود را با تاخیر به شرکت های بیمه پرداخت می کنند که این مطالبات در بعضی از شرکت ها باعث ایجاد مشکلات نقدینگی شده و در روند خدمات آنها مشکلاتی ایجاد می کند.

فرصت بسیار بزرگ بیمه های زندگی برای صنعت بیمه
وی خاطرنشان کرد: فرصت بسیار بزرگی که برای شرکت های بیمه در کشور وجود دارد، موضوع بیمه های زندگی است. چون عمده عقب ماندگی ما در صنعت بیمه به بیمه های زندگی مربوط میشود. یعنی در بیمه های زندگی نسبت به میانگین جهانی بسیار عقب هستیم. در این بخش جای رشد و سرمایه گذاری وجود دارد که صنعت بیمه می تواند وارد این بازار وارد شده و سودهای خوبی بسازد. زیرا بخش بکر و دست نخورده بازار است. به نظر من بزرگترین فرصت برای صنعت بیمه توسعه بیمه های زندگی است.

دو سرمایه مهم شرکت های بیمه ای
مظلومی افزود: برخلاف صنایع تولیدی که عوامل تولید آنها ماشین آلات و تکنولوژی و... بوده تا بتوانند یک کالای خوب و باکیفیت تولید کنند و به مشریان خود تحویل دهند، شرکت های بیمه با دو عامل بسیار مهم میتوانند خود را نشان دهند.
مدیرعامل بیمه تعاون توضیح داد: یکی از این عوامل، سرمایه و منابع مالی و دیگری منابع انسانی است. اگر شرکت بیمه ای در این دو مورد خوب عمل کند حتما نتایج بهتری کسب خواهد کرد.
وی تاکید کرد: همیشه میگویم شرکت های بیمه ای مانند مخزنی عمل میکنند که از یک طرف جریان ورودی منابع و از طرف دیگر جریان خروجی را دارند. مدیریت شرکت بیمه باید به گونه ای باشد که شدت جریان ورودی از خروجی بیشتر باشد تا در نهایت بتواند با ایجاد رسوب منابع سرمایه گذاری کند که هم خسارت را پرداخت کند و هم به سهامداران سود معقولی بدهد.

افزایش سرمایه بیمه تعاون سبب افزایش درآمد و سودآوری می شود
مظلومی بیان کرد: سرمایه شرکت بیمه تعاون تا سال 96، 28 میلیارد تومان بود که در چند مرحله افزایش، این سرمایه به 500 میلیارد تومان رسید. افزایش سرمایه دیگری نیز در دستور کار داریم تا بتوانیم سرمایه شرکت را به 1000 میلیارد تومان برسانیم. این مساله کمک میکند که بتوانیم یکسری بازارهای جدید را به درآمدهای شرکت اضافه کنیم. ضمن اینکه بتوانیم در فروش بیمه نامه ها، سهم بالاتری را در شرکت نگهداری و سهم کمتری به بیمه گران اتکایی واگذار کنیم که این موضوع در نهایت باعث افزایش درآمد و سودآوری ما میشود.

افزایش سهم بازار و توسعه شرکت بیمه تعاون پس از سودآوری
مدیرعامل شرکت بیمه تعاون گفت: در بیمه تعاون به دنبال منطق سودآوری هستیم. افزایش سهم بازار و توسعه شرکت در اولویت دوم قرار میگیرد. اولویت اول شرکت بیمه تعاون سوددهی است؛ بنابراین نسبت به توسعه شرکت به صورت منطقی اقدام میکنیم که در این راستا شرکت را هم از نظر کمی، جغرافیایی و حق بیمه توسعه دادیم و امیدواریم در سالهای آینده شرکت به همین صورت جلو برود.

میانگین رشد صنعت بیمه از میانگین رشد اقتصادی کشور بالاتر باقی می ماند

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه