// کد مطلب: ۱۴۷۱۱۶

برترین‌های هفته در بورس‌کالا؛

«فملی»، «فخوز» و «شپنا» صدرنشین شدند

«فملی»، «فخوز» و «شپنا» صدرنشین شدند
لینک کوتاه کپی شد

شرکت‌های ملی صنایع مس، فولاد خوزستان و پالایش نفت اصفهان سه‌شرکت برتر هفته پایانی سوم مهر، بیشترین فروش بازار فیزیکی بورس کالای ایران را به خود اختصاص داد.

بورس کالای ایران برترین‌های خود را در هفته سوم مهر براساس ارزش فروش شرکت‌ها در بازار فیزیکی اعلام کرد. جزئیات رتبه‌‌‌بندی جایگاه شرکت‌ها از لحاظ فروش به شرح زیر است:

ملی صنایع مس ایران با ثبت معامله 12‌هزار و 900تن مس کاتد، مس کم‌عیار و سولفور مولیبدن به ارزش بیش از 1019میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.

فولاد خوزستان با فروش 71‌هزار و 200تن تختال C و شمش بلوم به ارزش نزدیک به 918 میلیارد تومان، دوم شد.

پالایش نفت اصفهان با فروش 71‌هزار و 500تن آروماتیک سنگین، لوب‌کات سبک و وکیوم‌باتوم به ارزش نزدیک به 730 میلیارد تومان، سوم شد.

پالایش نفت بندرعباس با ثبت معامله 47‌هزار و 500تن وکیوم‌باتوم، سلاپس واکس و لوب‌کات سبک به ارزش بیش از 500میلیارد تومان در رتبه چهارم ایستاد.

پتروشیمی تندگویان با ثبت معامله 14‌هزار و 188تن پلی‌اتیلن ترفتالات بطری و نساجی و نخ پلی‌استر در گریدهای مختلف به ارزش بیش از 425میلیارد تومان پنجم شد.

فولادمبارکه اصفهان 19‌هزار و 700 تن تختال SM و ورق سرد را به ارزش نزدیک به 394میلیارد تومان فروخت و ششم شد.

ذوب‌آهن اصفهان با فروش 22‌هزار و 597تن انواع تیرآهن و میلگرد به ارزش نزدیک به 370 میلیارد تومان هفتم شد.

پالایش نفت تهران (تندگویان) با فروش 35‌هزار و 500تن گوگرد گرانوله، لوب‌کات سبک و سنگین و وکیوم‌باتوم به ارزش 360میلیارد تومان در جایگاه هشتم قرار گرفت.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ثبت معامله 50‌هزار تن شمش بلوم و کنسانتره سنگ‌آهن به ارزش بیش از 344میلیارد تومان، نهم شد.

پتروشیمی امیرکبیر هم با فروش 9‌هزار و 754 تن پلی‌اتیلن سبک و سنگین به ارزش بیش از 285میلیارد تومان در رتبه دهم ایستاد.

نقره را برای تحویل دی 1401 معامله کنید

بورس کالا با صدور اطلاعیه‌ای از راه‌اندازی قرارداد آتی نقره برای تحویل دی‌ماه 1401 از روز سه‌شنبه 26 مهر خبر داد. به گزارش «کالاخبر»، براساس جدیدترین اطلاعیه مدیریت بازارهای مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران، قرارداد مذکور تا تاریخ 28 دی 1401 قابل معامله خواهد بود. قراردادهای آتی در اولین روز معاملاتی بدون حد نوسان قیمتی با دوره پیش‌گشایش به مدت 30دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و پس از انجام حراج تک قیمتی رأس ساعت 10:30 با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می‌یابد. قیمت پایه قرارداد آتی نیز همان قیمت کشف‌شده در حراج تک قیمتی خواهد بود که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم‌انجام معامله در حراج تک قیمتی، قرارداد آتی متوقف و مجددا همین فرآیند روز کاری بعد تکرار خواهد شد. این گزارش می‌افزاید، 17 اسفندماه سال 99 معاملات آتی نقره به‌طور رسمی در بورس کالای ایران راه‌اندازی شد. جزئیات قرارداد آتی نقره بیانگر آن است که هر قرارداد معادل 100گرم و استاندارد کالا، ساچمه نقره مطابق استاندارد 999 است. حد نوسان قیمت این قرارداد، مثبت و منفی 5‌درصد نسبت به قیمت تسویه روز قبل بوده و قیمت تسویه در روز سررسید بر مبنای قیمت روز جهانی نقره و نرخ ارز سناست؛ سقف موقعیت‌های باز برای اشخاص حقیقی و حقوقی نیز 500موقعیت در هر کد معاملاتی در نظر گرفته شده است.

«فملی»، «فخوز» و «شپنا» صدرنشین شدند

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه