// کد مطلب: ۱۴۶۹۵۱

برای نخستین بار انجام شد؛

تعویض آرمیچر ۶۲ تنی موتور رافینگ نورد گرم فولاد مبارکه

تعویض آرمیچر ۶۲ تنی موتور رافینگ نورد گرم فولاد مبارکه
لینک کوتاه کپی شد

آرمیچر ۶۲ تنی موتور رافینگ نورد گرم فولاد مبارکه برای نخستین بار با استفاده از ظرفیت‌های داخلی تعویض و آرمیچر معیوب برای انجام تعمیرات اساسی در داخل شرکت به کارگاه برق انتقال یافت.

آرمیچر 62 تنی موتور رافینگ نورد گرم فولاد مبارکه برای نخستین بار با استفاده از ظرفیت‌های داخلی تعویض و آرمیچر معیوب برای انجام تعمیرات اساسی در داخل شرکت به کارگاه برق انتقال یافت.

مجتبی رمضانی فورمن تعمیرات نواحی فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر گفت: پیرو اطلاع‌رسانی ناحیه نورد گرم در خصوص جرقه‌زنی و ایجاد آرک در موتور DC-4410KW) R1B )واحد رافینگ و پس از حضور چندباره متخصصان کارگاه برق و پیمانکاران تعمیرگاه مرکزی در محل و انجام بررسی‌های کارشناسی و برگزاری جلسات هماهنگی متعدد با نفرات مرتبط واحد رافینگ، مشکل ناشی از ناهمواری سطح کلکتور آرمیچر موتور تشخیص داده شد.

وی در تشریح اقدامات بعدی برای حل این مشکل گفت: مقرر شد در شات‌دان سالانه ناحیه نورد گرم آرمیچر مذکور با یدک موجود تعویض و آرمیچر معیوب تعمیر شود. بنابراین در ابتدای شهریورماه عملیات تعویض آرمیچر 4410 کیلوواتی رافینگ با برداشتن نیمه استاتور بالا، خارج کردن آرمیچر معیوب، مونتاژ آرمیچر جدید و نیمه استاتور بالایی، تست و راه‌اندازی اولیه و در نهایت بستن متعلقات و کاور رویی موتور توسط نفرات شرکت پیمانکار با همکاری نفرات کارگاه برق تعمیرگاه مرکزی و نفرات واحد رافینگ تنها در مدت‌زمان 3 روز و برای نخستین بار در فولاد مبارکه انجام شد و این موتور به ناحیه نورد گرم تحویل گردید.

بنابر اظهارات مجتبی رمضانی آرمیچر معیوب نیز جهت انجام تعمیرات اساسی شامل مراحل سنگ‌زنی و شیارتراشی کلکتور به کارگاه برق انتقال داده شد.

فورمن تعمیرات نواحی فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه موتور R1 واحد رافینگ بزرگ‌ترین موتور DC فولاد مبارکه است و آماده‌به‌کاری آن در ناحیه نورد گرم و همچنین فولاد مبارکه از اهمیت زیادی برخوردار است، در بخش پایانی سخنان خود از حمایت‌ها و همکاری‌های مدیریت تعمیرگاه مرکزی، رئیس کارگاه برق و تلاش شبانه‌روزی همکاران کارگاه برق، قسمت رافینگ نورد گرم و همکاران شاغل در شرکت پیمانکاری ذی‌ربط تقدیر و تشکر کرد.

تعویض آرمیچر ۶۲ تنی موتور رافینگ نورد گرم فولاد مبارکه

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه