// کد مطلب: ۱۴۵۶۰۶

مخابرات |

منطقی شدن تعرفه های مخابراتی، موجب رضایتمندی همه ذینفعان است

منطقی شدن تعرفه های مخابراتی، موجب رضایتمندی همه ذینفعان است
لینک کوتاه کپی شد

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در برنامه زنده که چهارشنبه ۱۶شهریورماه از طریق صفحه اینستاگرام شرکت مخابرات پخش شد، با اشاره به چالش های موجود در صنعت ارتباطات اظهار داشت: توسعه سرویس ها و تحقق سرعت حداکثری با استفاده از فناوری های نوین بر توسعه ارتباطات ثابت متکی است و راهکار آن حمایت واقعی از مخابرات و عادلانه شدن تعرفه هاست که موجب رضایتمندی همه ذینفعان می شود.

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، محمدرضا بیدخام با اشاره به لزوم توسعه متوازن ارتباطات گفت:اینکه تعرفه های بخش های مخلتف مخابراتی بدون در نظر گرفتن تورم ثابت بماند تفکری غیر منطقی و غیر کارشناسی است. این تفکر باید اصلاح شود تا به توسعه ارتباطی در شان و منزلت مردم عزیزمان دست یافت .

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ضمن تاکید بر ضرورت بازنگری برخی از قوانین و فرایندها در حوزه ارتباطات و مخابرات به نفع ذی نفعان وتوسعه اپراتورها اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از فرآیندها و تعرفه های حوزه تلفن ثابت و مخابرات نیاز به بازنگری مراجع بالادستی و قانونگذاری حوزه ارتباطات دارد.

وی با بیان اینکه افزایش سرویس‌های با کیفیت و با سرعت خوب به ویژه در حوزه اتصال فیبرنوری به اماکن از مزایای توسعه شبکه ارتباطات ثابت است گفت: در حوزه شبکه پهن‌باند و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر باید با همکاری و همدلی تمامی بازیگران این حوزه سرمایه‌گذاری صورت گیرد. چرا که توسعه مخابرات توسعه ارتباطات کل کشور را به دنبال خواهد داشت.

مهندس بیدخام در همین مورد خاطرنشان کرد: با ترمیم تعرفه های مخابراتی ، مطالبات قانونی همه ذینفعان با یک فرایند منطقی قابل انجام است.

وی با بیان اینکه مسیر توسعه با وجود تمام مشکلات ادامه دارد، اظهار داشت: مخابرات اکنون با کمبود منابع مواجه است و این مشکلات با توجه به مجموعه برنامه های اعلام شده دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که اساس آن بر توسعه ارتباطات ثابت به عنوان محور زیرساختی از طریق گسترش پوشش فیبر نوری در سراسر کشور است، در حال کاهش است.

مهندس بیدخام گفت: افزایش نرخ ارز و نوسانات آن در سال‌های کنونی از یکسو و چالش ‌های موجود و تعامل با بازیگران بین المللی این عرصه از سوی دیگر از موانع جدی توسعه ارتباطات ثابت در کشور است.

وی گفت : ثابت ماندن تعرفه ها در 12 سال گذشته علی رغم تورم های چندصددرصدی در تمام بخش ها،از چالش‌ها ی اصلی مخابرات است که سبب شده تا منابع مورد نیاز برای توسعه این بخش به سختی صورت گیرد. اما کارکنان و متخصصان شرکت مخابرات با استفاده از تمامی ظرفیت ها برای توسعه ارتباطات در کشور تلاش می کنند تا بتوانند با هم افزایی دولت و وزارت ارتباطات، تحولات پایداری در صنعت مخابرات کشور ایجاد کنند .

در این مجموعه برنامه ها که از صفحه رسمی اینستاگرام مخابرات به آدرس https://www.instagram.com/tci_iran/ پخش می شود، گفتگوهای تخصصی و بررسی مسائل مختلف مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار دارد که در برنامه امشب محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ، با مجری گری آرش سروری، فعال حوزه استارتاپی و فناوری، تاثیرگذاری خدمات زیرساختی مجموعه مخابرات ایران را در بخش های مختلف مورد بررسی قرار دادند.

منطقی شدن تعرفه های مخابراتی، موجب رضایتمندی همه ذینفعان است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه