// کد مطلب: ۱۴۴۴۱۰

معاون وزیر صمت مطرح کرد :

کاهش هزینه‌های بخش صنعت و جبران کمبود نیروی کار با اسکان کارگران در مناطق همجوار شهرک‌های صنعتی

کاهش هزینه‌های بخش صنعت و جبران کمبود نیروی کار با اسکان کارگران در مناطق همجوار شهرک‌های صنعتی
لینک کوتاه کپی شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: فراهم آوردن زمینه اسکان و آرامش کارگران در مناطق همجوار شهرک‌های صنعتی به کاهش هزینه‌های بخش صنعت منجر و کمبود نیروی کار در شهرک‌های صنعتی را جبران خواهد کرد.

علی رسولیان در جلسه شورای مشورتی شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی استان سمنان، تصریح کرد: باید شرایط، تسهیلات و مشوق‌های لازم تعریف و برنامه‌ریزی شود تا کارفرما و صنعتگر برای حفظ نیروی کار خود متقاضی ایجاد مسکن برای کارگران باشد.

وی در ادامه سخنان خود، افزود: در حال حاضر قریب یک میلیون نفر در بیش از 48 هزار واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اشتغال دارند که با توجه به این حجم و گستردگی، تأمین مسکن و آسایش آن‌ها از طریق کاهش هزینه رفت و آمد و ترافیک برای ما امری مهم تلقی می‌شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اضافه کرد: در حال حاضر 11 محور با 55 شهرک صنعتی در کشور شناسایی شده است که با توجه به اشتغال حدود 365 هزار نفر در این شهرک‌ها، 220 هزار واحد مسکونی برای سکونت آن‌ها مورد نیاز است.

رسولیان، ادامه داد: همچنین بالغ بر 55 هزار نفر در محور صنعتی تهران ـ ایوانکی شناسایی شده‌اند که تاکنون تعداد 3 هزار و 800 نفر آن‌ها برای استقرار و سکونت در شهر جدید ایوانکی اعلام آمادگی نموده‌اند.

ضرورت توجه به زیباسازی و معماری شهرک‌ها و نواحی صنعتی

وی در بخش دیگری از سخنان خود معماری شهرک‌ها و نواحی صنعتی را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: موضوع زیباسازی فضای درونی شهرک‌ها و نواحی صنعتی تنوع و بخشی به آنها با طراحی‌های نوین باید به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه و نهایی شدن آن به زودی، بیان کرد: باید رایزنی‌های لازم انجام گیرد تا احکام مرتبط با تسهیل فعالیت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در این برنامه توسعه ای گنجانده شود.

رسولیان بهره وری واحدهای تولیدی را نیز نکته ای حائز اهمیت دانست و گفت: آموزش، مشاوره، انجام مطالعات لازم، امکان سنجی و عارضه‌یابی در این راستا برای بنگاه ها و واحدهای تولیدی انجام می شود

در جلسه شورای مشورتی شرکت های خدماتی شهرک های صنعتی استان سمنان مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی این استان در حوزه های آب، فاضلاب و تصفیه خانه ها، حقوقی، امنیت، خدمات شهری و کیفیت فضاهای عمومی، کمبود نیروی کار، مشکلات بودجه و مالیاتی شرکت‌های خدماتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و راهکارهای مناسب برای رفع موانع موجود اتخاذ گردید.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 509 شهرک و 338 ناحیه صنعتی و پنج منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، 84 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فناوری، 40 مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، 99 هزار و 143 قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از 49 هزار و 529 واحد صنعتی و سه هزار و 245 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 987 هزار و 75 نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

کاهش هزینه‌های بخش صنعت و جبران کمبود نیروی کار با اسکان کارگران در مناطق همجوار شهرک‌های صنعتی

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه