// کد مطلب: ۱۴۴۲۵۴

وزیر صمت در کنگره ۹۵ شهید البرز شرقی مطرح کرد:

دوری از حب و بغض ها با یاد شهدا | دستاوردهای دولت سیزدهم در بلند مدت مشخص خواهد شد

دوری از حب و بغض ها با یاد شهدا | دستاوردهای دولت سیزدهم در بلند مدت مشخص خواهد شد
لینک کوتاه کپی شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با ایراد سخنانی در کنگره ۹۵ شهید البرز شرقی از لزوم زنده نگه داشتن یاد شهدا در همه عرصه ها گفت و با دفاع از دستاوردهای اقتصادی دولت سیزدهم اظهار داشت: اثرات این دستاوردها در بلند مدت برای مردم مشخص خواهد شد.

سید رضا فاطمی امین گفت: یادواره های شهدا دو کارکرد و فایده برای ما دارند، یکی اینکه ما را از روزمرگی خارج کرده و دیگر اینکه این یادواره ها منجر به این می شوند تا ما هدف ها را از نو بررسی کنیم.
فاطمی امین با ابراز تاسف از درگیر شدن عده ای به حب و بغض هایی که باعث میشود مسیر زندگی را فراموش کنیم افزود: این یادواره ها به نوعی تذکراتی است تا به ما یادآوری کند زندگی روزمره ما را از رفتن به سوی مسیر صحیح غافل نکند.
وی با بیان اینکه شهدا ستارگانی هستند که میتوان با آنها راه را پیدا کرد، افزود: گاهی باید تحمل کرد و پرسید که چرا این عزیزان از از خانواده و بسیاری از خوشی ها گذشتند و به شهادت و راهشان به شهادت منتهی شد.
وزیر صمت با اشاره به مسائل اقتصادی کشور گفت: ما اکنون در وضعیتی قرار داریم که مردم در معیشت خود دچار مشکلاتی هستند.
وی گفت: مشکلاتی در حوزه های مختلف از جمله بانک‌ها، صنعت و تجارت خارجی وجود دارد اما نکته مهم این است که ما چه مسیری را در حال پیمودن هستیم و آینده چگونه خواهد بود. دولت سیزدهم خیلی وارد مسائل گذشته نشده و کمتر دیده اید که دولت به این اشاره کند که ما دولت را با چه وضعیتی از دولت قبلی تحویل گرفته ایم.
فاطمی امین با اشاره به مشکلات پیش روی دولت در خصوص مسائل اقتصادی گفت: مشکلات بسیاری از جمله پایین بودن ذخایر مواد غذایی، کسری بودجه بیش از 400 هزار میلیارد تومان و دو نرخی بودن ارز هنگام تحویل دولت وجود داشت که درحال حاضر بسیاری از این مشکلات برطرف شده اند، لذا این مهم نوید بخش یک ثباتی برای یک مسیر است. و از این رو بسیاری از کارهایی که در این مدت انجام شد شاید در کوتاه‌مدت قابل ظهور و بروز نباشد اما در بلند مدت مردم قطعاً نتایج آنها را لمس خواهند کرد.
وزیر صمت در ادامه به خاموشی ها در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در حوزه برق طی هفت هشت سال گذشته هیچ سرمایه‌گذاری قابل توجهی در احداث نیروگاه ها وجود نداشت و خاموشی های گسترده برای مردم و واحدهای تولیدی مشکل ایجاد کرده بود که ما در یک سال گذشته در این راستا دو کار انجام دادیم که یکی از آنها افزایش ظرفیت نیروگاه هاست.
وی افزود: ما در وزارت صمت تولید حدود 12 هزار مگاوات برق را آغاز کردیم که یکی از این نیروگاه ها در هفته آینده افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه معدن گفت: یکی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد شناسایی ذخایر است که به خاطر ضعیف بودن اکتشافات در این حوزه است و لذا در این راستا نیز کار بسیار بزرگی برای شناسایی ذخایر معدنی آغاز شد‌.
فاطمی امین همچنین با بیان مشکلات پیش روی خودرو گفت: سال گذشته یکی از معضلاتی که وجود داشت بحث خودروهای ناقص بود که در دی ماه گذشته 170 هزار خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازها وجود داشت اما در حال حاضر به کمتر از 10 هزار دستگاه رسیده که این مهم نشان دهنده ایجاد یک نظام مدیریتی است.
وی با اشاره به اقدامات در حوزه تجارت خارجی نیز افزود: در یک سال گذشته در 18 کشور از جمله روسیه، قطر، و عمان مرکز تجاری ایجاد کردیم که همگی زیرساخت هایی هستند که به گسترش روابط اقتصادی کشور منجر می شود.

دوری از حب و بغض ها با یاد شهدا | دستاوردهای دولت سیزدهم در بلند مدت مشخص خواهد شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه