// کد مطلب: ۱۴۴۲۴۶

بانک توسعه تعاون/

ضرورت افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون به منظور ارائه خدمات به تعاونی‌ها

ضرورت افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون به منظور ارائه خدمات به تعاونی‌ها
لینک کوتاه کپی شد

سرپرست بانک توسعه تعاون اعلام داشت در صورت افزایش سرمایه ده‌هزار میلیارد ریالی، سی‌هزار میلیارد ریال تسهیلات جدید بانک برای تعاونگران اختصاص می‌یابد.

محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در نشست فصلی مدیران حوزه تعاون سراسر کشور اظهار داشت: افزایش سرمایه بانک در راستای ارائه خدمات به تعاونی‌ها پیگیری می‌شود.
شیخ حسینی افزود: بانک توسعه تعاون ضمن التزام به تحقق سهم 70 درصدی تعاونگران در سبد تسهیلات بانک، از هرگونه افزایش سرمایه و نیز فرصت عاملیت طرح‌های ملی برای تامین مالی بخش تعاون بهره می‌برد.
وی تصریح نمود: مطابق بند (د) تبصره 18 قانون بودجه سرمایه بانک به میزان ده‌هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت که به دنبال آن سی‌هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بهسازی، نوسازی تعاونی‌ها، ایجاد و حفظ اشتغال و کارآفرینی در بخش تعاون اختصاص خواهد یافت.
شیخ حسینی تاکید کرد: مطابق جزء بند(الف) تبصره 18 قانون بودجه 350هزار میلیارد ریال برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی در نظر گرفته شده است که تلاش می‌شود بودجه مناسبی از این محل به بانک توسعه تعاون اختصاص یابد.
سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: بانک حضور فعالی در عاملیت طرح‌های ملی داشته است و از این پس، با رایزنی‌ها و مذاکرات شرایطی به وجود خواهد آمد تا بانک توسعه تعاون سهم بیشتر عاملیت پرداخت تسهیلات در طرح‌های ملی را به نفع تعاونگران و شرکت‌های تعاونی بر عهده گیرد.
شیخ حسینی خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات خرد و عمومی به صورت برخط و غیرحضوری به زودی اجرایی خواهد شد و پرداخت تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه و همچنین تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از محل بازپرداخت‌ها در حال اجرا است.
وی با تبیین وضعیت شبکه بانکی گفت: بانک‌ها در اقتصاد ایران عهده‌دار سهم بیش از 80 درصدی در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد هستند.
سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: از نگاه تخصصی و متعارف علمی، بانک‌ها در بازار پول عهده‌دار اعطای تسهیلات کوتاه‌مدت‌تر و ارکان بازار سرمایه عهده‌دار تامین مالی بلندتر هستند، و با توجه به نقش بیشتر بانک‌ها، سهم بالایی از تامین مالی بلندمدت نیز بر عهده بانک‌ها بوده است.
شیخ حسینی گفت: میانگین چهار ماه ماندگاری سپرده‌ها و میانگین 18ماه طول بازپرداخت تسهیلات موجب عدم انطباق سررسیدها در این دو بخش می‌شود که این مساله یکی از علل اصلی مشکل نقدینگی بانک‌ها است.
وی افزود: بانک‌ها برای جبران کمبود نقدینگی با راهکارهای پرهزینه‌ای مواجه هستند که موجب ناترازی در جریان سود و زیان بانک‌ها نیز می‌شود.
در این رویداد مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران ستادی و استانی حوزه تعاون و فعالین بخش تعاون حضور داشتند.

ضرورت افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون به منظور ارائه خدمات به تعاونی‌ها

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه