// کد مطلب: ۱۴۴۰۱۳

در مراسمی با حضور مسئولان وزارت کار و سازمان تأمین‌اجتماعی؛

سیدعلی موسوی‌جم، به سمت رئیس جدید هیأت نظارت سازمان تأمین‌اجتماعی منصوب شد

سیدعلی موسوی‌جم، به سمت رئیس جدید هیأت نظارت سازمان تأمین‌اجتماعی منصوب شد
لینک کوتاه کپی شد

در مراسمی با حضور دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، احمد خانی نوذری معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر هیأت‌امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های وابسته و مرتضی لطفی عضو هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی، سیدعلی موسوی جم به عنوان رئیس جدید هیأت‌نظارت سازمان تأمین‌اجتماعی معرفی شد.

دکتر میرهاشم موسوی در مراسم تکریم و معارفه رئیس هیأت نظارت سازمان تأمین‌اجتماعی، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: امیدواریم به برکت این ایام بتوانیم از سیره حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان درس بگیریم. مهمترین درس عاشورا برای ما این است که در هر زمانی بتوانیم مسئولیت و تکلیف خود را به درستی بشناسیم و به آن عمل کنیم. امام حسین(ع) الگوی کامل دینداری است. درسی که باید از امام حسین (ع) بگیریم این است که وظیفه‌شناس باشیم و در هر دوره‌ای از زندگی وظیفه خود را بشناسیم و به درستی وظیفه خودمان را انجام دهیم.

دکتر موسوی افزود: در سازمان تأمین‌اجتماعی و هیأت نظارت نیز باید همین الگو را مورد توجه قرار دهیم و در همه شرایط باید تلاش کنیم که وظیفه خود را به درستی بشناسیم و انجام دهیم. باید در درجه اول درک درستی از وظیفه خود داشته باشیم و بعد از درک درست، به وظیفه خود عمل کنیم. در این دوره با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ازسوی مقام معظم رهبری، وظیفه هیأت نظارت سنگین‌تر از دوره‌های قبل است. ابلاغ این سیاست‌ها فرصت بی‌بدیلی است که در تأمین‌اجتماعی ایجاد شده است و باید با برنامه دقیق و زمان‌بندی شده سازمان را از چالش‌ها خارج کنیم و اگر تاکنون مانعی در مسیر انجام درست وظایف وجود داشته است، امروز باید این موانع مسیر را برطرف با جدیت و سرعت بیشتری در راه تحقق اهداف حرکت کنیم.

احمد خانی‌نوذری، معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر هیأت امنای سازمان تأمین‌اجتماعی و صندوق‌های تابعه نیز در این مراسم گفت: مسائل مربوط به تأمین‌اجتماعی در کشور ما همچون تمامی کشورهای جهان دارای اهمیت و حساسیت ویژه است و به همین دلیل قانون‌گذار برای این سازمان لایه‌های نظارتی متعددی پیش‌بینی کرده است. هیأت نظارت یکی از ارکان مهم سازمان است که با انتصاب رئیس جدید این هیأت که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز دارای مسئولیت است، امیدواریم شاهد ارتقای جایگاه هیأت نظارت و فعالیت مؤثرتر آن باشیم.

وی افزود: در بین سه رکن هیأت‌مدیره، هیأت‌نظارت و هیأت امنا همکاری ارزشمندی وجود دارد و ایفای وظایف توأم با پرهیز از مداخله در امور یکدیگر مهمترین موضوعی است که در بین ارکان سازمان به خوبی انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم که هر کدام از ارکان در جایگاه خود قرار گیرند و به وظایف خود به درستی عمل کنند.

مرتضی لطفی، عضو هیأت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: نشست‌های ادواری هیأت‌نظارت، اگر در فواصل زمانی کوتاه و به صورت منظم برگزار شود، منجر به حصول نتیجه مطلوب‌تر و رفع برخی مشکلات خواهد شد. ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی توسط مقام معظم رهبری، موقعیتی استثنایی است که باید با جدیت برای عملیاتی شدن این سیاست‌ها تلاش کنیم.

سیدعلی موسوی‌جم، رئیس جدید هیأت نظارت سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم گفت: در دولت مردمی سیزدهم در حوزه‌های مختلف وزارت رفاه کارهای خوبی صورت گرفته و در تأمین‌اجتماعی نیز اقدامات ارزشمندی انجام شده که تسویه 88 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تأمین‌اجتماعی یکی از کارهای ارزشمند انجام شده است.

وی افزود: امیدواریم در هیأت نظارت بتوانیم با سایر ارکان سازمان تأمین‌اجتماعی هم‌افزایی ایجاد کنیم و در کنار انجام وظایف خود به تأمین‌اجتماعی در تحقق اهداف کمک کنیم. هیأت نظارت نگاه مچ‌گیرانه ندارد و باید قبل از دیگران، مسائل و اشکالات احتمالی را شناسایی و از بروز مشکل جلوگیری کند.

در این مراسم نصیری، عضو هیات‌نظارت سازمان تأمین‌اجتماعی نیز گفت: انتظار این است که هیات نظارت بازوی نظارتی درون سازمانی باشد و باید جایگاه آن به عنوان یکی از ارکان سازمان تقویت شود و در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین اجتماعی،

سیدعلی موسوی‌جم، به سمت رئیس جدید هیأت نظارت سازمان تأمین‌اجتماعی منصوب شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه