// کد مطلب: ۱۴۳۰۷۹

بیمه سامان:

بیمه سامان اولین عرضه کننده بیمه بدنه پیمایشی در ایران

بیمه سامان اولین عرضه کننده بیمه بدنه پیمایشی در ایران
لینک کوتاه کپی شد

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه سامان بازدید آنلاین خودرو و ارائه بیمه بدنه کیلومتری را از جمله اقدامات شرکت متبوع خود برای رفع نیاز روز بیمه گذاران برشمرد و اظهارداشت: درحال حاضر بیمه بدنه کیلومتری در  بسته های 5، 8 و 10 ماهه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

"محمد اباذریان"، گفت: بیمه سامان در بخش بازدید آنلاین خودرو یکی از شرکت های پیشگام صنعت بیمه است و اولین شرکت بیمه ای است که آن را اجرا کرد.


وی، افزود: نمایندگان شرکت های بیمه ای یکی از دلایل تمایل پایین برای صدور بیمه بدنه را به صرفه نبودن طی مسافت برای انجام بازدید و یا استخدام بازاریاب عنوان می کنند و این مساله ریشه به وجود آمدن بازدید آنلاین خودرو بود.


مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه سامان، با بیان اینکه هدف از بازدید آنلاین خودرو کمک به شبکه فروش شرکت بیمه سامان است، گفت: بازدید آنلاین خودرو علاوه بر تسهیل کار نمایندگان باعث افزایش سرعت کار و عدم محدودیت زمانی برای بیمه گذاران می شود.
اباذریان، بیان کرد که تقلب در بیمه های اتومبیل در بخش جانی بیشتر از بیمه درمان است ضمن آنکه در بخش بیمه شخص ثالث و بدنه تقلبات متفاوتی وجود دارد اما ابزار بازدید آنلاین خودرو جلوی بعضی از این تقلبات را هم می گیرد.


وی، عنوان کرد: در حال حاضر رشته بیمه اتومبیل جایگاه سوم را در سبد پرتفوی شرکت بیمه سامان دارد اما به دنبال آن هستیم که رشد فروش در این رشته بیمه ای را داشته باشیم و سهم شرکت از بازار بیمه اتومبیل را به بیش از یک درصد برسانیم.
مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه سامان، معتقداست که رشد ابزاری شرکت های بیمه ای برابر با رشد تراکم خودرویی و یا انتظارات مردم نبوده است که بخشی از آن به کمبود نیروی انسانی برمی گردد.


اباذریان، باتاکید براینکه جامعه به محصولات جدید در حوزه بیمه اتومبیل نیاز دارد، بیان کرد: بیمه بدنه کیلومتری بیمه سامان براساس همین نیاز بیمه گذاران به وجود آمد چراکه بعضی از بیمه گذاران یک خودرو را برای مدت محدودی درسال استفاده می کنند.


مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه سامان، اظهارداشت: پس از بررسی های متفاوت از کشورهای مختلف، ایده بیمه کیلومتری را استخراج شد و بعد از بومی سازی در بسته های 5، 8 و 10 ماهه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد تا نیاز این بخش از بیمه گذاران تامین شود.
اباذریان، ادامه داد: البته در بخش بیمه های شخص ثالث نمی توان محصول خاصی را طراحی کرد زیرا این بیمه نامه بحث حمایت اجتماعی دارد اما شاید بتوان یک بیمه نامه جامع یعنی ترکیبی از هردو را ایجاد و نوآوری کرد.


کاهش هزینه در بیمه بدنه کیلومتری سامان
وی، با بیان اینکه شرکت بیمه سامان مجوز بیمه بدنه کیلومتری را در سال 96 از بیمه مرکزی گرفت، گفت: دراین بین چند نکته مطر ح است اول اینکه این بیمه نامه نیاز به دستگاه هایی دارد و بیمه سامان خود آن را هزینه می کند در حالی که در نمونه های خارجی هزینه این دستگاه ها با بیمه گذار است.
اباذریان ادامه داد: درحال حاضر بیمه سامان علاوه بر پرداخت هزینه دستگاه فوق، هزینه بیمه نامه را هم کاهش داده است بنابراین باید تعداد صدور این بیمه نامه بالا برود تا هزینه جبران شود، ازسوی دیگر بیمه بدنه کیلومتری نیاز به نرم افزارهایی دارد و بیمه سامان تمایل دارد نرم افزار خود را در این زمینه عرضه نماید.

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه سامان، اذعان داشت که شرکت متبوع وی تا قبل از آذرماه سال گذشته هیچگونه تبلیغاتی برای بیمه بدنه کیلومتری نداشته است و پس از شروع تبلیغات رشد فروش چندین برابری را تجربه نموده است.
به گفته اباذریان بیمه بدنه کیلومتری شرکت بیمه سامان در حدود 40 درصد ارزانتر از بیمه بدنه حالت عادی است البته دسته بندی سرمایه ای هم در این خصوص مطرح است.
وی، بیمه نامه بدنه کیلومتری را جزو محصولات کلیدی شرکت بیمه سامان برشمرد و گفت: در شرکت بیمه سامان برای از خوب به عالی رسیدن تلاش می شود و درآینده در بخش خدمات در خسارت تغییرات خیلی خوبی خواهیم داشت که نتیجه آن در شهریور 1402 دیده خواهد شد.
اباذریان، معتقد است که هرچند شرکت های بیمه ای از نداشتن صرفه اقتصادی در بیمه شخص ثالث گلایه دارند اما حضور شرکت بیمه تخصصی در بخش اتومبیل منطقی است و چه بسا کشش آن بیشتر از بیمه عمر هم باشد.
وی، توضیح داد: وقتی شرکت بیمه ای به صورت تخصصی در حوزه ای فعالیت کند می تواند با جذب نیروی انسانی و ارایه خدمات متفاوت برای خود سوددهی بوجود بیاورد.

بیمه سامان اولین عرضه کننده بیمه بدنه پیمایشی در ایران

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه