// کد مطلب: ۱۵۲۳۰۳

با توجه به طرح‌های حمایتی «عید تا عید» مشخص شد

بانک کشاورزی، بانک حامی کشاورزان و تولیدکنندگان

بانک کشاورزی، بانک حامی کشاورزان و تولیدکنندگان
لینک کوتاه کپی شد

بانک کشاورزی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و رونق بخشیدن به واحدهای تولیدی، رویکردهای برنامه‌ای و اهداف خود را در قالب تدوین طرح‌های حمایتی در بسته‌هایی خصوصا برای تامین منابع مالی کشاورزان قرار داده است. طرح‌هایی که با عنوان «عید تا عید» برای مساعدت با مشتریان دارای بدهی تسهیلاتی از دهه فجر ۱۴۰۱ آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد. در این مطلب چگونگی اجرای این رویکرد حمایتی بانک کشاورزی در جهت توسعه پایدار اقتصادی و حمایت از تولیدکنندگان را آورده‌ایم.

به گزارش طلانیوز، بانک کشاورزی در راستای حمایت از مشتریان و مشتری‌مداری با هدف تحقق اهداف راهبردی خود مبنی بر توسعه رویکردهای جدید تأمین مالی، فراهم آوردن امکانات اعتباری در حوزه‌های کشاورزی و تولیدی و... سه طرح حمایتی را برای کمک به آن دسته از مشتریانش که بدهی تسهیلاتی دارند، آغاز کرده است. این طرح‌ها تا پایان سال جاری ادامه داشته و مشتریان دارای بدهی تسهیلاتی در این بانک می‌توانند با شرایطی از این طرح‌های حمایتی بهره‌مند شوند.
بانک کشاورزی به عنوان یک بانک حامی کشاورزان و تولیدکنندگان، در راستای اهداف راهبردی خود مبنی بر فراهم‌کردن امکانات اعتباری برای زندگی بهتر و ارتقاء درآمد روستاییان با ایجاد و توسعه صنایع کوچک و سنتی هر ساله در جهت پیشبرد طرح‌های تولیدی کشاورزی و گسترش آن‌ها و همچنین در راستای حمایت از تولیدکنندگان ایرانی، پرداخت تسهیلات حمایتی را در دستور کار خود قرار می‌دهد. به‌طوری که در سال 1401، بالغ بر 86 درصد تسهیلات پرداختی از سوی این بانک به بخش کشاورزی تخصیص یافت تا از این طریق بتواند فعالان حوزه کشاورزی را مورد حمایت مالی قرار دهد.
تسویه بدهی تسهیلاتی برای دریافت وام مجدد
بر اساس این گزارش، طرح اول بانک کشاورزی با عنوان «طرح وصول برای حمایت از تولید» و با هدف حفظ توان تولیدی و استمرار فعالیت و اشتغال موجود در واحدهای تولیدی بدهکار، از 12 بهمن ماه 1401 و همزمان با آغاز دهه فجر کلید زده شد و تا پایان سال جاری تمدید خواهد شد.
با توجه به شرایط اقتصاد تورمی کنونی، بانک کشاورزی برای مشتریان دارای بدهی تسهیلاتی، «طرح وصول برای حمایت از تولید» اجرا کرده که می‌تواند کمک شایانی به تأمین مالی تولیدکنندگانی باشد که از این بانک تسهیلات دریافت کرده‌اند و بدهی تسهیلاتی دارند. طبق این طرح که تا پایان سال 1401 تمدید شده، مشتریانی که نسبت به تسویه نقدی بدهی خود اقدام کنند، می‌توانند تا 80 درصد اصل تسهیلات قبلی، تسهیلات جدید دریافت کنند و کسب‌وکار خود را رونق دهند.
تزریق «سرمایه در گردش» به واحدهای تولیدی
بانک کشاورزی یکی از بانک‌های تخصصی کشور است که مأموریت خود را با توجه به اولویت‌های راهبردی تعریف شده در اساسنامه که همان حمایت از بخش کشاورزی و زیرحوزه‌های آن از طریق اعطای اعتبار و پرداخت وام به هر شخص حقیقی یا حقوقی، مشارکت یا سرمایه‌گذاری در زمینه فعالیت‌های مربوط به رشته‌های صنایع کشاورزی، روستایی، بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی قرار داده است. بر این اساس در طرح حمایتی دوم، این بانک همراهی ویژه‌ای را برای رونق واحدهای تولیدی، از طریق تزریق سرمایه درگردش در نظر گرفته است.
در همین راستا، بدهکارانی که نسبت به واریز نقدی تسهیلات سرمایه درگردش دریافتی قبلی خود اقدام کرده‌اند، می‌توانند معادل حداکثر 100 درصد اصل وصولی بدهی خود، از تسهیلات سرمایه درگردش جدید بهره‌مند شوند؛ اقدامی که می‌تواند سهم بسزایی در تأمین مالی تولیدکنندگان کشورمان و رونق کسب‌وکار آن‌ها داشته باشد.
6 درصد بخشودگی جرایم
طرح حمایتی سوم نیز بانک کشاورزی برای حمایت از مشتریان دارای بدهی تسهیلات ریالی، شرایط خاصی را در نظر گرفته است. بانک کشاورزی به عنوان بانکی پیشرو در حوزه کشاورزی و حامی مالی کشاورزان و سایر اقشار مردم، در راستای اهداف خود در جهت حمایت از مشتریان و همچنین چابک‌سازی و اصلاح فرآیندهای کاری برای تسهیل امور مشتریان و کشاورزان، طرح حمایتی جدید «عید تا عید» را همزمان با آغاز دهه فجر و اعیاد ماه مبارک رجب رونمایی کرد که هدف آن اعمال بخشودگی 6 درصد وجه التزام (جریمه دیرکرد) برای مشتریانی است که بدهی تسهیلات ریالی خود را به صورت نقدی تسویه می‌کنند.
بر این اساس طبق اعلام بانک کشاورزی، کلیه شعب این بانک می‌توانند در قالب طرح «عید تا عید»، مساعدت لازم را در اعمال بخشودگی 6 درصد وجه التزام (جریمه دیرکرد) با مشتریانی که بدهی تسهیلات ریالی خود را به صورت نقدی تسویه می‌کنند، به عمل آوردند، آن هم بدون هیچ محدودیتی از لحاظ مبلغ.

بانک کشاورزی، بانک حامی کشاورزان و تولیدکنندگان

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه