// کد مطلب: ۱۴۱۲۵۶

رپرتاژ اگهی

افتتاح حساب بانکی در ترکیه و سرمایه گذاری در ترکیه

افتتاح حساب بانکی در ترکیه و سرمایه گذاری در ترکیه
لینک کوتاه کپی شد

خارجیانی که در ترکیه کار می‌کنند یا می‌خواهند کسب و کاری در ترکیه راه اندازی کنند، باید برای انجام فرآیندهای مالی خود حساب بانکی باز کنند. فرقی نمی‌کند که در ترکیه زندگی کنید یا در هر کشور دیگری، هر کسی می‌تواند در بانک‌های ترکیه حساب بانکی باز کند. اگرچه روند افتتاح حساب در ترکیه ممکن است از بانکی به بانک دیگر ترکیه متفاوت باشد، اما مراحل کلی برای افتتاح حساب بانکی وجود دارد.

نحوه افتتاح حساب بانکی در ترکیه

خارجیانی که در ترکیه کار می‌کنند یا می‌خواهند کسب و کاری در ترکیه راه اندازی کنند، باید برای انجام فرآیندهای مالی خود حساب بانکی باز کنند. فرقی نمی‌کند که در ترکیه زندگی کنید یا در هر کشور دیگری، هر کسی می‌تواند در بانک‌های ترکیه حساب بانکی باز کند. اگرچه روند افتتاح حساب در ترکیه ممکن است از بانکی به بانک دیگر ترکیه متفاوت باشد، اما مراحل کلی برای افتتاح حساب بانکی وجود دارد.

نحوه افتتاح حساب بانکی در ترکیه به صورت فردی

افراد خارجی با مجوز کار یا اقامت در ترکیه و شماره هویت ملی خارجی معتبر می‌توانند بدون هیچ محدودیتی و با مراجعه به بانک مورد نظر خود حساب بانکی باز کنند. همچنین امکان افتتاح حساب بانکی در ترکیه به صورت آنلاین از طریق وب سایت رسمی بانک‌ها وجود دارد. هیچ محدودیتی برای انتخاب بانک یا تعداد حساب‌های بانکی وجود ندارد. خارجیانی که در ترکیه کار یا اقامت ندارند نیز می‌توانند در ترکیه حساب بانکی باز کنند.

نحوه افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای شرکت

برخی از افراد که برای سرمایه گذاری در ترکیه ، به تاسیس شرکت مشغول می‌شوند نیز باید برای امور اداری خود، حساب باز کنند. ملی یا خارجی، کلیه‌ی شرکت‌ها برای راه اندازی کسب و کار و انجام عملیات مالی مانند تراکنش‌های پولی، واریز سرمایه سهام و ...، موظف به افتتاح حساب بانکی در ترکیه هستند. لازم است صاحبان مشاغل قبل از ثبت نام، حساب بانکی خود را افتتاح کنند.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

مدارک مورد نیاز برای اتباع خارجی جهت افتتاح حساب بانکی در ترکیه از سه جهت متفاوت است: خارجیانی که در ترکیه اقامت دارند، خارجیانی که در ترکیه اقامت ندارند و صاحبان مشاغلی که نیاز به حساب بانکی برای شرکت خود دارند.

مدارک مورد نیاز برای اتباع خارجی مقیم ترکیه:

  • مجوز اقامت یا کار یا شناسه حفاظت موقت،
  • سند آدرس (قبض آب و برق، قرارداد اجاره، یا کپی ثبت شناسه).

مدارک مورد نیاز برای اتباع خارجی که در ترکیه اقامت ندارند:

  • شماره مالیات بالقوه از اداره مالیات
  • گذرنامه معتبر،
  • کپی ترجمه شده یک سند رسمی

برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه به شرکت هایی نیاز است تا شماره شناسایی مالیاتی دریافت کنند. برای شماره شناسه مالیاتی، اساسنامه شرکت، فرم درخواست پر شده و مدرکی دال بر آدرس ثبت شرکت مورد نیاز است. حساب‌های بانکی شرکت‌ها فقط توسط مدیری که دارای اختیار امضاء است باز می‌شود. این اسناد نیز باید به بانک محلی ارائه شود:

  • شماره شناسه مالیاتی،
  • اساسنامه شرکت،
  • فرم درخواست،
  • اثبات آدرس ثبت شده شرکت.

مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه

مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای یک شهروند خارجی:

  • پاسپورت معتبر خود را آماده کنید.
  • مدرک نشانی (مانند یک کپی قبض برق، آب یا تلفن با نام شما)،
  • شماره شناسه مالیاتی یا شماره هویت ملی خارجی خود را از اداره مالیات دریافت کنید،
  • برای افتتاح حساب به بانک انتخابی ترکیه مراجعه کنید.

مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای یک شرکت خارجی:

  • تهیه اساسنامه شرکت،
  • فرم درخواست را پر کنید،
  • اثبات آدرس ثبت شده شرکت،
  • شماره شناسه مالیاتی شرکت خود را از اداره مالیات دریافت کنید،
  • یک مدیر دارای اختیار امضاء باید برای افتتاح حساب به بانک ترکیه مراجعه کند.

بانک های بزرگ ترکیه برای خارجی ها

تمام بانک‌های بزرگ در ترکیه دارای وب‌سایت‌های بسیار خوبی هستند که خدمات مختلفی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از وب‌سایت بانک انتخابی خود بازدید کرده و درخواست افتتاح حساب را انجام دهید. ما لیستی از بانک‌ها را برای شما ذکر کرده‌ایم.

بانک تجارت

این بزرگ‌ترین بانک در ترکیه است که به عنوان «بانک ترکیه برای خارجی‌ها» شناخته می‌شود. آن‌ها یک بخش کاملا مجزا برای «بانکداری خارجی» به زبان انگلیسی دارند. آن‌ها شعبه‌هایی دارند که خدمات بانکی را برای افراد در خارج از کشور مانند خاورمیانه، بریتانیا و چین ارائه می‌کند.

دنیزبانک

یکی از بانک‌های محبوب در بین خارجی‌ها برای واریز پول است که بیشتر به عنوان حساب پس انداز استفاده می‌شود، زیرا یکی از نرخ‌های عمده‌ی سود در بازار را ارائه می دهد. همچنین خدمات مشتریان انگلیسی را همراه با کارکنان انگلیسی زبان ارائه می‌دهد.

بانک گارانتی

این بانک دومین بانک خصوصی بزرگ در ترکیه است و بسیاری از خدمات بانکی را برای زندگی روزمره به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. همچنین دارای یک سازمان وسترن یونیون است که آن را در ترکیه بسیار معروف کرده است. خدمات مشتریان این بانک به دو زبان آلمانی و انگلیسی کار می‌کنند.

آکبانک

این بانک کلیه خدمات استاندارد معمولی را ارائه می‌دهد و علاوه بر آن مزایای اضافی مانند کارت مسافرتی خارجی (که باعث کسب درآمد در سفر می‌شود) و خدمات مشاوره مالیاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این بانک با وسترن یونیون نیز در ارتباط است و آن‌ها انواع کمک‌های ویژه را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.

بانک زیارت

زیارت، یکی دیگر از بانک‌های معروف بین‌المللی است که طبق قوانین آلمان فعالیت می‌کند. آن‌ها همچنین دارای یک سرویس اتحادیه غربی در خدمات استاندارد بانکی نیز هستند. پس شما می‌توانید زبان‌های مختلفی را برای خدمات مشتریان آن‌ها پیدا کنید.

سخن آخر

افتتاح حساب در ترکیه، اگر برای شخص باشد روش‌های متفاوتی دارد که هر کدام بودجه‌ی خاصی را می‌طلبد. اگر شما بودجه‌ی محدودی دارید یا برای هدفی خاص سعی دارید در ترکیه حساب باز کنید، بهتر است از تمام روش‌های آن سر در بیاورید. همچنین افتتاح حساب بانکی برای یک شرکت نیز از حساسیت‌های زیادی برخوردار است و اگر می‌خواهید روند کار شما به تعویق نیفتد، باید مدارک را تمام و کمال حاضر کنید.

پس با توجه به حساسیت ماجرا، بهتر است حتما از کمک یک موسسه مهاجرتی، مثل موسسه مهاجرتی آرال گام استفاده کنید.

آرال گام با سال‌ها تجربه در زمینه‌ی انواع مهاجرت به کشور ترکیه، به شما کمک می‌کند تا به خوبی مدارکتان را کامل کرده و بر اساس بودجه‌ی خود، بدون هیچ مشکلی در بانک مورد نظر حساب باز کنید.

در صورت تمایل، هم می‌توانید از خدمات جامع و همه‌ جانبه‌ی آرال گام برای افتتاح حساب کمک بگیرید، هم به کمک مشاوره‌ی رایگان آرال گام، از اطلاعاتی که می‌خواهید مطلع شوید و برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه اقدام کنید. آرال گام در هر صورت، بهترین و کامل‌ترین خدمات را چه در زمینه‌ی اطلاعات و چه در زمینه‌ی افتتاح حساب، ارائه خواهد داد.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری طلانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد

افتتاح حساب بانکی در ترکیه و سرمایه گذاری در ترکیه

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه