// کد مطلب: ۱۴۲۸۶۵

رپرتاژ اگهی

توری مش چیست و کجا کاربرد دارد؟

توری مش چیست و کجا کاربرد دارد؟
لینک کوتاه کپی شد

توری مش یکی از انواع توری­هاست که در زمره مصالح ساختمانی محسوب شده و در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می­گیرد. توری مش با استفاده از میلگردهای ساده و آجدار ساخته شده که به صورت افقی و عمودی بر یکدیگر قرار داده شده به شکلی که در تلاقی با هم زاویه قائم تشکیل می­دهند و در نهایت شکل مشبک پیدا می­کند. این میله­ها در محل تلاقی با جوش به یکدیگر متصل شده که معمولاً از جوش نقطه­ای یا مقاومتی در ساخت آن استفاده می­شود.

این محصول مقاومت بسیار بالایی دارد که همین خاصیت آن را تبدیل به یکی از گزینه­های اصلی و مناسب در کارهای با حساسیت بالا و صنایع گسترده می­کند. همین منحصر به فرد بودن محصول باعث شده که در صنعت ساخت و ساز رقیب قدری نداشته باشد و در رشته مهندسی نام اختصاصی BRC mesh را به خود اختصاص دهد. در رشته­های مهندسی با نام engineering mesh هم شناخته می­شود.

فروش توری مش در بازار با نام­های متعددی انجام می­شود که چند مورد آن شامل مش مهندسی، توری شبکه فولادی، شبکه پیش جوش، شبکه میلگردی، مش میلگرد، مش فولادی و توری جوشی می­شود که تمامی این نام­ها به یک محصول مشخص برمی­گردد.

انواع توری مش با توجه به مواد سازنده:

این محصول منحصر به فرد و بسیار کاربردی ممکن است با استفاده از مواد متفاوتی مانند پلاستیک، فولاد، میلگرد، نایلون، پلی اتیلن، فیبر یا pvc تولید شود که هر کدام با توجه به مشخصات خود، موارد استفاده خود را دارد. مواد اصلی سازنده توری مش در قیمت، میزان استحکام و وزن نهایی محصول تاثیر دارد که هر یک از انواع آن را مناسب استفاده در ساخت سازه یا مصالح خاصی می­کند.

توری مش فولادی: این محصول با استفاده از فولاد ساخته می­شود که وزن و استحکام بسیار بالایی دارد و در ساخت سازه­های عظیم مانند فرودگاه، پارکینگ یا تونل استفاده می­شود.

توری مش استیل: نوع آهنی این محصول علاوه بر خواص و مزایای بالایی که دارد در بعضی موارد ممکن است با مشکل مواجه شود که ماده استیل در این شرایط بهتر عمل می­کند و گزینه مناسب­تری محسوب می­شود مانند موقعیت­هایی که سازه نهایی با مواد شیمیایی خورنده برخورد دارد یا مواقعی که خاصیت الکترومغناطیسی فولاد باعث مشکل شود. همین مسائل باعث شده که استفاده از استیل در صنایع هوافضا، شیمیایی و نفت و گاز در مقایسه با نوع فولادی آن بهتر باشد. این محصول همچنین در برابر پوسیدگی، رطوبت و حرارت بالا مقاومت بالایی از خود نشان می­دهد.

توری مش فایبرگلاس: این محصول که از فایبرگلاس ساخته شده معمولاً با pvc اسپری می­شود که مقاومت و ضخامت آن را بالا برده وکیفیت نهایی محصول را بیشتر کند.

توری مش گالوانیزه: این محصول که از مفتول گالوانیزه ساخته می­شود به نسبت دیگر انواع مش جوش مقاومت بالاتری دارد. این نوع خاص از توری جوش در برابر خوردگی مواد شیمیایی و زنگ زدگی ناششی از رطوبت مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می­دهد که همین موضوع باعث شده که توجه عمده خریداران را به خود جلب کند. اما این محصول به دلیل سخت بودن فرآیند تولید آن در مقایسه با دیگر انواع توری جوش هزینه بالاتری هم دارد.

موارد استفاده از توری مش:

مشخصات فنی که بالاتر هم اشاره شده مانند مقدار ضخامت، وزن، مواد تشکیل دهنده، نوع جوش و اندازه شبکه­ها در انواع توری جوش باعث می­شود که هر کدام موارد استفاده خود را داشته و با توجه به مقدار مقاومت محصول از رفع امورات روزمره تا ساخت صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می­گیرد. به تعدادی از موارد استفاده از انواع توری مش در ادامه مطالب اشاره می­شود.

  • از این محصول در ساختمان سازی و برای بالا بردن استحکام و ایمنی ساختمان استفاده می­شود. به دلیل مقاومت بالا در کنار بتن قرار گرفته و استحکام سازه را افزایش می­دهد.
  • در ساخت سازه­های بزرگ مانند تونل، فرودگاه، پالایشگاه­ها، سدسازی و پل­های عظیم برای عبور ماشین­آلات سنگین و... که احتیاج به حساسیت و مقاومت بالایی دارد از این محصول استفاده می­شود.
  • در نگهداری از حیوانات وحشی برای قفس و حفاظ از توری مش استفاده می­شود.

مزایای این محصول که آن را در مصارف صنعتی بسیار پرطرفدار کرده در چند مورد خلاصه می­شود:

  • قیمت این محصول به نسبت ارزان است و خرید آن در مقدار زیاد مقرون به صرفه است.
  • مقاومت بالای آن در نهایت ایمنی و استحکام سازه و ساختمان را بالا می­برد.
  • یک فنداسیون بسیار خوب برای بتن است و کارایی بتن را بهتر می­کند.
  • به دلیل اینکه از پیش ساخته شده در بازار موجود است سرعت ساخت و ساز را بالا می­برد.
  • وزن آن به نسبت کم است و جا به جایی آن راحت است.

وزن و قیمت توری مش

وزن این محصول با توجه به نوع مواد یا سایز میلگردی که در ساخت آن استفاده شده متغیر است. یک مسئله دیگر که در وزن نهایی محصول تاثیر دارد فاصله بین شبکه­هاست. هرچه شبکه­ها کوچک­تر و نزدیک­تر باشد در نتیجه وزن محصول بالاتر می­رود.

قیمت توری مش با توجه به مواد تشکیل دهنده یا جنس میلگرد، ضخامت یا سایز میلگرد و سایز چشمه آن متغیر است. هرچه که سایز چشمه و سایز میلگرد بیشتر باشد به نسبت قیمت توری هم بالاتر می­رود.

توری مش چیست و کجا کاربرد دارد؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه