// کد مطلب: ۱۵۲۹۶۴

رپرتاژ اگهی

مهمترین چک لیست نگهداری از خودرو در ۳ بازه زمانی

مهمترین چک لیست نگهداری از خودرو در 3 بازه زمانی
لینک کوتاه کپی شد

یکی از کار های مهمی که دارندگان وسایل تقلیه باید به آن توجه کنند تعمیر و نگهداری از خودرو است. توجه به این کار باعث حفظ سلامت و ایمنی افراد شده و همچنین باعث بهبود عملکرد خودرو نیز می شود. در صورت تعمیر و نگهداری دوره ای و منظم خودرو،  از خرابی و مشکلاتی که ممکن است رخ دهند جلوگیری می شود.

تعمیر و نگهداری از خودرو

یکی از کار های مهمی که دارندگان وسایل تقلیه باید به آن توجه کنند تعمیر و نگهداری از خودرو است. توجه به این کار باعث حفظ سلامت و ایمنی افراد شده و همچنین باعث بهبود عملکرد خودرو نیز می شود. در صورت تعمیر و نگهداری دوره ای و منظم خودرو، از خرابی و مشکلاتی که ممکن است رخ دهند جلوگیری می شود.
در این مطلب نکاتی ذکر شده که در صورت توجه و رعایت این نکات، عمر و عملکرد خودروی شما را به حداکثر خود می رسانند.

تعمیر و نگهداری از خودرو در 3 بازه زمانی

1. مواردی که باید به صورت ماهانه در خودروی خود بررسی کنید

• بررسی لاستیک ها

بررسی لاستیک ها بسیار مهم است، زیرا اگر با لاستیک های کم باد رانندگی کنید، به خودرو فشار وارد می شود که این فشار باعث اختلال در حفظ کنترل و چرخش خودرو می شود.
بنابراین بررسی فشار باد لاستیک ها به صورت ماهانه و قبل از سفر های جاده ای و یا هنگامی که قصد دارید بار سنگینی را بر روی خودرو قرار دهید بسیار مهم است. همچنین به یاد داشته باشید که لاستیک زاپاس خود را نیز بررسی کنید.
از آنجایی که فشار باد لاستیک در هر خودرو متفاوت است، در نتیجه توصیه می شود برای این کار به دفترچه راهنمای خودروی خود مراجعه کنید.

• برسی فیلتر هوا

فیلتر هوا جریان هوایی را که موتور خودرو منتقل می شود را کنترل می کند و باعث حفظ سلامت موتور می شود. فیلتر هوا در خودرو نقش ریه در بدن انسان را ایفا می کند. در صورتی که فیلتر های هوای خودروی شما به درستی کار کنند و هوا را منتقل کنند؛ میزان بهره وری سوخت خودرو کاهش می یابد. این امر برای حفظ محیط زیست نیز بسیار مفید است، زیرا میزان تولید گاز های گلخانه ای کاهش میابد.

• بررسی چراغ های خودرو

یکی از کار هایی که ممکن به آن توجهی نشود و یا فراموش شود ، بررسی دوره ای چراغ های خودرو می باشد. برای این کار همه ی چراغ های خودرو از جمله نور بالا، چراغ ترمز ، چراغ راهنما و غیره را روشن کنید. سپس اطراف خودروی خود را بررسی کنید و ببینید آیا همه ی چراغ ها به درستی کار می کنند یا خیر.

• بررسی آب رادایتور و سطح روغن خودرو

ابتدا خودروی خود را خاموش کنید و صبر کنید تا موتور خنک شود. سپس کاپوت را بالا بزنید و سطح آب رادیاتور و روغن خودرو را برسی کنید.
اگر سطح هر یک ار آن ها کم باشد ممکن است این امر باعث بروز مشکلاتی در خودرو شود. در نتیجه بهتر است که به صورت ماهیناهه این دو مورد را برسی کنید.

• بررسی شیشه جلوی راننده

توجه به شیشه جلو خودرو، برف پاک کن و مایعات خودرو در فصل زمستان که هوا سرد است بسیار اهمیت دارد. توصیه می شود هر چند وقت یکبار تیغه های برف پاک کن خودروی خود را بررسی کنید و در صورت وجود هر گونه آسیب، شکاف و ترک خودرگی آن ها را تعویض کنید.

• شستشوی خودرو

وجود عواملی مانند گرد وغبار، شن و ماسه و نمک میتواند باعث خرابی و زنگ زدگی خودرو شود. بنابر این بهتر است هر چند وقت یکبار خودرو و موتور آن را به صورت کامل بشویید تا آن را از خطر زنگ زدگی حفظ کنید.

مهمترین چک لیست نگهداری از خودرو در 3 بازه زمانی

2. مواردی که باید در بازه 3 ماهه آن ها را بررسی کنید

• روغن موتور را تعویض کنید

روغن موتور بسیاری از کار های خودرو را تحت تاثیر خود قرار می دهد. توصیه می شود هر سه ماه یکبار یا پس از طی کردن 7500 کیلومتر، روغن موتور خودروی خود را تعویض کنید.

• فیلتر روغن موتور را تعویض کنید

فیلتر روغن همراه با روغن موتور تعویض می شود. این کار باعث می شود کثیفی ها و آلاینده هایی که در محیط وجود دارند وارد موتور نشوند به آن آسیبی وارد نکنند. تمیز بودن فیلتر روغن باعث بهبود عملکرد خودرو نیز می شود.

• تعویض تسمه ها و شلنگ های پاره و فرسوده

تسمه ها و شلنگ های خودرو می توانند دچا فرسایش و خوردگی شوند. در نتیجه باید آن ها را به صورت دوره ای برسی و چکاپ کنید. اگر در تسمه ها و شلنگ های خودروی شما هر گونه ترک، سوراخ و آسیبی وجود داشته باشد باید آن ها را سریعا تعویض کنید.

• باتری و اتصالات خودرو را بررسی کنید

در بعضی از خودرو ها از باتری ها و کابل ها توسط یک لایه پلاستیکی محافظت می شود که برای بررسی کردن آن ها باید آن را کنار بزنید.
پس از کنار زدن لایه پلاستیکی بررسی کنید که کابل ها شل نشده باشند و در صورت شل بودن آن ها را محکم کنید و همچنین خودرگی و آسیبی در باتری و کابل ها وجود نداشته باشد. در صورت ایجاد خوردگی ممکن است لازم باشد باتری را تعویض کنید.

3. مواردی که باید به صورت سالانه آن ها را برسی کنید

• فیلتر های هوای کابین و موتور را تعویض کنید

موتور خودرو به تنهایی توانایی تخلیه خاک و گرد و غبار را ندارد و با استفاده از فیلتر های هوا این کار را انجام می دهد. هنگامی که فیلتر موتور خودرو تمیز باشد، شتاب خودرو ثابت است و موتور عملکرد فوق العاده ای دارد و به صورت کلی باعث بهبود عملکرد خودرو می شود.

• ترمز های خودرو را بررسی کنید

در هنگام رانندگی به همه ی صدا هایی که خودرو هنگام کاهش سرعت و توقف ناگهانی ایجاد می کند با دقت گوش دهید. در صورتی که متوجه هر گونه صدای غیر معمولی شدید حتما به یک تعمیر کار ماهر و متخصص مراجعه کنید.

• لولا های خودرو را روغن کاری کنید

اگر در هنگام باز و بسته کردن در های خودرو با صدای جیر جیر مواجه شدید، احتمالا لولا های خودروی شما دچار ساییدگی و پارگی شده اند.
برای جلوگیری از ایجاد چنین صدا هایی توصیه می شود حداقل سالی یکبار از روان کننده ها استفاده کنید تا از ساییدگی لولا ها نیز جلوگیری شود.

انجام سرویس های دوره ای ، قطعا عاملی مهم در نگهداری خودرو و کاهش هزینه های تعمیر آن است. برای انجام سرویس های دوره ای رنو در تهران می توانید به تعمیرگاه رنو اتوماتیک مراجعه نمایید . سرویس های دوره ای ال 90 ، تعمیر موتور مگان 1600 ، تعویض تسمه تایم ساندرو از خدمات این تعمیرگاه است.
09198833088
www.renoautomatic.com

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری طلانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد ....

مهمترین چک لیست نگهداری از خودرو در 3 بازه زمانی

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه