// کد مطلب: ۱۴۹۸۳۶

رپورتاژ آگهی/

چطور کاپشن را بشوییم ؟

چطور کاپشن را بشوییم ؟
لینک کوتاه کپی شد

کاپشن ، یکی از گرم ترین و محبوب ترین لباس هایی است که بدن را در فصول سرد سال گرم نگه داشته و باد را از بدن دور می کند. با این حال، مراقبت از آن کار آسانی نیست و هنگام شستشوی کاپشن، موادی که داخل لایه های کاپشن را پر می کند ممکن است جمع شده و لباس آسیب ببیند. اما نگران نباشید ، زیرا در این مقاله ما به شما می گوییم که چگونه یک کاپشن را با دست و در ماشین لباسشویی بشویید.

اگرچه شاید بتوان هر نوع لباسی اعم از جلیقه، ژاکت، کت یا حتی پالتو را خودتان در منزل بشویید ولی محدودیت های زندگی آپارتمانی ، خشکشویی را بهترین گزینه برای شستن بی دردسر این قبیل لباس ها تبدیل کرده است .
فراموش نکنید که قبل از شروع به شستشو ابتدا تمام توصیه های سازنده را از روی برچسب مراقبتی آن بخوانید. زیرا دستورالعمل های مراقبتی و نحوه شستشوی کاپشن بر روی این برچسب ذکر شده است که با رعایت این دستورالعمل ها کاپشن پس از شستشو خراب نشده و آسیب نمی بیند.
همچنین باید مطمئن شوید که همه چیزهای کوچک مانند کلید، پول خرد و غیره را از جیب خود خارج کرده اید. جیب های پنهان و درونی را فراموش نکنید.

نحوه شستشوی کاپشن با ماشین لباسشویی

در صورت رعایت قوانین، کاپشن را می توان در ماشین لباسشویی شست. شما به 3-4 توپ شستشوی ماشین لباسشویی نیاز دارید که در درام قرار بگیرند. در حین چرخه شستشو و چرخیدن درام ماشین لباسشویی، این توپ ها پف می کنند و از جمع شدن کاپشن به صورت توده جلوگیری می کنند.

مرحله 1
اگر کاپشن شما دارای لکه است یا بوی شدید عرق می دهد، لکه ها را با مایع لباسشویی یا مواد شوینده مخصوص حذف لکه از بین ببرید و حتماً قبل از قرار دادن کاپشن در ماشین لباسشویی، این قسمت را کاملاً بشویید.

مرحله 2
تمام زیپ ها یا دکمه ها ی جلو کاپشن یا جیب ها را ببندید تا از گیر کردن هر چیزی روی آستر کاپشن جلوگیری کنید. بهتر است کاپشن را از داخل بچرخانید . ماشین لباسشویی را روی دمای پایین برای پارچه های ظریف یا پشمی تنظیم کنید. دستگاه را طوری تنظیم کنید که در کندترین و طولانی ترین چرخه کار نموده و چندین بار آبکشی شود.

نحوه خشک کردن کاپشن

بهترین راه برای خشک کردن کاپشن خیس پس از شستشو در ماشین لباسشویی استفاده از خشک کن ماشین لباسشویی یا خشک کن است.
اگر کاپشن خیلی خیس است، آن را با توپک های شستشو در ماشین لباسشویی قرار دهید و چرخه چرخش اضافی را با کمترین تعداد چرخش (400-600) اجرا کنید. وقتی چرخه به پایان رسید، کاپشن را خارج نموده و بخوبی آن را تکان دهید و کرک های داخل را با دستان خود دوباره در سراسر کاپشن توزیع کنید.
سپس باید با قرار دادن کاپشن بر روی چوب لباسی و آویزان کردن چوب لباسی در مجاور هوا اجازه دهید کاپشن کاملا خشک شود و به آرامی با انگشتان خود قسمت های جمع شده آن را در حین خشک شدن بکشید تا باز شوند .

نحوه شستشوی کاپشن با دست

بیشتر کاپشن‌ها قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند، اما اگر شستشوی ملایم با دست را ترجیح می ‌دهید، این نیز یک گزینه است.
می توانید درپوش وان را گذاشته یا از لگن استفاده کنید و داخل آن را با آب هم دما با دمای اتاق پر کنید. محصولات ویژه ای برای شستن کاپشن وجود دارند که بهتر است روی آنها سرمایه گذاری کنید تا پودرهای لباسشویی تهاجمی کاپشن شما را خراب نکند.

مرحله 1
لکه های موجود روی کاپشن را با یک شوینده ملایم پاک کنید. بدین منظور ماده شوینده را بر روی لکه اعمال کنید و از یک مسواک تمیز برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

مرحله 2
پس از تمیز کردن لکه ، کاپشن را در آب با دمای اتاق خیس کنید. آن را در آب غوطه ور کنید، کمی با دست تکان دهید. سپس اجازه دهید کاپشن به مدت 10 الی15 دقیقه در آب باقی مانده و خیس بخورد، سپس جاهای آلوده مانند سرآستین، یقه، جیب، آرنج را مالش دهید تا کاملا تمیز شوند . در انتها کاپشن را آبکشی کنید و این کار را آنقدر تکرار کنید تا کف بطور کامل خارج شود . فراموش نکنید که پس از اولین خیساندن، آب باید تخلیه شود و لگن یا وان دوباره با آب تمیز پر شود.

مرحله 3
کاپشن را بردارید و به آرامی تا حد امکان به آرامی آن را فشار دهید تا آب اضافه آن خارج شود . سپس از روش قرار دادن کاپشن بین دو حوله استفاده کنید . بدین منظور یک حوله حمام را صاف پهن کنید و کاپشن شسته شده را روی آن قرار دهید و سپس حوله دیگری را روی آن قرار دهید و روی کاپشن فشار دهید . حوله ها باید به اندازه‌ای بزرگ باشند که آب اضافی را خارج و زمان خشک شدن را تسریع کنند.

شستشوی کاپشن و پالتو در خشکشویی

اصولا بهترین گزینه برای شستشوی لباس های حجیم و آبگیر ، خشکشویی است . زیرا این قبیل لباس ها با پس از جذب آب بسیار سنگین شده و می تواند به ماشین لباسشویی خانگی آسیب برساند در حالیکه تمام خدمات خشکشویی ، بطور آنلاین در دسترس است.
در تهران برای خشکشویی کاپشن ، خشکشویی فرش ماشینی در منزل ، مبل شویی در منزل تهرانسر و.... با خشکشویی آنلاین حباب تماس گرفته یا در سایت درخواست خود را ثبت کنید .
91092732 - 021
www.hobabb.com

چطور کاپشن را بشوییم ؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه