// کد مطلب: ۱۴۹۵۴۰

قیمت خودرو | افزایش قیمت خودرو | قیمت روز خودرو | قیمت خودروهای وارداتی | قیمت خودروهای خارجی

آخرین قیمت خودرو | قیمت خودرو ۷ آذر ۱۴۰۱ | رکوردشکنی قیمت خودروهای ایران خودرو

آخرین قیمت خودرو | قیمت خودرو 7 آذر 1401 | رکوردشکنی قیمت خودروهای ایران خودرو
لینک کوتاه کپی شد

قیمت خودرو ایران خودرو و سایپا امروز دوشنبه، 7 آذر 1401 اعلام شد. بر طبق این خبر، قیمت خودروهای ایران خودرو نسبت به سایپا افزایش بیشتری داشته‌اند.

به گزارش طلانیوز؛ قیمت خودرو روز به روز در حال افزایش است. قیمت خودرو وابسته به قیمت دلار است و هرچه قیمت دلار بالاتر برود، قیمت خودرو نیز افزایش می‌یابد. قیمت خودرو های ایران خودرو نسبت به سایپا با افزایش بیشتری همراه هستند. قیمت خودرو امروز دوشنبه، 7 آذر 1401 اعلام شد.

طی چند سال گذشته همواره ایران خودرویی‌ها گوی افزایش قیمت را از سایپایی‌ها ربوده‌ا و قیمت محصولات ایران خودرو معمولا با شیب بیش‌تری نسبت رقیب خود مسیر افزایش را طی کرده‌اند. با این وجود در معاملات روز یکشنبه سایپایی‌ها سنت شکنی کردند و در روزی که تقریبا هیچ خودرویی از ایران خودرو افزایش قیمت به ثبت نرساند، این محصولات سایپا بود که روند افزایشی در پیش گرفت. حتی قیمت شاهین که غالباً کم‌ترین تغییر را تجربه می کند با افزایش 3 میلیونی به 378 میلیون تومان رسید.

پس از آنکه بازار خودرو طی تقریبا یک ماه گذشته با افزایش قیمت شدیدی روبرو شده بود و بسیاری از مدل‌های پرتقاضای داخلی، رکورد قیمتی خود را جابه‌جا کردند، از هفته گذشته کمی از شدت افزایش قیمت ها کاسته شده است. با این وجود طی چند روز معاملاتی گذشته محصولات سایپا که غالبا نسبت به ایران خودرو نوسان قیمت کم‌تری را تجربه می کنند، بر خلاف عادت همیشگی روند افزایش قیمت شدیدتری را ثبت کرده‌اند.

قیمت خودرو ایران خودرو


قیمت پژو 206 تیپ 2 پس از ثبت افزایش دو میلیون تومانی و رسیدن به 331 میلیون تومان در معاملات روز یکشنبه تغییری نداشت و معاملات روز دوشنبه را با همان قیمت دیروز آغاز می کند.

قیمت پژو 206 تیپ 5 هم که 3 میلیون افزایش ثبت کرده بود و 392 میلیون تومانی شده بود، بدون تغییر بود.

قیمت پژو پارس LX هم بدون تغییر بود و 425 میلیون تومان اعلام شد.

قیمت رانا پانوراما که در معاملات روز شنبه کاهش 2 میلیون تومانی ثبت کرده بود و به 383 میلیون تومان رسید، روز یکشنبه بر همان قیمت ماند.

قیمت خودرو سایپا


قیمت تیبا صندوقدار با ثبت 2 میلیون تومان افزایش به 211 میلیون تومان رسید.

قیمت کوییک R هم 2 میلیون تومان گران شد و به 230 میلیون تومان رسید.

شاهین هم 3 میلیون افزایش قیمت داشت. قیمت شاهین با این افزایش به 378 میلیون تومان رسید.

قیمت پژو پارس سال XU7P در آذر ماه 1401

اخیراً ایران خودرو دو طرح فروش فوری و فوق‌العاده با موعد تحویل 30 و 90 روزه را برگزار کرد. در هر دو طرح خودرو پژو پارس سال سفارشی با موتور XU7P با قیمت 209 میلیون تومان عرضه شده است. اما قیمت پژو پارس XU7P در بازار چند تومان است؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این خودرو در نهمین ماه سال 1401 در محدوده 388 میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود. این بدین معناست که برندگان در آخرین قرعه‌کشی ایران خودرو به رانتی 179 میلیون تومانی دست پیدا می‌کنند.

رانت قیمت پژو پارس در جیب افراد خاص


البته با توجه به شرایط جدید این رانت محدود به افراد خاصی می‌شود و تمام متقاضیان و شهروندان دارای شانس یکسان برای دستیابی به گوی خوشبختی نیستند.
مادران دارای سه فرزند (طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) و صاحبان خودروهای فرسوده که به دنبال محصول جایگزین هستند بیش از متقاضیان عادی در لاتاری ایران خودرو شانس دارند. با توجه به فاصله قیمت پژو پارس در بازار و کارخانه متقاضیان این خودرو بیش از سایر محصولات هستند.

گفتنی است که امروز آخرین مهلت ثبت‌نام ایران خودروست. مشتریان نهایی در تاریخ چهارشنبه 9 آذرماه 1401 از طریق قرعه‌کشی با حضور نهادهای نظارتی انتخاب خواهند شد‌.

منبع: اقتصاد آنلاین/ تجارت نیوز

آخرین قیمت خودرو | قیمت خودرو 7 آذر 1401 | رکوردشکنی قیمت خودروهای ایران خودرو

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه