// کد مطلب: ۱۴۹۰۹۱

پژو ۲۰۷ | ثبت‌نام پژو ۲۰۷ | عرضه پژو ۲۰۷

تفاوت ۵۰ میلیونی پژو ۲۰۷ در بورس کالا !

تفاوت 50 میلیونی پژو 207 در بورس کالا !
لینک کوتاه کپی شد

عرضه پژو 207 در بورس کالا امروز آغاز شده است. قیمت پژو 207 مبلغ 50 میلیون تومان نسبت به بازار ارزان تر است.

به گزارش طلانیوز؛ چند روز پیش، فروش پژو 207 در بورس کالا توسط ایران خودرو تأیید شد. امروز با خبر شدیم که شرایط کامل عرضه پژو 207 نیز اعلام شده است. اما خرید پژو 207 برای خریدار چقدر سود دارد؟ قیمت پژو 207 در بورس کالا 50 میلیون تومان ارزان تر است.

در جریان معاملات امروز(دوشنبه) بورس کالای ایران، تعداد 1000 دستگاه پژو 207 به عنوان نخستین خودروی پرتیراژ در بورس کالا در روند شفاف و طبق عدالت مورد معامله قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، این تعداد خودرو با میانگین قیمتی 342 میلیون و 842 هزار تومان و 400 تومان پس از 60 دقیقه رقابت مورد معامله قرار گرفت که به احتساب هزینه های جانبی قیمت تمام شده 207 در بورس به 391 میلیون تومان می رسد؛ این در حالی است که قیمت 207 در سایت های خرید و فروش اینترنتی حدود 440 میلیون تومان است و به این ترتیب خرید این خودرو در بورس حدود 50 میلیون تومان زیر قیمت بازار انجام شد.

خرید پژو 207 در بورس کالا؛ مراحل ثبت‌نام و محاسبه قیمت تمام شده

هزینه واقعی خرید
اولا، متقاضیان خرید خودرو در بورس به رقابت می‌پردازند و به میزانی که تقاضا برای خودرو زیاد باشد، بر روی خودرو‌های عرضه شده رقابت خواهد شد. بنابراین، خودرو‌ها به سفارش‌هایی که با نرخ بالاتری ثبت شده اند تعلق خواهند یافت و احتمال رقابت برای این خودرو تا نزدیکی قیمت بازار وجود دارد.

دوم، خریداران باید دو نوبت هزینه جانبی هم بپردازند:

  1. هزینه مالیات بر ارزش افزوده و عوارض که برابر با 13 درصد مبلغ نهایی معامله خواهد بود.
  2. هزینه ثابت جمعا به مبلغ 4 میلیون و 371 هزار تومان بابت بیمه و شماره گذاری.

خرید منطقی است؟

با توجه به آنکه قیمت 207 در بازار 436 میلیون تومان است، حداکثر قیمتی که برای ثبت سفارش منطقی است 386 میلیون تومان خواهد بود. به عبارت دیگر، اگر افراد به قیمت 386 میلیون تومان سفارش بگذارند، قیمت تمام شده برابر با همان 436 میلیون تومان خواهد بود. البته خریداران باید در نظر داشته باشند که تحویل خودرو‌های پژو 207 عرضه شده در بورس سه ماهه است. یعنی امکان دریافت فوری خودرو همچون روش خرید از بازار وجود ندارد. بنابراین، با توجه به خواب سه ماهه پول، ثبت سفارش تا نرخ‌های کمی پایین‌تر از 386 میلیون تومان منطقی است.

شرایط خرید 207 از بورس

  • خریدار باید حداقل 18 سال تمام داشته باشد
  • هر کد بورسی صرفا امکان یک ثبت سفارش را دارد
  • اشخاص حقوقی مجاز به ثبت سفارش نیستند
  • اسناد و مدارک خودرو، فقط به نام خریدار صادر می‌شود.
  • افرادی که در عرضه‌های قبلی، موفق به خرید خودرو از بورس شده اند، مجاز به ثبت نام 207 نیستند.
  • درصورت عدم تکمیل وجه متعلقات قانونی (واریز هزینه‌های جانبی و مالیات بر ارزش افزوده) حداکثر تا پنج روز تقویمی پس از ارسال پیامک، به نسبت زمان تأخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی، زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.

منبع: تسنیم

تفاوت 50 میلیونی پژو 207 در بورس کالا !

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه