// کد مطلب: ۱۴۹۰۰۱

قیمت خودرو | افزایش قیمت خودرو | قیمت روز خودرو | قیمت خودروهای وارداتی | قیمت خودروهای خارجی

جدیدترین قیمت خودرو، قیمت خودرو ۲۹ آبان ۱۴۰۱ | جدیدترین قیمت پژو ۲۰۶، تارا، تیبا و کوئیک

جدیدترین قیمت خودرو، قیمت خودرو 29 آبان 1401 | جدیدترین قیمت پژو ۲۰۶، تارا، تیبا و کوئیک
لینک کوتاه کپی شد

جدیدترین قیمت خودروهای داخلی امروز یکشنبه، 29 آبان 1401 اعلام شدند. با توجه به افزایش قیمت دلار، قیمت خودوهای داخلی نیز افزایش داشته است.

به گزارش طلانیوز؛ قیمت خودرو با توجه به صعود بی‌رویه قیمت دلار، به شدت افزایش یافته است. قیمت خودرو های داخلی در بازار بی ثبات هستند، به طوری که کارشناسان خودرو، خرید خودرو در تاریخ فعلی را پیشنهاد نمی‌دهند. قیمت خودرو و بویژه خودروهای پرطرفدار مانند پراید، پژو پارس، پژپ 206 و... با افزایش روبرو هستند. قیمت خودرو ایران خودرو و سایپا امروز یکشنبه، 29 آبان 1401 در بازار چند شده‌اند.

بازار خودرو پس از حدود 6 ماه ثبات قیمتی همراه با کاهش جزئی، از اواسط مهر ماه دوباره وارد روندی صعودی با شیب نسبتا تندی شده است و قیمت خودرو های داخلی در این مدت تا 10 درصد افزایش نیز به ثبت رسانده اند. حالا در روزهای ابتدایی هفته پایانی آبان، بازار خودرو هرچند شاهد افزایش قیمت است اما کاهش شیب صعودی قیمت ها از نکات بارز این روزهای بازار است.

بازار خودرو که هفته گذشته شاهد تعدیل نسبی شیب افزایش قیمت ها بود در این هفته نیز با وجود ثبت افزایش قیمت در برخی مدل ها، همانند هفته گذشته با شیب کمتری نسبت به اواسط آبان مشغول افزایش قیمت است. در هر صورت به نظر می رسد که قیمت خودرو در شرایط کنونی بیش از آنکه تمایل به کاهش داشته باشد، ادامه روند صعودی را در دستور کار خود قرار دهد.

قیمت خودرو

قیمت ایران خودرو
قیمت پژو 206 تیپ 5 پس از مدتی سکون، افزایش قیمت به ثبت رساند. قیمت پژو 206 تیپ 5 با ثبت 2 میلیون تومان افزایش، 387 میلیونی شد.

قیمت پژو پارس LX هم 5 میلیون تومان گران شد و اکنون در بازار 425 میلیون تومان قیمت می خورد.

قیمت پژو پارس ELX-TU5،‌ با ثبت افزایش 2 میلیون تومانی به 490 میلیون رسید.

قیمت تارا اتوماتیک با افزایش 10 میلیون تومانی به 630 میلیون تومان رسید.

قیمت سایپا
قیمت پراید 111، 208 میلیون تومانی ماند.

پراید 131 بدون تغییر 190 میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت تیبا صندوقدار هم بدون تغییر 207 میلیون تومان به ثبت رسید.

قیمت کوییک یک میلیون گران شد و 228 میلیونی شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده
عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو به تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودرو پس از جهش ناگهانی دلار با افزایش همراه شد. در این میان، جهش دلار تاثیر بیشتری بر خودروهای دست دوم وارداتی نسبت به سایر خودروها در بازار داشته است.

این کارشناس در رابطه با وضعیت معاملات توضیح داد: معاملات در بازار به سختی انجام می‌شوند و تنها معاملاتی که در این فضا صورت می‌گیرد به‌صورت معاوضه و بین نمایشگاه‌داران است. البته باید به این نکته توجه کرد که در بازار خودروهای دست دوم داخلی که قیمت کمتری دارند خرید و فروش به ندرت صورت می‌گیرد. به نظر می‌رسد بازار در هفته‌های آینده نیز به روند کنونی خود ادامه دهد.

چندی پیش نیز، محمدرضا حامدی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: هنگامی که دلار نوسان قیمتی زیادی را طی دو روز تجربه کرد، بازار خودرو نیز شاهد نوساناتی بود که شوک جدیدی بر آن وارد شد. اما هم‌اکنون که بهای دلار کمی کاهش داشته مشاهده می‌شود که دیگر قیمت خودرو با کاهش همراه نشد و بالا ماند.

او افزود: باید به این نکته اشاره کرد که بالا ماندن قیمت خودرو صرفا به دلیل نوسانات ارزی نبوده و خودروسازان هم در این مساله دخیل‌اند. علت افزایش قیمت در بازار بیشتر به دلیل عرضه کم خودرو به بازار است. در نتیجه به نظر می‌رسد روند افزایش قیمت با یک شیب ملایمی ادامه‌دار باشد.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: اما باید توجه کرد که در یک هفته اخیر مردم به سمت بازار خودرو آمده و اقدام به خرید و فروش خودروهایشان کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود این روند هم در هفته‌های آینده ادامه داشته باشد.

منبع: تجارت نیوز/اقتصاد آنلاین

جدیدترین قیمت خودرو، قیمت خودرو 29 آبان 1401 | جدیدترین قیمت پژو ۲۰۶، تارا، تیبا و کوئیک

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه