// کد مطلب: ۱۴۸۵۱۰

اقتصاد جهان | اقتصاد

اقتصاد جهان با چالش های سهمگینی روبرو است

اقتصاد جهان با چالش های سهمگینی روبرو است
لینک کوتاه کپی شد

صندوق بین المللی پول با ترسیم دورنمایی تاریک برای اقتصاد جهان اعلام کرد که در ماه های اخیر شاخص تولید و خدمات مدام بدتر شده و اقتصاد جهانی با چالش های سهمگینی مواجه است.

خبرگزاری رویترز به نقل از این گزارش صندوق بین المللی پول، نوشت که اتخاذ سیاست های انقباضی مالی برای مقابله با تورم فراگیر و شدید از یک سو و شتاب اندک رشد اقتصاد چین از سوی دیگر در کنار اختلال جاری در زنجیره تامین و ناامنی غذایی ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین، آینده تاریکی را برای اقتصاد جهانی رقم زده است.

صندوق ماه گذشته میلادی نرخ رشد جهانی سال 2023 را از 2.9 درصد به 2.7 درصد کاهش داد.

در مطلب اخیر که برای ارائه در اجلاس سران گروه 20 در اندونزی آماده شده، آمده که شاخص های پرتناوب نشان می دهند دورنمای اقتصادی بخصوص در اروپا تاریک تر شده است.

براساس این گزارش، شاخص های مدیریت خرید که فعالیت های خدماتی و تولیدی را اندازه گیری می کنند، حاکی از ضعف اکثر غول های اقتصادی عضو گروه 20 و کاهش فعالیت های اقتصادی در بحبوحه تورم زیاد است.

در این گزارش آمده است: اقتصاد جهانی با چالش های سهمگینی مواجه بوده و شاخص های اقتصادی رو به ضعف نشان از چالش های بیشتر پیش رو دارند. بحران رو به وخامت انرژی در اروپا می تواند به رشد اقتصادی آسیب زده و تورم را افزایش دهد؛ تورم شدید مزمن نیز می تواند به افزایش بیش از حد انتظار نرخ بهره و انقباض بیشتر اوضاع مالی جهانی بیانجامد که این خود خطر بحران بدهی را برای اقتصادهای آسیب پذیر افزایش دهد.

منبع: ایرنا

اقتصاد جهان با چالش های سهمگینی روبرو است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه