// کد مطلب: ۱۴۸۳۲۴

صاحب خانه شدن | منطقه یک تهران

صاحب خانه شدن در منطقه یک تهران با رانت شهرداری/ کلید اموال مردم تهران در دست عده ای خاص!

صاحب خانه شدن در منطقه یک تهران با رانت شهرداری/ کلید اموال مردم تهران در دست عده ای خاص!
لینک کوتاه کپی شد

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت: تعدادی از خانه‌های بزرگ منطقه یک تهران به عده‌ای خاص واگذار شده است.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به حسابرسی‌های شهرداری تهران از مناطق مختلف گفت: در حسابرسی‌هایی که شورای شهر از مناطق 22 گانه انجام داده است شاهد یک رویه و تخلفی از سوی شهرداری تهران در دوره‌های گذشته هستیم که این حسابرسی مرتبط با سال 96 تا 99 است و در بستر این حسابرسی املاکی از سوی شهرداری تهران بدون مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به نهادها اشخاص و افرادی واگذار شده است.

وی ادامه داد: برخی از این واگذاری‌ها با کاربری عمومی و برخی کاربری شخصی و سیاسی دارد متأسفانه شاهد این هستیم که در منطقه یک تهران بیش از 15 پلاک به اشخاص با کاربری مسکونی در دوره قبل واگذار شده است.

مظفر تصریح کرد: در میان این خانه‌های واگذار شده افرادی در خانه‌های 300 و 250 متری در منطقه یک که متعلق به جیب مردم و شهرداری تهران است زندگی می‌کند.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به افرادی که این خانه‌ها را دریافت کرده‌اند اظهار کرد: در این میان کارگردان تلویزیون، رجال سیاسی سابق، شهردار سابق یکی از مناطق و کارمندان شهرداری‌های مناطق مختلف دیده می‌شوند و نمی‌دانیم آنها از چه طریق و با چه استدلالی حقوق عمومی مردم را دریافت کرده‌اند و چرا این حق به یک فرد تخصیص یافته که آنها بتوانند در یک خانه 300 متری و در منطقه 1 بدون مصوبه شورای شهر زندگی کنند.

وی با بیان اینکه فرصت کوتاه یک ماه از امروز به شهردار تهران داده شده است گفت: شهرداری موظف است ظرف مدت یک ماه نسبت به ساماندهی و اخذ مصوبه‌های لازم در صورتی که منطق داشته باشد و موارد خاصی باشد که خدمات عمومی به شهر و شهروندان ارائه دهد را به شورای شهر معرفی کند و شهرداری موظف است در مدت یک ماه موضوع را ساماندهی کند.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران درباره سایر املاک واگذار شده شهرداری تهران بیان کرد: متأسفانه شاهد این هستیم که اقوام مختلف در کشور حتی با کاربری‌های بظاهر فرهنگی یک ساختمان را گرفته‌اند برای مثال ساختمان یک قومیت مقیم در تهران دارای کاربری‌های مختلف مانند حسینیه، انجمن نخبگان مخترعین شده‌اند.

مظفر تصریح کرد: این موضوع نیازمند سیاست گذاری و تعیین و تکلیف توسط شورای شهر است طبق بد 6 ماده 55، شهرداری اجازه ندارد بدون مصوبه شورای شهر املاک را واگذار کند زیرا این کار یک تخلف محرز است در حال حاضر شهرداری در این حوزه تأخیر داشته است.

وی ادامه داد: انتظار ما این بود که شهرداری هرچه سریع‌تر عمل کند البته گویا شهرداری لیستی را آماده کرده و در حال ساماندهی و ارسال به شورای شهر است اما هنوز نامه به شورای شهر ارسال نشده است همچنین اخطاریه‌هایی در دوره جدید برای خانه‌های مسکونی رفته است و انتظار ما این است با جدیت و سرعت بیشتری موضوع دنبال شود.

منبع: خبرگزاری مهر

صاحب خانه شدن در منطقه یک تهران با رانت شهرداری/ کلید اموال مردم تهران در دست عده ای خاص!

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه