// کد مطلب: ۱۴۸۰۳۴

یارانه | پرداخت یارانه | یارانه جدید | اخبار یارانه | یارانه جبرانی | یارانه کمک معیشتی

مبلغ یارانه سال آینده چقدر خواهد بود؟ | یارانه سال آینده تغییر می‌کند؟

مبلغ یارانه سال آینده چقدر خواهد بود؟ | یارانه سال آینده تغییر می‌کند؟
لینک کوتاه کپی شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه از مبلغ یارانه سال آینده صحبت کرد.

به گزارش طلانیوز؛ بر اساس اخرین اخبار درباره یارانه ، شهریور ماه امسال نیز پرداخت یارانه به صورت نقدی بود و یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ما گزارشی در حال حاضر نداریم که بخواهند یارانه ‌های آنها را به جهت اینکه در دهک 10 قرار گرفته‌اند، قطع کرده باشند. علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص وضعیت اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و پرداخت یارانه ، بیان کرد: این قانون سه سال پیش مصوب شد و قانون جامعی است که دستگاه‌های متنوعی را مکلف کرده که به این 34 ماده و 29 تبصره توجه و از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند و هر ساله باید گزارش خود از میزان اجرای قانون را به عنوان دستگاه ذی‌نفع، به دبیرخانه و دبیرخانه به صحن علنی مجلس ارائه کند. اخبار یارانه ها مختلف را در طلانیوز دنبال کنید.

«مسعود میرکاظمی» رییس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با تصمیم گیری برای ادامه دار بودن پرداخت یارانه 400 هزار تومانی و یا ارائه کالابرگ در لایحه بودجه 1402 گفت: هنوز به این مرحله نرسیده ایم. فعلا کار بر روی منابع و مصارف در حال انجام است. باید درآمد‌ها و منابع و حقوق‌ها و ... مشخص شود. بحث یارانه‌ها در تبصره 14 مورد بررسی قرار میگیرد و هنوز به این مرحله نرسیده ایم.

وی در ادامه گفت: ولی احتمال زیاد همین میزان یارانه برای سال آینده ادامه داشته باشد.

رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که احتمال دارد در لایحه بودجه 1402 کالابرگ منتفی شود و یارانه نقدی 400 هزار تومانی ادامه دارد شود گفت: بر روی سامانه باید کار شود و سامانه آمادگی پیدا کند و به شکل نمونه در یک استان و یا شهری اجرایی شود، اگر موفقیت آمیز باشد و مردم استقبال کنند حتما در لایحه بودجه 1402 لحاظ خواهد شد.

چه کسانی یارانه 400 هزار تومانی می‌گیرند؟
افرادی که دهک یک تا 3 باشند، رقم یارانه دریافتی آن‌ها 400هزار تومان به ازای هر فرد و اگر دهک 4 تا 9 باشند رقم 300هزار تومان به ازای هر عضو خانوار به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. گفتنی است دولت از اردیبهشت‌ماه به این سو، تاکنون چهار مرحله از یارانه‌های جدید 300 تا 400هزار تومان را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است. ضمن آنکه با دستور رئیس‌جمهور، مبالغ یارانه برای معترضان نیز تا زمان روشن شدن وضعیتشان واریز می‌شود.

همچنین بر اساس برنامه‌های موجود این یارانه روز بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و با توجه به این که تغییراتی در برنامه واریز یارانه تاکنون اعلام نشده، پیش‌بینی می‌شود که یارانه آبان‌ماه نیز بیستم همین ماه واریز شود. براساس آخرین وضعیت محاسبه مشمولان یارانه در مردادماه 1401 توسط پایگاه رفاه ایرانیان، از بین حدود 86میلیون نفر جمعیت کل کشور، حدود 25میلیون و 500هزار خانوار معادل 77میلیون و 900هزار نفر به‌عنوان مشمول به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها معرفی شده‌اند (معادل 89٫9درصد جمعیت کشور).

از این میزان حدود 800هزار خانوار مشمول یارانه 400هزار تومانی و حدود یک میلیون و 700هزار خانوار مشمول یارانه 300هزار تومانی هستند. از بین هفت میلیون جامانده که شامل انصرافی‌های قدیم، محذوفین قدیم و افرادی است که به هر دلیلی در فروردین ماه سال 1401 یارانه 45500 تومانی دریافت نمی‌کردند، تعداد کل ثبت‌نامی‌های جدید (پس از اردیبهشت 1401) حدود دو میلیون و 700هزار نفر هستند که حدود یک میلیون و 600هزار نفر از این افراد در جمع مشمولان فعلی حاضر هستند.

همچنین از بین محذوفین جدید یارانه در اردیبهشت سال 1401 حدود چهار میلیون و 200هزار نفر اقدام به ثبت اعتراض کردند که در وسع سنجی تیرماه یک میلیون و 700هزار نفر در جمع مشمولان تیرماه یارانه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها معرفی شدند.

سرهنگ رسول جلیلیان رییس پلیس فتا البرز اظهار کرد: هرگونه دریافت پیام مبنی بر دریافت وام 10 میلیون تومانی یارانه کلاهبرداری بوده و کاربران هیچ گونه اطلاعاتی از جمله کد ملی یا شماره تماس افراد خانوار را به افراد سودجو ندهند.

وی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت عناوین مختلف، سعی در تشویق افراد به کلیک کردن روی لینک ارسالی کرده و سپس هدایت به درگاه بانکی جعلی می‌کنند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: کاربران بدون آگاهی وارد لینک‌های آلوده شده درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

وی گفت: سهل انگاری و ناآگاهی کاربران سبب شده کلاهبرداران از این فرصت سوء استفاده کرده برداشت غیر مجاز هرروزه رو به افزایش است.

رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

جلیلیان، سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواد‌ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن 096380 به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

منبع: برنا

مبلغ یارانه سال آینده چقدر خواهد بود؟ | یارانه سال آینده تغییر می‌کند؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه