// کد مطلب: ۱۴۷۶۷۳

قیمت خودرو | افزایش قیمت خودرو | قیمت روز خودرو | قیمت خودروهای وارداتی | قیمت خودروهای خارجی

افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز ۵ آبان ۱۴۰۱ | آینده خودرو چه می‌شود؟

افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز 5 آبان 1401 | آینده خودرو چه می‌شود؟
لینک کوتاه کپی شد

قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا امروز پنجشنبه، 5 آبان 1401 بر اساس آخرین آمار منتشر شده در سایت دیوار به شکل زیر است.

به گزارش طلانیوز؛ قیمت خودرو در ایران روزانه تغییر می کند. قیمت خودرو دو نرخی است. قیمت خودرو در بازار و کارخانه متفاوت است کارشناسان معتقدند، هیچ اتفاق تازه‌ای در بازار رخ نداده که قیمت خودرو را ارزان کند. نه تیراژ تولید بالا رفته که تعادل به بازار برگردد و نه تکلیف واردات خودرو مشخص شده که سیگنال کاهش قیمت به خریداران بدهد. پس چرا برخی محصولات خودرویی در حال کاهش قیمت هستند؟ قیمت خودرو صفر داخلی امروز پنجشنبه، 5 آبان 1401 با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

پس از آنکه بازار خودرو در ابتدای هفته با افزایش‌های چند میلیونی همراه بود و به طور مشخص در دو روز ابتدایی شاهد جهش قیمت بسیاری از مدل‌های پرتقاضای داخلی بودیم؛ حالا دو روزی می‌شود که قیمت‌های در اغلب خودروها بدون تغییر باقی مانده‌است. در معاملات روز چهارشنبه تنها دو خودروی 206 تیپ 2 و دنا اتوماتیک افزایش قیمت را ثبت کردند.

قیمت خودرو صعودی شد | قیمت خودرو امروز 1 آبان 1401 | پیش‌بینی قیمت خودرو امروز

به گفته مسئولان وزارت صمت، واردات خودرو رسما با معرفی شرکت‌های مجاز آغاز شده است و ثبت سفارش خودروها در حال انجام است؛ حتی منوچهر منطقی در نشست خبری روز چهارشنبه اعلام کرد که در آینده خودروهای وارداتی،‌به صورت اقساطی عرضه خواهد شد. از دیگر خبرهای خودرویی که در این نشست مطرح شد، آغاز فروش اقساطی خودروهای داخلی از سال آینده، معرفی 9 خودروی جدید و تولید خودروهای اقتصادی بود. با این وجود این موج‌های خبری هم فعلا نتوانسته است بازار خودرو را کاهشی کند.

همانگونه که بارها گفته شد،‌ متغیرهای اصلی اثرگذار بر بازار خودرو انتظارات تورمی و نرخ دلار است که فعلاً سیگنال کاهشی از طرف آن ها وجود ندارد. به نظر می‌رسد که مسئولان با توجه به شرایط موجود سعی می‌کنند با انتشار اخبار مثبت و به بیان دقیق‌تر وعده درمانی، افزایش قیمت را کنترل کنند. موضوعی که تنها به تعمیق رکود بازار خودرو می انجامد.

در معاملات روز چهارشنبه نیز خودروهای داخلی پرتقاضا غالباً بدون تغییر بودند و تنها قیمت دنا اتوماتیک افزایش 5میلیون تومانی را تجربه کرد و قیمت پژو 206 تیپ 2، یک میلیون تومان افزایش یافت.

قیمت پژو پارس

قیمت ایران خودرو
قیمت پژو 206 تیپ2 با افزایش یک میلیون تومانی به 310 میلیون تومان رسید.

قیمت دنا توربو اتوماتیک نیز افزایش 5 میلیون تومانی را تجربه کرد و به 530 میلیون تومان رسید.

قیمت پژو پارس که در این هفته افزایشی بود، در جریان معاملات روز چهارشنبه بدون تغییر بود. قیمت پژو پارس LX این هفته با افزایش 6 میلیون تومانی به 400 میلیون تومان رسید. قیمت پژو پارس ELX-TU5 نیز این هفته با افزایش 7 میلیونی به 445 میلیون تومان رسید.

قیمت رانا پلاس هم این هفته با افزایش 5 میلیون تومانی به 350 میلیون تومان رسید.

قیمت سایپا
قیمت پراید 111 همچنان بدون تغییر همچنان بر روی 204 میلیون تومان باقی مانده است.

قیمت کوییک که پس از مدت‌ها،‌ تغییر قیمت را تجربه کرده بود،‌در معاملات روز چهارشنبه بدون نوسان بود. قیمت کوییک معمولی 208 میلیون تومان و قیمت کوییک R نیز 216 میلیون تومان در بازار روز چهارشنبه اعلام شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده
عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد. در طی 10 روز گذشته، قیمت برخی از خودروها افزایش پیدا کرد. این افزایش قیمت باعث شد که برخی گمان کنند بازار رونق گرفته و از رکود خارج شده است. اما سطح معاملات به قدری پایین است که نمی‌توان گفت بازار مجددا رونق گرفته است.

او افزود: مردم از بحث آزادسازی واردات خودرو به کشور ناامید شده‌اند. اما همچنان وزارت صمت صحبت‌هایی در رابطه با ورود خودروهای خارجی به کشور می‌کند. احتمالا همین امر باعث شود که بازار خودرو در هفته آینده هم با رکود همراه باشد و سطح معاملات بسیار کم باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین/تجارت نیوز

افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز 5 آبان 1401 | آینده خودرو چه می‌شود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه