// کد مطلب: ۱۴۷۵۸۴

قیمت خودرو | افزایش قیمت خودرو | قیمت روز خودرو | قیمت خودروهای وارداتی | قیمت خودروهای خارجی

افزایش ۴۰ درصدی قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز ۴ آبان ۱۴۰۱ | آینده خودرو چه می‌شود؟

افزایش 40 درصدی قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز 4 آبان 1401 | آینده خودرو چه می‌شود؟
لینک کوتاه کپی شد

قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا امروز چهارشنبه، 4 آبان 1401 بر اساس آخرین آمار منتشر شده در سایت دیوار به شکل زیر است.

به گزارش طلانیوز؛ قیمت خودرو در ایران روزانه تغییر می کند. قیمت خودرو دو نرخی است. قیمت خودرو در بازار و کارخانه متفاوت است کارشناسان معتقدند، هیچ اتفاق تازه‌ای در بازار رخ نداده که قیمت خودرو را ارزان کند. نه تیراژ تولید بالا رفته که تعادل به بازار برگردد و نه تکلیف واردات خودرو مشخص شده که سیگنال کاهش قیمت به خریداران بدهد. پس چرا برخی محصولات خودرویی در حال کاهش قیمت هستند؟ قیمت خودرو صفر داخلی امروز چهارشنبه، 4 آبان 1401 با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

با گذشت چندین از ابلاغ قانون آزادسازی واردات خودرو، همچنان خبری از ورود خودروی‌های وارداتی که قرار بود تا پاییز به کشور برسند نیست. هر چند دیروز برخی منابع اسامی شرکت‌های واردکننده خودرو را اعلام کردند اما همچنان کارشناسان نسبت به تاثیر آن در بازار خودرو، تردید دارند. در این شرایط و بنا به تجربه تنها اتفاقات مثبت برجامی و همچنین کاهش قیمت دلار می‌تواند موجب عقب نشینی قیمت خودروها شود.
درحالی که در ابتدای هفته قیمت ها افزایشی بودند به مرور زمان این روند افزایشی تعدیل شد و در معاملات روز سه شنبه تمام خودروهای پر تقاضای داخلی بدون تغییر قیمت بودند. کارشناسان با این حال می گویند اگر شرایط برجام و قیمت ارز به همین منوال بماند باید منتظر افزایش بیشتر قیمت‌ها باشیم.

قیمت خودرو صعودی شد | قیمت خودرو امروز 1 آبان 1401 | پیش‌بینی قیمت خودرو امروز

قیمت ایران خودرو
قیمت پژو 206 تیپ 2 بدون تغییر بود و در بازار 309 میلیون تومان اعلام شد.

قیمت پژو پارس ال ایکس هم که در این هفته به 400 میلیون تومان رسیده بود بدون تغییر ماند. قیمت پژو پارس ال ایکس اکنون در بازار 400 میلیون تومان اعلام می شود.

قیمت سمند EF7 که از ابتدای شروع موج افزایش قیمت‌ها نه تنها افزایش نداشت بلکه کاهش 4 میلیون تومانی نیز تجربه کرد, بدون تغییر 350 میلیون تومان به ثبت رسید.

قیمت رانا پلاس هم که در این هفته 5 میلیون افزایش به ثبت رسانده بود، امروز بدون تغییر 350 میلیون تومان اعلام شد.

قیمت سایپا
قیمت پراید 111 بدون تغییر 205 میلیون تومان اعلام شد.

قیمت کوییک معمولی هم بدون تغییر در بازار 208 میلیون تومان به ثبت رسید.

قیمت تیبا هاچبک نیز بدون تغییر به 2.3 میلیون تومان باقی ماند.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده
عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد. در طی 10 روز گذشته، قیمت برخی از خودروها افزایش پیدا کرد. این افزایش قیمت باعث شد که برخی گمان کنند بازار رونق گرفته و از رکود خارج شده است. اما سطح معاملات به قدری پایین است که نمی‌توان گفت بازار مجددا رونق گرفته است.

او افزود: مردم از بحث آزادسازی واردات خودرو به کشور ناامید شده‌اند. اما همچنان وزارت صمت صحبت‌هایی در رابطه با ورود خودروهای خارجی به کشور می‌کند. احتمالا همین امر باعث شود که بازار خودرو در هفته آینده هم با رکود همراه باشد و سطح معاملات بسیار کم باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین/تجارت نیوز

افزایش 40 درصدی قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز 4 آبان 1401 | آینده خودرو چه می‌شود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه