// کد مطلب: ۱۴۷۵۱۳

یارانه | پرداخت یارانه | یارانه جدید | اخبار یارانه | یارانه جبرانی | یارانه کمک معیشتی

یارانه آبان‌ماه چه زمانی واریز می‌شود؟ | جاماندگان، برای ثبت‌نام یارانه کلیک کنید

یارانه آبان‌ماه چه زمانی واریز می‌شود؟ | جاماندگان، برای ثبت‌نام یارانه کلیک کنید
لینک کوتاه کپی شد

در این مطلب زمان واریز یارانه آبان‌ماه و همچنین نحوه ثبت‌نام جاماندگان یارانه را شرح داده‌ایم.

به گزارش طلانیوز؛ بر اساس اخرین اخبار درباره یارانه، مهر ماه امسال نیز پرداخت یارانه به صورت نقدی بود و یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اخبار یارانه‌ها مختلف را در طلانیوز دنبال کنید.

جاماندگان یارانه می‌توانند اطلاعات خانوار خود را در آدرس‌های معرفی شده زیر ثبت‌ کنند.

ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند از طریق سایت https://my.gov.ir امکان‌پذیر است. علاوه بر این، متقاضیان بازبینی دهک‌بندی و افرادی که یارانه آنها از اردیبهشت‌ماه 1401 قطع شده است، همچنان می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

جاماندگان یارانه بخوانند | خبری جدید پرداخت یارانه به جاماندگان

به گفته سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها هر ماه عده‌ای از جاماندگان یارانه در سامانه my.gov.ir ثبت‌نام می‌کنند و مشمول یارانه جدید می‌شوند. اکنون افرادی که مشمول یارانه نشده‌اند می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند و یارانه جدید را دریافت کنند.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده که هر ماه درخواست افراد جدید بازبینی می‌شود و چنانچه این افراد جزو دهک اول تا نهم شناخته شوند به جمع یارانه‌بگیران اضافه می‌شوند و معوقات یارانه به حساب آنها واریز می‌شود. اما از میان افرادی که یارانه‌بگیر هستند فردی حذف نمی‌شود.

همه افرادی که تا ابتدای سال 1401 یارانه دریافت نمی‌کرده‌اند یا به هر دلیلی یارانه آنها قطع شده بود باید به سامانه my.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کند؛ پس از ثبت‌نام آزمون وُسع و دهک‌بندی برای آنها انجام می‌شود و چنانچه دهک یک تا 9 شناسایی شوند به آنها یارانه نقدی تعلق می‌گیرد، اما افرادی که از اردیبهشت 1401 به آنها یارانه داده نشده باید به سامانه حمایت وزارت رفاه مراجعه و درخواست بازبینی کنند. در شهریورماه امسال 70هزار سرپرست خانواری که قبلا درخواست بازبینی داشتند این ماه به جمع یارانه‌بگیران افزوده شدند.

یارانه هر نفر چقدر می‌شود؟
این افراد اگر دهک یک تا 3 باشند، رقم یارانه دریافتی آنها 400هزار تومان به ازای هر فرد و اگر دهک 4 تا 9 باشند رقم 300هزار تومان به ازای هر عضو خانوار به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.
گفتنی است دولت از اردیبهشت‌ماه به این سو، تاکنون چهار مرحله از یارانه‌های جدید 300 تا 400هزار تومان را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است. ضمن آنکه با دستور رئیس‌جمهور، مبالغ یارانه برای معترضان نیز تا زمان روشن شدن وضعیتشان واریز می‌شود.
یارانه آبان‌ماه چه زمانی واریز می‌شود؟
همچنین بر اساس برنامه‌های موجود این یارانه روز بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و با توجه به این که تغییراتی در برنامه واریز یارانه تاکنون اعلام نشده، پیش‌بینی می‌شود که یارانه آبان‌ماه نیز بیستم همین ماه واریز شود.

براساس آخرین وضعیت محاسبه مشمولین یارانه در مردادماه 1401 توسط پایگاه رفاه ایرانیان، از بین حدود 86میلیون نفر جمعیت کل کشور، حدود 25میلیون و 500هزار خانوار معادل 77میلیون و 900هزار نفر به‌عنوان مشمول به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها معرفی شده‌اند(معادل 89٫9درصد جمعیت کشور).

از این میزان حدود 800هزار خانوار مشمول یارانه 400هزار تومانی و حدود یک میلیون و 700هزار خانوار مشمول یارانه 300هزار تومانی هستند. از بین هفت میلیون جامانده که شامل انصرافی‌های قدیم، محذوفین قدیم و افرادی است که به هر دلیلی در فروردین ماه سال 1401 یارانه 45500 تومانی دریافت نمی‌کردند، تعداد کل ثبت‌نامی‌های جدید (پس از اردیبهشت 1401) حدود دو میلیون و 700هزار نفر هستند که حدود یک میلیون و 600هزار نفر از این افراد در جمع مشمولین فعلی حاضر هستند.

همچنین از بین محذوفین جدید یارانه در اردیبهشت سال 1401 حدود چهار میلیون و 200هزار نفر اقدام به ثبت اعتراض کردند که در وسع سنجی تیرماه یک میلیون و 700هزار نفر در جمع مشمولین تیرماه یارانه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها معرفی شدند.

منبع: اقتصاد 100

یارانه آبان‌ماه چه زمانی واریز می‌شود؟ | جاماندگان، برای ثبت‌نام یارانه کلیک کنید

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه