// کد مطلب: ۱۴۷۱۵۶

قیمت خودرو | افزایش قیمت خودرو | قیمت روز خودرو | قیمت خودروهای وارداتی | قیمت خودروهای خارجی

شیب تند قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز ۲۴ مهر ۱۴۰۱ | پیش‌بینی قیمت خودرو امروز

شیب تند قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز 24 مهر 1401 | پیش‌بینی قیمت خودرو امروز
لینک کوتاه کپی شد

قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا امروز یکشنبه، 24 مهر 1401 بر اساس آخرین آمار منتشر شده در سایت دیوار به شکل زیر است.

به گزارش طلانیوز؛ قیمت خودرو در ایران روزانه تغییر می کند. قیمت خودرو دو نرخی است. قیمت خودرو در بازار و کارخانه متفاوت است کارشناسان معتقدند، هیچ اتفاق تازه‌ای در بازار رخ نداده که قیمت خودرو را ارزان کند. نه تیراژ تولید بالا رفته که تعادل به بازار برگردد و نه تکلیف واردات خودرو مشخص شده که سیگنال کاهش قیمت به خریداران بدهد. پس چرا برخی محصولات خودرویی در حال کاهش قیمت هستند؟ قیمت خودرو صفر داخلی امروز یکشنبه، 24 مهرماه 1401 با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

بازار خودرو مدت هاست شرایط بی ثباتی را تجربه می کند و تغییر ناگهانی اخبار پیرامون برجام و واردات خودرو این بازار را بلاتکلیف تر از گذشته باقی گذاشته است. هفته گذشته بود که در پی تثبیت قیمت ارز در بالای کانال 30هزار تومان و اخبار منفی پیرامون برجام و ایرادات مجلس شورای اسلامی به آئین نامه واردات خودرو موجی از افزایش ها در بازار خودرو آغاز شد. در ابتدای هفته پایانی مهر قیمت پژو 207 اتوماتیک پانوراما با افزایش 10 میلیون تومانی به 600 میلیون تومان رسید و قیمت کوییکR هم به 215 میلیون تومان رسید.
پس از شروع موج افزایش قیمت ها در هفته گذشته و در شرایطی که بسیاری از خودروها افزایش قیمت به ثبت می رساندند به نظر می رسد امروز خبری از این موج افزایشی در بازار خودرو نیست و تنها تعداد معدودی از خودروها در بازار شاهد تغییر قیمت بودند. با این توقف در روند افزایش قیمت ها باید منتظر ماند و دید آیا موج افازیشی قیمت ها ادامه دار خواهد بود یا خیر.

جدیدترین قیمت خودرو | قیمت خودروهای ایرانی امروز 7 مهر 1401 | قیمت پراید امروز چند شد؟

قیمت ایران خودرو
قیمت پژو206 تیپ 2 که هفته گذشته با افزایش 5 میلیون تومانی به 305 میلیون تومان رسیده بود، بدون تغییر قیمت بود و قیمت پژو 206 تیپ 2 همان 305 میلیون تومان اعلام شد.

قیمت پژو 207 اتوماتیک پانوراما با افزایش 10 میلیون تومانی همراه بود. قیمت پژو 207 اتوماتیک پانوراما با این افزایش به 600 میلیون تومان رسید.

قیمت دنا اتوماتیک توربو هم که هفته گذشته با ثبت 10 میلیون افزایش به 520 میلیون تومان رسیده بود، بدون تغییر بود.

قیمت تارا اتوماتیک هم که با افزایش 15 میلیون تومانی رکورددار افزایش قیمت در هفته گذشته بود هفته پایانی مهر را بدون تغییر آغاز کرد.

قیمت سایپا
قیمت ساینا که مدت هاست تنها تغییرات یک میلیون تومانی به ثبت می رساند و در موج اخیر افزایش ها نیز یک میلیون تومان گران شده بود، بدون تغییر باقی ماند.

قیمت کوییک R با افزایشی 3 میلیون تومانی نسبت به آخر هفته گذشته به 215 میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده
بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: خریداران و فروشندگان در بازار خودرو منتظر نتیجه قطعی مذاکرات برجام هستند. به همین دلیل رکود بازار همچنان به صفر نرسیده و سطح معاملات پایین است.

او افزود: اما با توجه به اینکه بازار خودرو تاثیرپذیری زیادی از قیمت دلار دارد و نرخ این ارز هم یک روند صعودی را طی می‌کند، پیش‌بینی می‌شود که قیمت خودرو هم در ماه‌های آینده با افزایش همراه شود.

چندی پیش نیز، سعید مدنی، مدیرعامل اسبق سایپا در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: اقتصاد کشور به سیاست گره خورده است. هر اتفاق سیاسی که بیفتد، باعث نوسان قیمت دلار می‌شود و قیمت خودرو هم تحت تاثیر نرخ ارز با نوساناتی همراه خواهد شد.

او افزود: از طرفی دیگر، تورم موجود در کشور هم یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت خودرو در ماه‌های گذشته بود. در نتیجه پیش‌بینی می‌شود که قیمت خودرو هم‌گام با رشد تورم، افزایش داشته باشد.

منبع: اقتصادآنلاین/تجارت نیوز

شیب تند قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز 24 مهر 1401 | پیش‌بینی قیمت خودرو امروز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه