// کد مطلب: ۱۴۷۰۷۸

جام جهانی | حواشی جام جهانی | رقابت های جام جهانی | مسابقات جام جهانی

قیمت‌های سرسام‌اور سفر به جام جهانی برای ایرانی‌ها | قیمت‌های میلیونی جام جهانی فقط برای دو شب

قیمت‌های سرسام‌اور سفر به جام جهانی برای ایرانی‌ها | قیمت‌های میلیونی جام جهانی فقط برای دو شب
لینک کوتاه کپی شد

رقم بالای تورهای جام جهانی و اقامت در هتل‌های قطر برای ایرانی‌ها بسیار عجیب شده است.

به گزارش طلانیوز؛ جام جهانی فوتبال یک رقابت بین‌المللی فوتبال است که تیم‌های ملی بزرگسال مردان که از اعضای فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) هستند در آن به رقابت می‌پردازد. مسابقات جام جهانی که هر 4 سال یک بار برگزار می‌شود، از زمان برگزاری نخستین دوره در سال 1930 هر چهار سال یکبار برگزار شده‌است، به جز در سال‌های 1942 و 1946 که جام جهانی به دلیل وقوع جنگ جهانی دوم برگزار نشد. قهرمان فعلی جام جهانی فرانسه است که دومین قهرمانی خود را در جام جهانی فوتبال 2018 در روسیه به دست آورد.

همین نزدیکی‌هاست. آنطرف خلیج فارس دقیقا روبه‌روی شیراز خودمان. وسعتی ندارد. جمعیتی ندارد، ولی پول دارد و توانسته میزبان جام‌جهانی شود. حرف از قطر است. کشوری با مساحت تنها 11 هزار و 581 کیلومترمربع و با جمعیتی 2 میلیون و 800 هزار نفری. سال 1971 به استقلال رسیده، یعنی تنها 51 سال قبل. عکس‌های قدیمی‌اش را که ببینید و در مقابل ایران خودمان بگذارید، فقط سفر با ماشین زمان شما را با این شوخی بزرگ مواجه می‌کند که آن‌ها توانسته‌اند و ایران نتوانسته.

روزی که کشورمان میزبان بازی‌های آسیایی بود، قطر خواب یک میزبانی را هم نمی‌دید، ولی امروز انواع و اقسام میزبانی‌ها را مال خود کرده؛ از لیگ قهرمانان و مقدماتی جام‌جهانی بگیرید تا بازی‌های آسیایی و جام ملت‌ها. حتی امارات با آن همه امکانات نتوانسته به میزبانی جام‌جهانی نزدیک شود، ولی قطر توانست.
حداقل امتیاز میزبانی آن‌ها این بود که ایرانی‌ها دلشان را صابون زدند که «نزدیک ماست و می‌توانیم برای اولین بار مسابقات را از نزدیک ببینیم.» حالا، اما اگر نگاهی به رقم تور‌های سفر به آن سوی خلیج فارس بیندازید و سری هم به حساب بانکی‌تان بزنید، کاملا پشیمان خواهید شد. فیفا اعلام‌کرد که یکی از گرانترین جام‌های جهانی در پیش است و برای ایرانی با این وضع ارز، گرانتر.

در جام‌جهانی روسیه همه چیز متفاوت بود. تعدد هتل، پرواز، قدرت خرید و... این امکان را برای ایرانی‌ها فراهم می‌کرد تا بتوانند مسابقات را از نزدیک ببینند. فاصله‌های زیاد شهر‌های میزبان هم با بلیت‌های ارزان اتوبوس، قطار و پرواز احساس نمی‌شد. شما اگر قصد می‌کردید برای فینال جام جهانی به روسیه سفر کنید، بدون احتساب پول بلیت بازی، با 3 تا 5 میلیون می‌توانستید 3 روز در روسیه بمانید. حالا این وسط بازی را در فن‌فست (محل گردهمایی طرفداران فوتبال که مسابقات از طریق مانیتور بزرگی پخش می‌شود) می‌دیدید و اتفاقا لذت هم می‌بردید.

برای سفر به قطر، اما حرف از چند ده میلیون است؛ انگار نه انگار همین نزدیکی‌هاست. قیمت تور‌ها بالاست. برای فقط دو شب سفر به قطر و تماشای یک بازی تیم‌ملی باید حداقل 80 میلیون تومان پول بدهید. اگر دنبال سفر لاکچری هستید که هیچ. اکثرا ترجیح‌شان سفر دو یا 3 روزه و تماشای یکی از بازی‌های تیم‌ملی است. آن‌ها با هزینه کمتر حداقل یک بازی ایران در جام‌جهانی را می‌بینند. با رایزنی‌های صورت گرفته قرار است مشکل پروازی هم حل شود. طبق آخرین خبر‌ها در ایام برگزاری مسابقات، روزانه امکان انتقال 2500 طرفدار فوتبال به قطر وجود دارد منتهی هنوز پرواز‌ها باز نشده است. امکان سفر شخصی هم به قطر کم است، بنابراین اول و آخر خیلی‌ها کارتان به تور‌ها می‌افتد. اگر‌کارت اعتباری خارجی ندارید، امکان رزرو هتل برایتان وجود ندارد. مگر اینکه اقوامی در خارج از ایران داشته باشید که برایتان هتل رزرو کند. در این صورت سفر برایتان ارزان‌تر تمام می‌شود.

فیفا تلاش کرده تا مشکل اقامت مسافران در قطر را حل کند. راه اندازی کمپ‌های مجهز برای طرفداران که شب را در چادر بگذرانند یا اقامت در کشتی‌های توریستی راه حل مناسبی برای رفع کمبود اتاق‌ها بوده. ایرانی‌ها هم اگر می‌خواهند سفر متفاوتی را تجربه کنند، امکان رزرو این کشتی‌های توریستی برای‌شان وجود دارد، اما از طریق آژانس‌ها.

در ادامه از قیمت پکیج‌های جام جهانی با خبر خواهید شد. رقم‌ها بالاست و خیلی‌ها قید سفر به قطر را زده‌اند. این شما و این جزئیات آخرین پکیج‌ها

تور تک بازی
دو شب:
هتل 3 ستاره: 80 میلیون تومان
هتل 4 ستاره: 95 میلیون تومان
هتل 5 ستاره: 105 میلیون تومان
3 شب:
هتل 3 ستاره: 90 میلیون تومان
هتل 4 ستاره: 110 میلیون تومان
هتل 5 ستاره: 130 میلیون تومان
4 شب:
هتل 3 ستاره: 100 میلیون تومان
هتل 4 ستاره: 120 میلیون تومان
هتل 5 ستاره: 140 میلیون تومان

تور 2 بازی (ایران-انگلیس و ولز)
6 شب:
هتل 3 ستاره: 150 میلیون تومان
هتل 4 ستاره: 205 میلیون تومان
هتل 5 ستاره: 245 میلیون تومان

تور 2 بازی (ایران-ولز و آمریکا)
6 شب:
هتل 3 ستاره: 165 میلیون تومان
هتل 4 ستاره: 220 میلیون تومان
هتل 5 ستاره: 260 میلیون تومان

تور 3 بازی (ایران-انگلیس، ولز و آمریکا)
10 شب:
هتل 3 ستاره: 190 میلیون تومان
هتل 4 ستاره: 270 میلیون تومان
هتل 5 ستاره: 300 میلیون تومان
11 شب:
هتل 3 ستاره: 200 میلیون تومان
هتل 4 ستاره: 280 میلیون تومان
هتل 5 ستاره: 310 میلیون تومان
همراه با بلیت رفت و برگشت، صبحانه، ترانسفر فرودگاهی، بیمه‌مسافرتی، حیا کارت و بلیت بازی

تور کشتی
تک بازی، 3 شب و 4 روز: 210 میلیون تومان
2 بازی، 6 شب و 7 روز: 290 میلیون تومان
3 بازی، 10 شب و 11 روز: 370 میلیون تومان
همراه با؛ صبحانه، بلیت رفت و برگشت، بلیت بازی و بیمه مسافرتی، امکانات رفاهی کشتی: طولانی‌ترین سرسره خشک در دریا، خشک‌شویی، آرایشگاه، مغازه و بوتیک، سرویس اتاق 24 ساعته، رستوران، کافه، سینما، اتاق بازی کودک، سالن بدنسازی مجهز، وای‌فای رایگان، دارای 6 استخر و گرداب و سونا، صندلی‌های آفتابگیر و ساحلی، تئاتر


چه خبر از بلیت‌ها؟
تعداد بلیتی که برای جام‌جهانی در اختیار ایرانیان داخل کشور قرار گرفته 21 هزار عدد بوده که نزدیک به 17 هزار عدد به فروش رفته است. بین روز‌های بیستم تا سی‌ام شهریور هم امکان استرداد بلیت‌ها را فراهم کردند که بین 50 تا 100 نفر منصرف شدند و بلیت خود را پس دادند. موجودی فعلی حدود 3000 تا 4000 بلیت است که بخشی از آن به خانواده فوتبال می‌رسد و بخش کوچک‌تر آن به طرفداران فوتبال.
منبع: جام جم

قیمت‌های سرسام‌اور سفر به جام جهانی برای ایرانی‌ها | قیمت‌های میلیونی جام جهانی فقط برای دو شب

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه