// کد مطلب: ۱۴۷۰۲۱

یارانه | پرداخت یارانه | یارانه جدید | اخبار یارانه | یارانه جبرانی | یارانه کمک معیشتی

داستان وام ۱۰ میلیونی یارانه چیست؟ | جزئیات کامل صحت یا عدم وجود وام یارانه

داستان وام 10 میلیونی یارانه چیست؟ | جزئیات کامل صحت یا عدم وجود وام یارانه
لینک کوتاه کپی شد

هفته گذشته خبری از پرداخت وام یارانه در رسانه‌ها منتشر شد. اما ظاهراً وام یارانه وجود ندارد. جزئیات ماجرا را در ادامه مطلب بخوانید.

به گزارش طلانیوز؛ بر اساس اخرین اخبار درباره یارانه ، شهریور ماه امسال نیز پرداخت یارانه به صورت نقدی بود و یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ما گزارشی در حال حاضر نداریم که بخواهند یارانه ‌های آنها را به جهت اینکه در دهک 10 قرار گرفته‌اند، قطع کرده باشند. علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص وضعیت اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و پرداخت یارانه ، بیان کرد: این قانون سه سال پیش مصوب شد و قانون جامعی است که دستگاه‌های متنوعی را مکلف کرده که به این 34 ماده و 29 تبصره توجه و از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند و هر ساله باید گزارش خود از میزان اجرای قانون را به عنوان دستگاه ذی‌نفع، به دبیرخانه و دبیرخانه به صحن علنی مجلس ارائه کند. اخبار یارانه ها مختلف را در طلانیوز دنبال کنید.

گویا از هفته قبل برخی از مردم پیامکی دریافت کرده‌اند که می‌توانند با ارسال برخی از اطلاعات خود مانند کد ملی، شماره تماس سرپرست و اعضای خانوارها برای دریافت این وام ثبت‌نام کنند.

از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد این سازمان (به‌عنوان متولی پرداخت یارانه نقدی) هیچ برنامه‌ای برای پرداخت وام 10 میلیونی یارانه ندارد. این سازمان نه چنین وامی را پرداخت می‌کند و نه برنامه‌ای برای پرداخت آن دارد.

برخی از گزارش‌ها حاکی است که بیشترین تعداد پیامک برای مردم قم و کرمانشاه ارسال شده است. اما این پیامک‌ها با واکنش مقامات این دو استان مواجه شده و آنها جریان وام 10 میلیونی را کلاهبرداری می‌دانند.

وام 10 میلیونی یارانه کلاهبرداری است؟
از آن جمله رئیس پلیس فتای استان قم از کلاهبرداری بودن پیامک وام 10 میلیون تومانی یارانه خبرداده و گفته چند روزی است که پیامک‌هایی به صورت انبوه‌ برای برخی سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر ارسال می‌شود که واقعی نیست و کلاهبرداری است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه هم به ماجرای وام 10 میلیونی یارانه واکنش نشان داد و گفت: مدتی است پیامک‌هایی برای برخی سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر ارسال می‌شود و یا کد ملی و شماره تماس سرپرست از سوی شهروندان به شماره‌ای ارسال می‌شود که از پرداخت وام 10 میلیون تومانی برای سرپرستان خبر می‌دهد. این وام 10 میلیون تومانی یارانه 100 درصد کلاهبرداری است و نباید اطلاعات شخصی خود را از جمله کدملی، شماره کارت بانکی و… در اختیار افراد ناشناس قرار دهید.

اما جدای از این برخی از خبرها حاکی از این است که یک موسسه اعتباری قرض‌الحسنه اقدام به پرداخت وام فوری 10 میلیونی به مردم کرده است. این موسسه مالی و اعتباری اعلام کرده که یک روزه به متقاضیان وام 10 میلیون تومانی یارانه می‌دهد. وامی که کارمزد آن صفر است و یک روزه پرداخت می‌شود.

بررسی‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که این موسسه مالی و اعتباری تازه تاسیس شده و حتی مجوز بانک مرکزی را ندارد. اگرچه این موسسه هنوز پرداخت چنین وامی را تایید نکرده اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا این موسسه باید وام بدون کارمزد به متقاضیان بدهد؟

منبع: تجارت نیوز

داستان وام 10 میلیونی یارانه چیست؟ | جزئیات کامل صحت یا عدم وجود وام یارانه

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه