// کد مطلب: ۱۴۶۹۶۴

قیمت پژو پارس | قیمت پژو پارس امروز | وضعیت قیمت پژو پارس

قیمت پژو پارس صعودی شد | قیمت پژو پارس امروز ۱۸ مهر ۱۴۰۱ | تحلیل قیمت خودروی صفر

قیمت پژو پارس صعودی شد | قیمت پژو پارس امروز 18 مهر 1401 | تحلیل قیمت خودروی صفر
لینک کوتاه کپی شد

قیمت پژو پارس امروز دوشنبه، 18 مهر 1401 در بازار چند شده است؟

به گزارش طلانیوز؛ قیمت پژو پارس در روزهای اخیر، افزایش یافت و خبرهای مبنی بر آزادسازی واردات خودرو بر قیمت پژو پارس و دیگر محصولات ایران خودرو تاثیرگذار نبود. قیمت پژو پارس در بازار آزاد نسبت به قیمت پژو پارس در کارخانه، تفاوت بسیاری دارد و همین موضوع، باعث دلال بازی در بازار خودرو شده است. اگر قیمت پژو پارس و دیگر محصولات تولیدی ایران خودرو و سایپا در بازار کاهش یابد می تواند باعث رونق گرفتن بازار خودرو شود.

در این پست از طلانیوز قیمت پژو پارس امروز دوشنبه 18 مهر 1401 را در بازار قرار داده‌ایم.

وضعیت قیمت خودرو صفر
بر خلاف نرخ کاهشی بازار ارز در بازار خودروهای وارداتی، ایرانی و چینی صفر شاهد افزایش قیمت بوده و عمده دلیل افزایش قیمت خودروهای صفر در روزهای قبل از اعلام نتایج برندگان قرعه کشی شرکت‌های خودروسازی یک امر پر تکرار است و در روز های بعدی جهت تکمیل وجه برندگان قرعه کشی‌ها، قیمت کاهشی شد.

بدین ترتیب که خودروهای وارداتی 0.43% افزایش داشته که نسبت به هفته پیش چشم گیر نیست و خودروهای ایرانی 0.71%، خودروهای مونتاژ 0.95% و خودروهای چینی 0.31% افزایش داشتند.

وضعیت قیمت خودروی کارکرده
در ابتدای اولین هفته مردادماه و شروع ماه جدید با توجه به نرخ کاهشی دلار نسبت به پایان هفته گذشته بازار شاهد ریزش قیمت خودرو های چینی و وارداتی بود. اما بلعکس خودروهای ایرانی شاهد افزایش قیمت 0.17% بوده و خودروهای مونتاژ بدون تغییر نسبت به هفته گذشته معامله شده‌اند.

نسبت به ابتدای هفته در بخش خودروهای وارداتی حدود 0.34%، خودروهای چینی 0.86%، خودروهای ایرانی 0.06%، خودروهای مونتاژ 0.24% افزایش داشتند و همچنین نرخ ارز نسبت به ابتدای هفته حدود 0.13% کاهش یافته است. از این رو به دلیل شروع ریزشی هفته، نرخ دلار هم بر کاهش قیمت خودروهای وارداتی اثرگذار نبود.

قیمت پژو پارس

تحلیل قیمت خودرو صفر
بر خلاف نرخ کاهشی بازار ارز، افزایش قیمت بیشتری در بازار خودروهای صفر نسبت به خودروهای کارکرده را شاهد بودیم. بدین ترتیب که خودروهای وارداتی 1.17%، خودروهای ایرانی 0.71%، خودروهای مونتاژ 0.95% و خودروهای چینی 0.31% افزایش قیمت را تجربه کردند.

قیمت روز خودرو های صفر داخلی و خارجی
قیمت روز خودرو به صورت روزانه، در چند نوبت توسط کارشناسان خودرو45 به روز رسانی می‌شود. قیمت خودروها روزانه با توجه به شرایط متعددی همچون نوسانات نرخ ارز، تصمیمات ناگهانی برای بازار خودرو، افزایش و کاهش عرضه خودرو توسط خودروسازان داخلی به بازار و البته محصولات جدید آن‌ها متغیر خواهد بود.
قیمت خودرو در سال 1400 با نوسانات نرخ ارز و رکود نسبی در ماه‌های پایانی سال در بازار خودرو همراه بود، بدین گونه که در برخی از ماه‌های سال افزایش حداقل 2 و حداکثر 10 میلیون تومانی گریبان برخی خودروها را گرفت و بازار را با چالش‌هایی همراه کرد.
نیمه دوم سال 1400 برای بازار خودرو روزهای پر فراز و نشیبی را رقم زد. روزهایی با نوسانات متعدد نرخ ارز، سردرگمی در به نتیجه رسیدن برجام و در نهایت عرضه‌ خودروهای جدید چینی به بازار توانست تا حد زیادی مشتریان خرید و فروش خودرو را بلاتکلیف نگه دارد. اما در مقابل خبر ورود خودروهای جدید به بازار کشور در راستای ایجاد رقابت و افزایش تولید خودرو با توان داخلی، شاید بازار خودرو در سال 1401 اندکی متعادل‌تر باشد.

قیمت پژو پارس
این درحالی است که طی سال‌های اخیر و با ادامه ممنوعیت واردات خودروهای خارجی، رقابت و عرضه محصولات داخلی به بازار پیش از پیش شده است، تا جایی که شرایط پیش فروش و ثبت نام ایران خودرو و ثبت نام سایپا به صورت قرعه کشی‌های ماهانه و در راستای تعادل قیمت بر بازار خودرو پیش گرفته شده است.
گرچه قیمت روز خودروهای صفر تحت تاثیر مدل، سال و آپشن و امکانات آن با نوسان و گاه رقابت قیمتی عرضه می‌شوند که امسال نیز به نظر می‌رسد با زمزمه‌های آزادسازی واردات خودرو در اردیبهشت‌ماه 1401، تاثیرپذیری آن بر قیمت خودروها امکان پذیر است.

منبع: صفحه اقتصاد

قیمت پژو پارس صعودی شد | قیمت پژو پارس امروز 18 مهر 1401 | تحلیل قیمت خودروی صفر

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه