// کد مطلب: ۱۴۶۸۵۲

یارانه‌

جهاد تبیین در رفع نگرانی یارانه بگیران یعنی اطلاع رسانی شفاف مسئولان

جهاد تبیین در رفع نگرانی یارانه بگیران یعنی اطلاع رسانی شفاف مسئولان
لینک کوتاه کپی شد

اطلاع رسانی و جهاد تبیین در هوشمندسازی عادلانه یارانه ها برای رفع نگرانی یارانه‌بگیران و آحاد جامعه در بازار داغ شایعات برای دلسردکردن مردم از اقدامات اقتصادی دولت موضوعی است که مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی آن را اولویت اول این طرح عنوان کرد.

به گزارش طلانیوز و به نقل از بهار میرکاشی- خبرنگار افق بازار : یارانه نقدی ومعیشتی در دولت آقای رئیسی تجمیع شد و به جای آن طرح کمک‌معیشتی جدید با مبالغ 400 و 300 هزار تومانی در دستور کار قرار گرفت. مبالغ یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار برای مدت دوماه خرداد و تیرماه 1401 واریز گردید. دهک دهم در این طرح حذف شد. حذف ارز ترجیحی یا همان ارز 4200 تومانی که برای یارانه کالاها و اقلام اساسی به عنوان یارانه پنهان اختصاص می‌یافت و سبب افزایش فساد، رانت و قاچاق شده بود، از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در طرح اصلاح یارانه ها است. بسیاری نگران حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت نان و دارو شدند که لازمه این کار اطلاع‌رسانی شفاف مسئولان است که از اصول جهاد تبیین در رفع نگرانی‌های جامعه می باشد.
بر همین اساس، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بابیان اینکه اقتصاد هوشمند الزام رشد و توسعه است، گفت: اطلاع رسانی و جهاد تبیین برای طرح هوشمند سازی عادلانه یارانه ها اولویت است.
مرتضی ذاکریان ظهر امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهارکرد: مشوق هایی برای نگهداشت نیروی انسانی متخصص در استان باید پیش بینی شود.
وی با بیان اینکه 40 درصد چارت تشکیلاتی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بلاتصدی است، بیان داشت: بسیاری از ذی حسابان استان دو تا 3 دستگاه اجرایی را مدیریت می کنند.
وی با بیان اینکه با توجه به ابلاغیه مقام عالی وزارت وظیفه هماهنگی و انتظام بخشی برنامه های وزارت متبوع به عهده اداره کل امور اقتصاد و دارایی می باشد، گفت: مسئولیت هماهنگی بانک ها، بیمه ها، اموال تملیکی، امور مالیاتی، گمرک و بورس را عهده دار هستیم.
وی گفت: باتوجه به ابلاغ سند تحول دولت مردمی برای ایران قوی در حال تهیه برش استانی ماموریت ها و وظایف محوله برای اجرا هستیم.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: اقتصاد هوشمند الزام رشد و توسعه است که با سیاست گذاری های دولت در حال اجرا است.
وی با تاکید بر اولویت اطلاع رسانی و جهاد تبیین در زمینه هوشمند سازی عادلانه یارانه ها گفت: در این راستا ارتباط با صدا و سیما و رسانه های ملی و استانی را در دستور کار قرار داده ایم.
ذاکریان ادامه داد: آسیب شناسی قوانین و مقرارت نیز مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه پیشنهاداتی داشته ایم که به حضور استاندار محترم تقدیم شده است.
حجت الاسلام موحدی راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی هم در این دیدار بر حمایت از سرمایه گذاران و تولید کنندگان در استان تاکید کرد و افزود: البته باید با افرادی که به دنبال دور زدن قانون و فرارهای مالیاتی هستند برخورد قانونی داشته باشیم.

جهاد تبیین در رفع نگرانی یارانه بگیران یعنی اطلاع رسانی شفاف مسئولان

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه