// کد مطلب: ۱۴۶۷۷۰

یارانه | پرداخت یارانه | یارانه جدید | اخبار یارانه | یارانه جبرانی | یارانه کمک معیشتی

یارانه جدی در راه است | یارانه ۲ میلیون تومانی در جیب این افراد

یارانه جدی در راه است | یارانه 2 میلیون تومانی در جیب این افراد
لینک کوتاه کپی شد

طبق اعلام معاون سارملن بهزیستی، قرار است یارانه 2 میلیون تومانی برای نگهداری افراد سالمند تخصیص داده شود.

به گزارش طلانیوز؛ بر اساس اخرین اخبار درباره یارانه ، شهریور ماه امسال نیز پرداخت یارانه به صورت نقدی بود و یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ما گزارشی در حال حاضر نداریم که بخواهند یارانه ‌های آنها را به جهت اینکه در دهک 10 قرار گرفته‌اند، قطع کرده باشند. علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص وضعیت اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و پرداخت یارانه ، بیان کرد: این قانون سه سال پیش مصوب شد و قانون جامعی است که دستگاه‌های متنوعی را مکلف کرده که به این 34 ماده و 29 تبصره توجه و از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند و هر ساله باید گزارش خود از میزان اجرای قانون را به عنوان دستگاه ذی‌نفع، به دبیرخانه و دبیرخانه به صحن علنی مجلس ارائه کند. اخبار یارانه ها مختلف را در طلانیوز دنبال کنید.

معاون سازمان بهزیستی گفت: بابت نگهداری هر سالمند معمولی در مراکز نگهداری بهزیستی به طور متوسط سالانه 2 میلیون تومان و برای سالمندان مجهول الهویه و بی سرپرست 2 میلیون و 800 هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود.

یارانه ویژه برای نگهداری از سالمندان به زودی پرداخت می‌شود. مبلغ این یارانه دو میلیون تومان است.

یوسف رضایی، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران با حضور در مورد روز جهانی سالمند گفت: در حال حاضر 1800 سالمند مجهول الهویه در مراکز شبانه روزی تهران نگهداری می‌شوند.

وی افزود: با توجه به تغییر سبک زندگی در جوامع و حرکت جوامع از زندگی سنتی به سبک مدرن و صنعتی شرایط زیست برای سالمندان درخانوارها دچار مشکلاتی شده است و تمایل خانواده‌ها به نگهداری سالمندان در مراکز نگهداری افزایش یافته است.

رضایی با بیان اینکه بر اساس آمار در حال حاضر 10 درصد از جمعیت کشور را سالمندان بالای 60 سال تشکیل می‌دهند گفت: هم اکنون 120 هزار نفر از سالمندان کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و 4 هزار و 880 سالمند در 120 مرکز نگهداری سالمندان بهزیستی نگهداری می‌شوند.

جزئیات پرداخت یارانه نگهداری از سالمندان
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه سالمندی یک مرحله از زیست انسان است و در معیارهای جهانی به افراد بالای 60 سال سالمند اطلاق می‌شود گفت: در این رده بندی جهانی به افرادی که در رده سنی 60 تا 75 سال قرار دارند سالمند جوان، به افرادی که در رده سنی 76 تا 90 سال قرار دارند سالمند میانسال و به افرادی که در رده سنی 90 سال به بالا قرار دارند سالمند کهنسال گفته می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه شیب سالمندی در کشور و جهان رو به بالا و افزایش است خاطر نشان کرد: رشد شیب سالمندی در کشور ما 3 برابر متوسط شیب جهانی است.

تمام ارگان‌ها بر اساس نیاز سالمندان برنامه ریزی کنند

حمیرا خزایی، مسئول دبیر خانه شورای سالمندان استان تهران بر ضرورت هماهنگی و برنامه ریزی همه ارگان‌های عضو شورای ملی سالمندان بر اساس نیازهای آنها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه سالمندان دغدغه‌ها و مشکلاتی دارند که ضروری است دستگاه‌ها در جهت رفع آنها گام بردارند بیان کرد: در حال حاضر پوشش بیمه‌ای سالمندان یکی از مسائل مهم است و متاسفانه اغلب سالمندان کشور تحت پوشش بیمه نیستند.

خزایی در ادامه اظهار داشت: ایجاد فضای لازم جهت توانمندسازی سالمندان در راستای حفظ استقلال فردی، کرامت و منزلت آن‌ها در خانواده و جامعه، از اهداف دبیرخانه شورای سالمندان است.

وی تصریح کرد: پیگیری تصویب سند ملی برنامه‌های راهبردی سالمندان که از سال 92 آغاز و در سال 98 تدوین شد از فعالیت‌های مهم شورای سالمندان است، که با تصویب این سند چارچوبی برای هدایت سیاستگذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها در حوزه سالمندان وجود خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

یارانه جدی در راه است | یارانه 2 میلیون تومانی در جیب این افراد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه