// کد مطلب: ۱۴۶۷۶۶

حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

خبری جدید از افزایش حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان وارد مرحله‌ای جدید شد؟

خبری جدید از افزایش حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان وارد مرحله‌ای جدید شد؟
لینک کوتاه کپی شد

حقوق بازنشستگان پس از مدتها بالاخره افزایش یافت. اما ظاهراً حالا حقوق بازنشستگان وارد فاز جدیدی شده است.

به گزارش طلانیوز؛ افزایش حقوق بازنشستگان کشورمان بعد از مدت ها تصویب شده است. یکی از خبر هایی خوشحال کننده که اکثر بازنشستگان منتظر آن بودند خبر تصویب افزایش حقوق بود. حقوق بازنشستگان از مهر ماه با افزایش 38 درصدی پرداخت شد. ظاهراً افزایش حقوق بازنشستگان وارد مرحله‌ای جدید شده است. آخرین اخبار حقوق بازنشستگان را در طلانیوز بخوانید.

بابک افقهی با بیان این‌که لایحه متناسب‌سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان بعد از تصویب در هیات دولت با قید دو فوریت به مجلس ارسال شد، اظهار داشت: افزایش های جدید در صورت تصویب مجلس از اول شهریور 1401 اعمال خواهد شد.

به نقل از خبرآنلاین، وی با بیان این‌که مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسور بازنشستگی است، عنوان کرد: حقوق مشمولین جزء (2) بند (الف) تبصره (13) ماده‌واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگق کشوری و لشکری و سایر صندوق‌هاق بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، ‌مبلغ 9 میلیون ریال افزایش پیدا خواهد کرد.

واریز حقوق شهریور ماه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی مطابق با مصوبه جدید افزایش مستمری‌ها، فردا خاتمه می‌یابد. از حالا به بعد نوبت تسویه 5 ماه مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان است.

این مطالبه چیست؟ شامل حال چه کسانی می‌شود؟ و نحوه تسویه آن چگونه خواهد بود؟
به دنبال افزایش مجدد مستمری بازنشستگان غیر حداقلی بگیر در مرداد امسال و اعمال این افزایش در ماه شهریور، سازمان تامین اجتماعی بابت مابه‌التفاوت ماه‌های گذشته این افزایش بدهکار شد.

سازمان تامین اجتماعی 3٫6 میلیون بازنشسته دارد. در مصوبه جدید، حقوق بازنشستگان غیر حداقلی بگیر از 10 درصد به 38 درصد افزایش یافت. براین اساس 1٫6 میلیون بازنشسته سایر سطوح بگیر سازمان تامین اجتماعی 5 ماه مابه التفاوت طلبکارند.

هرچند دولت هنوز نحوه پرداخت این بدهی را اعلام نکرده است اما براساس تجربه گذشته و نیز طبق وعده میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، انتظار می‌رود که این بدهی از ماه بعد به تدریج تسویه شود.
به بیان دیگر این احتمال وجود دارد که سازمان تامین اجتماعی همزمان با پرداخت مستمری مهرماه، مابه التفاوت فرودرین ماه را نیز پرداخت کند.

این اتفاق به ترتیب در ماه‌های آبان، آذر، دی و بهمن تکرار خواهد شد و بدین ترتیب مابه‌التفاوت مربوط به افزایش مستمری‌های ماه‌های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد نیز تا پیش از فرارسیدن ماه اسفند و موعد پرداخت عیدی پایان سال پرداخت خواهد شد.

مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان
از سوی دیگر به موازات پرداخت‌های تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری از روز گذشته شروع به واریز مستمری بازنشستگان خود کرد.

بنابر اعلام صندوق بازنشستگی پرداخت حقوق کارمندان بازنشسته از روز گذشته آغاز شده و تا پایان امروز تمام 1٫6 میلیون مستمری بگیر مطالبات معوقه خود را دریافت خواهند کرد.

در عین حال موضوع افزایش حقوق کارمندان بازنشسته همچنان در حد تصمیم دولت و مجلس برای گنجاندن منابع مالی در لایحه اصلاحیه بودجه سال 1400 مطرح است و هنوز هیچ قطعیتی در بین نیست.

آخرین خبر از متناسب سازی حقوق بازنشستگان
با وجود متفاوت بودن وضعیت بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با صندوق بازنشستگی کشوری، هر دو گروه بابت اجرای همسان سازی یا به بیان دیگر متناسب سازی مستمری‌های خود از دولت طلبکارند.

هرچند جنس مطالبات مربوط به متناسب‌سازی این دو گروه با هم متفاوت است اما در مجموع به نظر می‌رسد که دولت هنوز برنامه مشخصی برای تسویه این بدهی ندارد و قصد دارد تا با هر یک از دو گروه در زمان دیگری (به احتمال زیاد سال 1402) تسویه حساب خواهد کرد.

منبع: خبرآنلاین

خبری جدید از افزایش حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان وارد مرحله‌ای جدید شد؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه