// کد مطلب: ۱۴۶۶۴۴

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز | پیش‌بینی بورس هرروز

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز ۱۱ مهر ۱۴۰۱ | ۸ عامل اصلی افت بورس

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز 11 مهر 1401 | 8 عامل اصلی افت بورس
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی بورس امروز دوشنبه، 11 مهر 1401 منتشر شد.

به گزارش طلانیوز؛ پیش‌بینی بورس امروز دوشنبه، 11مهر 1401 منتشر شد. پیش‌بینی بورس هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی بورس امروز چگونه است؟ پیش‌بینی بورس از بازار بورس منتشر شد.

متغیرهای کلیدی بورس روز یکشنبه هم تغییر خاصی نسبت به روزهای گذشته نداشت. اما برخی دیگر از عوامل موثر این امیدواری را ایجاد کرده که روز دوشنبه شاهد افزایش تقاضا باشیم. با این وجود حتی در صورت تجربه بازار مثبت در روز دوشنبه به نظر نمی رسد که روند رکودی بورس تغییری داشته باشد و این روزهای مثبت را باید به پای نوسان های روزانه نوشت.
بورس روز یکشنبه هم نزولی بود و شاخص کل با افت حدود 9هزار واحدی همراه بود. شاخص هم وزن هم افت بیش از 4هزار واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات همچنان در سطح 2هزار میلیارد تومان باقی مانده است و خروج پول حقیقی بالا است.

نگاهی به این متغیرهای کلیدی نشان می دهد که شرایط بازار تغییر خاصی نکرده است و همچنان رکود حرف اول بازار را می زند. با این وجود روند معاملات روز یکشنبه و همچنین چارت شاخص کل در تایم فریم هفتگی این امید را ایجاد می کند که شاهد افزایش تقاضا و احتمال مثبت شدن بازار سهام در روز دوشنبه قابل توجه باشیم.

در تایم پایانی بازار شاهد افزایش نسبی تقاضا بودیم و قیمت آخرین معامله بخش قابل توجهی از نمادهای مهم بازار به بیش تر از قیمت پایانی آن ها رسید. چارت شاخص کل نیز دو موضوع را نشان می دهد؛ اولاً به محدوده حمایتی دیگری رسیدیم و ثانیاً بازار در مرحله اشباع فروش قرار دارد.

در کنار قرار دادن این موضوع می توان امیدوار بود که فردا بازار کمی از فشار فروش خارج شود و معاملات نسبتاً مثبتی را تجربه کند.

آیا شاخص کل صعودی می شود؟
باید توجه داشت که اگر چه در روزهای آینده احتمال مثبت شدن شاخص کل وجود دارد اما در شرایط کنونی نمی توان انتظار داشت که شاخص کل و بازار سهام از روند نزولی و رکودی خود خارج شود. به بیان دیگر تا زمانی که ریسک های سیستماتیک بازار هر روز تشدید می شود و فضای سیاسی و اقتصادی ایران در نااطمینانی محض قرار دارد، تنها می توان امیدوار بود که شاهد نوسان های مثبت باشیم تا بازگشت با شکوه بازار. در این میان هر چند قیمت دلار روند صعودی به خود گرفته است اما باید این نکته را در نظر داشت که این افزایش قیمت همراه با تشدید التهابات اقتصادی است. بنابراین تا زمانیکه این التهابات کاهش پیدا نکند نباید افزایش قیمت دلار را به عنوان یک محرک برای بورس در نظرگرفت. کمااینکه غالباً شاخص کل با یک وقفه به افزایش قیمت دلار واکنش نشان می دهد. بنابراین به طور کلی به نظر می رسد که احتمالاً شاهد نوسان های مثبت بازار باشیم اما این روزهای مثبت را نباید به عنوان بازگشت بازار سهام و خروج بورس از رکود در نظر گرفت.

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز 6 مهر 1401 | 8 عامل اصلی افت بورس

8 عامل افت بورس | افزایش نرخ سود بانکی روند بازار را نزولی کرد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور با بررسی شرایط کنونی بازار سرمایه، 8 چالش عمده و 6 پیشنهاد برای مدیریت نااطمینانی‌ها در این بازار را اعلام کرد.

مجید عشقی در نامه‌ای رسمی خطاب به محمد مخبر معاون اول رییس جمهور با بررسی شرایط کنونی بازار سرمایه در ایران، چالش‌ها و عوامل نگرانی در بازار سهام در شرایط فعلی را 8 محور اعلام کرد.

در نامه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مهم‌ترین چالش‌ها و عوامل ایجادکننده نگرانی‌های بازار سهام در محورهای هشت‌گانه شامل روند افزایشی نرخ سود بانکی و تاثیر آن بر خروج نقدینگی از بازار، کاهش حاشیه سود شرکت‌های ناشی از افزایش نرخ خوراک و حامل‌های انرژی، قیمت‌گذاری دستوری محصولات صنایع از قبیل خودرو، شوینده، لاستیک و…، انجام معاملات شرکت پالایش و پخش در بورس انرژی، نوسان در نرخ ارز و تاثیر آن در افزایش نااطمینانی‌های صنایع برای توسعه فعالیت، واگذاری سهام در شرکت‌های خودروسازی، اتخاذ تصمیمات برای شرکت‌های صادرات محور بدون درنظرگرفتن منافع کلان اقتصادی و قطعی برق در تابستان و گاز در زمستان و آثار منفی آن بر تولید و بهای تمام شده نام برده شده است.

در پایان این نامه 7 صفحه‌ای پیشنهادهایی برای مدیریت نااطمینانی‌ها در بازار سهام نیز در 6 محور با عنوان تثبیت نرخ سود بین بانکی در کانال از پیش تعیین شده، حذف نرخ هاب اروپایی از فرمول قیمت‌گذاری نرخ خوراک و سوخت گاز، حذف قیمت‌گذاری دستوری، شفاف شدن روابط مالی فی‌مابین دولت و بنگاه‌های اقتصادی، تعیین تکلیف واگذاری سهام خودروها و واریز مابقی تعهدات صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه ارائه شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین/مهر

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز 11 مهر 1401 | 8 عامل اصلی افت بورس

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه