// کد مطلب: ۱۴۶۵۷۶

سهام عدالت | اخبار سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت | سود سهام عدالت | ارزش سهام عدالت

ارزش سهام عدالت | ارزش سهام عدالت ۸ مهر ۱۴۰۱

ارزش سهام عدالت | ارزش سهام عدالت 8 مهر 1401
لینک کوتاه کپی شد

ارزش سهام عدالت امرو جمعه، 8 مهر 1401 چقدر است؟

به گزارش طلانیوز؛ سهام عدالت نوعی یارانه می باشد که از دولت نهم شروع به کار کرده است. دارندگان سهام عدالت به نوعی صاحب بخشی از سهام شرکت های دولتی مشخص به قشر های کم درآمد تر هستند. یکی از موضوعات مهمی که درباره سهام عدالت وجود دارد، ارزش سهام عدالت است.

روز چهارشنبه (6 مهر 1401)، ارزش سهام عدالت 490 هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به 8 میلیون13هزار و959 تومان رسید.
شاخص کل بازار بورس نیز با12115 واحد افزایش در ارتفاع 1.346.564 و شاخص هم وزن در ارتفاع 392.498 واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس2614 میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم5064 هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری شاخص بازار شپنا،فولاد،نوری،شتران،خودرو،شبندر،فملی بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار آریا،مارون،شاوان،شراز،فرابورس،دی،دماوند است. برخی نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با افزایش قیمت مواجه شدند.

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی

پس از پایان معاملات بازار بورس ایران (6 مهر 1401) ارزش سهام عدالت 532 هزارتومانی دارندگان این سهام به 8 میلیون و 482 هزار و966 تومان رسید.

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟
سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نمادهای بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌ های گذشته با نوسان در میزان ارزش همراه بوده است. این سهام در بهمن ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در اسفندماه نیز روند نوسانی داشت.

ارزش این سهام در هفته اول فروردین ماه برخلاف رشد شاخص‌های عملکردی بازار سرمایه، با کاهش ارزش مواجه شد، اما در هفته دوم فروردین ماه و با رشد شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز رشد قابل قبولی داشته است. البته ارزش این سهام در هفته سوم فروردین ماه با افت مواجه شد. ارزش این سهام در هفته چهارم فروردین ماه با رشد 4 درصدی که داشت افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

سهام عدالت در تمام هفته های اردیبهشت ماه با افزایش ارزش روبرو شد. ارزش سهام عدالت در هفته اول اردیبهشت ماه با رشد 0.85 درصدی مواجه شده است. ارزش این سهام در هفته دوم اردیبهشت ماه کاهش 0.42 درصدی یافت. ارزش این سبد دارایی در هفته سوم اردیبهشت ماه رشد 0.68 درصدی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت در هفته پایانی اردیبهشت ماه با رشد 1.7 درصدی روبرو شد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با 7 میلیون و 378 هزار تومان، 8 میلیون و 875 هزار تومان، 9 میلیون و 597 هزار تومان و 18 میلیون و 40 هزار تومان.برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی 409 هزار تومانی، 492 هزار تومانی، 532 هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته سوم اردیبهشت ماه به ترتیب با کاهش 116 هزار تومانی، 140 هزار تومانی، 151 هزار تومانی و 284 هزار تومانی نسبت به هفته دوم خردادماه مواجه شده‌اند.

بنابراین گزارش، ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال گذشته به ترتیب با کاهش قیمت 8 میلیون و 201 هزار تومانی، 9 میلیون و 865 هزار تومانی، 10 میلیون و 667 هزار تومانی و 20 میلیون و 51 هزار تومانی روبرو شده است.

استعلام آنلاین وضعیت پرداخت سود سهام عدالت

سهامداران سهام عدالت برای استعلام وضعیت پرداخت سود سهام خود می‌توانند با ورود به سامانه سهام عدالت در تارنمای «www.Sahamedalat.ir» نسبت به مشاهده زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت اقدام کنند.

همچنین سهامدارانی که تاکنون سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند، باید هر چه سریعتر در سامانه سجام ثبت کنند تا در فهرست پرداخت سود جامانده های سهام عدالت قرار گیرند.

منبع: صفحه اقتصاد

ارزش سهام عدالت | ارزش سهام عدالت 8 مهر 1401

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه