// کد مطلب: ۱۴۶۵۷۴

یارانه | پرداخت یارانه | یارانه جدید | اخبار یارانه | یارانه جبرانی | یارانه کمک معیشتی

مبلغ یارانه مهرماه چقدر است | زمان واریز یارانه مهرماه

مبلغ یارانه مهرماه چقدر است | زمان واریز یارانه مهرماه
لینک کوتاه کپی شد

در این مطلب مبلغ یارانه مهرماه و زمان واریز یارانه مهرماه را بخوانید.

به گزارش طلانیوز؛ بر اساس اخرین اخبار درباره یارانه ، شهریور ماه امسال نیز پرداخت یارانه به صورت نقدی بود و یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ما گزارشی در حال حاضر نداریم که بخواهند یارانه ‌های آنها را به جهت اینکه در دهک 10 قرار گرفته‌اند، قطع کرده باشند. علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص وضعیت اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و پرداخت یارانه ، بیان کرد: این قانون سه سال پیش مصوب شد و قانون جامعی است که دستگاه‌های متنوعی را مکلف کرده که به این 34 ماده و 29 تبصره توجه و از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند و هر ساله باید گزارش خود از میزان اجرای قانون را به عنوان دستگاه ذی‌نفع، به دبیرخانه و دبیرخانه به صحن علنی مجلس ارائه کند. اخبار یارانه ها مختلف را در طلانیوز دنبال کنید.

در این گزارش به توضیحاتی درباره اینکه یارانه مهر ماه چقدر است و کی واریز میشود؟ پرداخته شده است.
براساس آنچه که دولت با افزایش یارانه وعده داده بود که تا شهریور ماه امسال قرار است کالابرگ الکترونیکی جایگزین یارانه شود اما یارانه شهریور ماه براساس دهک بندی، این ماه مانند ماه های گذشته نیز به حساب خانوارها واریز شد.
اما براساس مصوبات مجلس دولت موظف به ارائه کالابرگ است و آیا دولت با شروع فصل پاییز گزارش های زیرساخت کالابرگ را تقدیم مجلس می کند؟
بنابر اخبار رسانه ها رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرده است که تا کنون دولت گزارشی از زیرساخت‌های کالابرگ را به مجلس ارائه نکرده است. و همچنین به گفته وی هنوز زیرساخت های این طرح ناقص است.

علت آماده نبودن زیرساخت های کالابرگ چیست؟
رئیس کمیسیون اقتصادی در گزارشی اظهار کرده است که در ارائه گزارش اولیه طرح کالابرگ حدود بیش از 40درصد از دستگاه‌های مرتبط اطلاعات مورد نیاز را به دولت ارائه نکرده اند.

در اینجا احتمالات پیش می آید که علت گزارش ارائه نکردن دستگاه های مربوطه نبود بانک اطلاعاتی دقیق است و روش محاسبه دهک‌بندی‌های یارانه نیازمند بازنگری است و همچنین ارزیابی ها باید بر اساس داده‌های واقعی باشد و نباید فقط موضوع درآمدی، در نظر گرفته شود.

براساس تصویب مجلس، برای اینکه دولت ارز 4200 تومانی را در سال 1401 حذف کرده است باید مابه‌التفاوت آن را از طریق کالابرگ الکترونیکی به مردم بپردازد تا مردم با نرخ شهریور 1400 بتوانند دارو و کالاهای اساسی را خریداری کنند.
البته براساس اعلام سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به روز کردن اطلاعات پایگاه رفاه جامع ایرانیان آغاز شده است و آمادگی اعطای کالابرگ به مردم را دارند.
حال باید منتظر بود که آیا این اتفاق صورت می گیرد یا خیر؟

یارانه مهرماه 1401 نقدی است یا کالابرگ؟
بر اساس گزارش ها 70 هزار سرپرست خانوار این ماه به جمع یارانه بگیران پیوستند و خانوارهایی که دهک یک تا 3 هستند، رقم یارانه آنها 400 هزار تومان به ازای هر فرد و خانواده های دهک 4 تا 9 مبلغ 300 هزار تومان به ازای هر نفر یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

منبع: صفحه اقتصاد

مبلغ یارانه مهرماه چقدر است | زمان واریز یارانه مهرماه

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه