// کد مطلب: ۱۴۱۵۵۶

رپرتاژ آگهی/

آشنایی با انواع پمپ هیدرولیک و شیر هیدرولیک در صنایع

آشنایی با انواع پمپ هیدرولیک و شیر هیدرولیک در صنایع
لینک کوتاه کپی شد

پمپ هیدرولیک یکی از تجهیزات منحصر به فرد برای جابجایی و انتقال انواع سیالات است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از قابلیت های آن در صنعت، ساختمان سازی، کشاورزی، ماشین سازی و... استفاده بهینه داشت.

تصور برخی افراد از پمپ هیدرولیک همان قطعه به کار رفته در خودرو ها است که قابلیت ترکیب و پمپاژ آب و روغن را دارد اما بهتر است بدانید که با فناوری های به کار رفته در این قطعه امروزه از آن در بخش های متفاوتی بهره می برند و همین امر سبب تولید انواع مختلف آن شده است و می توانید مدل های متفاوت از انواع پمپ ها را در سایت قوام صنعت مشاهده نمایید.

پمپ هیدرولیک چیست؟

یکی از پرکاربرد ترین قطعات در صنایع مختلف پمپ های هیدرولیکی هستند که با داشتن عملکرد میکانیکی قادر به جابجایی و انتقال مایعات و پمپاژ آن ها را با قدرت زیاد فراهم می کند. در واقع این قابلیت ها به واسطه مدل های مختلف از انواع پمپ هیدرولیک قابل اجرا است که به دلیل داشتن عملکرد ثابت و متغیر قابلیت های متفاوتی دارد.

معمولا در پمپ های هیدرولیکی استاتیک یا ثابت جابجایی روند مثبتی را طی می کند و می توان عملکرد و نتیجه کار را پیشبینی کرد چرا که یک روند ثابت را ادامه می دهد، این در حالی است که در مدل های پمپ دینامیکی نمی توان روند هر پمپ را بر اساس یک روال ثابت تنظیم نمود.

از دیگر عوامل سازنده در عملکرد انواع پمپ های هیدرولیکی داشتن اجزای کاربردی و مهم مانند است که قابلیت کنترل میزان انتقال و پمپاژ را برای شما فراهم می کند. در واقع این قطعه امکان تنظم میزان مایعات عبوری را مدیریت می کند و بدین ترتیب می توانید با توجه به روند برنامه ریزی شده امکان پیش بینی نتیجه کار نیز فراهم خواهد شد.

آشنایی با انواع پمپ هیدرولیک

همانطور که عنوان شد پمپ هیدرولیک در مدل های مختلفی طراحی و تولید شده است که هر یک با هدف خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. هر یک از انواع پمپ های هیدرولیک با توجه به نوع عملکرد و میزان قدرت در انواع ماشین آلات مانند جرثقیل، کامیون، تجهیزات بیابانی و جنگلداری و... نصب می شوند.

  • پمپ دنده ای
  • پمپ پره ای
  • پمپ پیستونی

هر یک از موارد عنوان شده دارای عملکرد متفاوتی هستند، برخی از آن ها روند ثابت و مثبتی داردند و دیگر مدل ها دارای عملکرد متغیر هستند که نمی توان آن ها را در دسته روند مثبت جا گذاری نمود. گفتنی است که استفاده از پمپ های هیدرولیکی با روند جابجایی مثبت مزایای زیادی را به همرا دارد که از مهم ترین آن های می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان استفاده در تجهیزات و بخش هایی که نیاز به انتقال با فشار بالا به اندازه 1000Psi و بیشتر نیز هستند
  • امکان استفاده در صنایح و قطعات کوچک به دلیل داشتن ابعاد و اندازه فشرده و کوچک
  • بهرمندی از بازدهی حجمی بیشتر در زمان استفاده
  • امکان بهرمندی در بخش های مختلف به دلیل انجام امورات با محدوده فشار و سرعت مد نظر
  • بهرمندی از قابلیت انعطاف پذیری و نصب ساده تر

کاربرد انواع پمپ هیدرولیک

کاربرد انواع پمپ هیدرولیک

با توجه به موارد عنوان شده و معرفی انواع مدل پمپ هیدرولیک لازم است با عملکرد هر یک نیز آشنا شوید، البته توجه داشته باشید که با وجود شیر هیدرولیک امکان مدیریت و کنترل حجم انتقال سیالات فراهم می باشد. انواع پمپ های هیدرولیکی عنوان شده دارای زیر شاخه هایی هستند که هری کی با توجه به نوع عملکردی که داراند در قسمت های متفاوت مورد بررسی قرار می گیرند.

معمولا پمپ های دنده ای به دلیلی پیچیدگی کمتر در بخش های ساده مورد استفاده قرار می گیرند، البته کارایی کمتری به نسبت دیگر مدل ها دارند و قابلیت پمپاژ و انتقال تا حداکثر 180 بار فشار را می توانند پشتیبانی نمایند.

از مهم ترین کاربرد پمپ پرده ای ننصب و استفاده در انواع ماشین و خودرو ها است و معمولا در زمان خروجی هایی با فشار پایین عملکرد متفاوت تری را ارائه می دهند.

پمپ های پیستونی یکی از بهترین مدل هایی است که با داشتن طراحی متفاوت قابلیت انجام کار با فشار تا 30 بار و انتقال مایعات تا 1 لیتر در هر بار دور زدن را فراهم می نماید.

شیر هیدرولیک

نتیجه گیری

مدل های متفاوتی از انواع پمپ های هیدرولیکی وجود دارند که هریک با داشتن ویژگی های خاص و منحصر به فرد می توانند عملکرد ویژه ای داشته باشند. برای انتخاب درست و کاربردی می بایست در ابتدا با جزئیات هر یک از مدل های متفاوت آن آشنا شوید، برای این کار پیشنهاد می کنیم حتما به سایت قوام صنعت مراجعه نمایید.

آشنایی با انواع پمپ هیدرولیک و شیر هیدرولیک در صنایع

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه