// کد مطلب: ۱۴۹۵۴۱

عموپورنگ | داریوش فرضیایی | حواشی عموپورنگ

حیرت عموپورنگ از یک پیامک عجیب/ داریوش فرضیایی:این پیام یعنی چی؟! + عکس

حیرت عموپورنگ از یک پیامک عجیب/ داریوش فرضیایی:این پیام یعنی چی؟! + عکس
لینک کوتاه کپی شد

داریوش فرضیایی (عموپورنگ ) از یک پیامک که ربای او ارسال شده است، شکایت دارد.

عموپورنگ مجری با سابقه برنامه مودک و نوجوان در سیمای ملی است. نام اصلی عموپورنگ ، داریوش فرضیایی است. عموپورنگ چند سالی است که در برنامه‌های کودک و نوجوان فعالیت می‌کند و از این رو، به چهره‌ مورد علاقه این کودکان تبدیل شده است. عموپورنگ در این چند هفته اخیر در اینستاگرام نیز فعالیت زیادی دارد.

استوری جدید عموپورنگ و شکایت از یک اسمس را ببینید.

استوری عموپورنگ بوی مرگ می دهد/ عکس معنادار داریوش فرضیایی در اینستاگرام

داریوش فرضیایی (عموپورنگ) با انتشار یک استوری معنادار باز هم خبرساز شد.


درباره داریوش فرضیایی (عموپورنگ) بیشتر بدانید

داریوش فرضیایی متولد 1 مرداد 1352 در تهران مجری و برنامه‌ساز بخش کودک و نوجوان تلویزیون ایران است که بیشتر با نام هنری‌اش، ( عموپورنگ ) شناخته می‌شود.

زندگی‌نامه عموپورنگ


داریوش فرضیایی متولد یک مرداد 1352 در تهران است و فرزند آخر خانواده است. مادرش اهل گیلان است و پدرش آذری سراب است. تسلط او به زبان‌های گیلکی و ترکی آذربایجانی است و استفاده او از این دو زبان در برنامه‌هایش به همین دلیل است. عموپورنگ تحصیلات خود را در رشته گرافیک ادامه داد و با مدرک کارشناسی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. او در 29 خرداد 1393 پدرش را از دست داد.

فعالیت عموپورنگ در تلویزیون


از سال 1373 وارد صدا و سیما شد و فعالیت خود را با گزارشگری رادیو آغاز کرد. پس از آن در برنامه عصر جمعه با رادیو در تیپ‌های مختلفی ظاهر شد که شاخص‌ترین آنها «گل پسر» و «ننه بلقیس» بود. در سال 1376 با برنامه «ما و شما» که به انیمیشن‌های درخواستی بچه‌ها اختصاص داشت وارد دنیای تصویر و تلویزیون شد. سال 1378 با مجموعه «تورنگ و پورنگ» بین بچه‌ها چهره شد و پس از آن در سال 1380 با اجرای برنامه کودک و نوجوان و نام هنری «عمو پورنگ» بین مخاطبان کودک و بزرگسال محبوبیت یافت.

از دیگر کارهای فرضیایی می‌توان به «شبکه بی‌طرف»، «یکی و تکی»، «باز باران با طراوت» و… اشاره کرد. وی به همراه امیرمحمد در برنامه‌ای که صداوسیما با همکاری اداره راهنمایی و رانندگی تدارک دیده بود (همیار پلیس) به عنوان مجری و بازیگر ایفای نقش کرده‌است. این دو باز با هم در برنامه‌های دیگری چون «بوستان دوستان پورنگ» و «هزار و شصت و شونزده» و «کتابخانه عمو پورنگ» همکاری خود را ادامه دادند.

در این چند برنامه اخیر او با افرادی چون امیرمحمد متقیان (نقش‌های امیرمحمد، گلدون‌خان، آقا نگهدار و آقا ممنون)، محمدرضا خوارزمی (نقش‌های جوجه و دوددو)، امیر سهیلی (نقش سلطان و بلبل‌خان و لب‌ودهن) و ابراهیم شفیعی (نقش پهلوان پنبه و نفس بابا و ایاز) و همکار بوده‌است.

در زمستان 1392 داریوش فرضیایی کلیدی را با نام کلید دروغ در برنامه خود نشان داد که رسانه‌ها و سایت‌های اصلاح‌طلب با توجه به شباهت آن به کلید نشان داده شده در برنامه‌های تبلیغاتی حسن روحانی، عملاً آن را توهین به حسن روحانی دانستند. استفاده از رپرتاژ آگهی در برنامه تلویزیونی برای کودکان و عکس او با پدرش در بستر مرگ هم باعث انتقاداتی از او شد.

در شهریور 1393 داریوش فرضیایی به همراه برخی عوامل برنامه‌اش از جمله امیرمحمد متقیان به عیادت رهبر ایران سید علی خامنه‌ای رفت.

در 18 آذر 1400 شایعاتی مبنی بر اخراج عمو پورنگ از صدا و سیما در خبر گذاری های مختلف و شبکه های ماهواره ای منتشر شد که حواشی زیادی به دنبال داشت اما این شایعه توسط روابط عمومی صدا و سیما تکذیب شد.

حیرت عموپورنگ از یک پیامک عجیب/ داریوش فرضیایی:این پیام یعنی چی؟! + عکس

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه