// کد مطلب: ۱۴۸۶۹۷

علی کریمی | حواشی علی کریمی | مهاجرت علی کریمی

حرکت اعجاب‌انگیز علی کریمی در آستانه جام جهانی | علی کریمی فیفا را به هیچ حساب کرد!

حرکت اعجاب‌انگیز علی کریمی در آستانه جام جهانی | علی کریمی فیفا را به هیچ حساب کرد!
لینک کوتاه کپی شد

علی کریمی جادوگر فوتبال، دعوت فیفا برای حضور در جام جهانی 2022 قطر را رد کرد. این اقدام علی کریمی بسیار خبرساز شد.

به گزارش طلانیوز؛ علی کریمی معروف به جادوگر فوتبال فوتبال است. علی کریمی از نوابغ فوتبال کشور در چندین سال پیش به حساب می‌آید. علی کریمی در چند وقت اخیر حواشی بسیار زیادی را به همراه داشت. در آخرین خبر از علی کریمی، او دعوت فیفا برای حضور در جام جهانی 2022 قطر را رد کرده است.

علی کریمی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

اول از همه از این فرصت را محترم میشمارم و از دعوت شما برای آمدن به قطر و سخاوتمندی شما تشکر می‌کنم. تشکر ویژه از آقای محمد فخرو که این دعوتنامه را از طریق مدیر برنامه هایم به دست من رساندند. پس از اینکه فدراسیون این دعوتنامه را از من پنهان کردند. همانطور که می‌دانید مردم ایران در حال حاضر دوران فوق العاده سختی را پشت سر می گذارند. در حال حاضر برای من مسائل خیلی مهم تر از فوتبال وجود دارد و می خواهم در کنار هموطنانم و صدای آنها باشم. بنابراین باید با احترام دعوت شما را رد کنم. بهترین آرزوها.

استوری‌های علی کریمی حاشیه‌ساز شد | خبرگزاری فارس دست علی کریمی را رو کرد

این خبرگزاری با بازنشر چند استوری بحث‌برانگیز علی کریمی مدعی شده است:

علی کریمی با پایان یافتن موج اعتراضات به نوعی دیگر از احساسات مردم سوءاستفاده و سیاه‌نمایی می‌کند! او در استوری‌های اخیر خود از تصویر و ویدیویی استفاده کرده که اصلا مرتبط به ایران نیست. یکی از تصاویر مربوط به گزارشی از فقر پاکستانی‌هاست که 10 سال پیش منتشر شده و دیگری هم حدود 5 ماه پیش در توییتر یک پاکستانی منتشر شده بود.

شروع فوتبال حرفه ای علی کریمی

علی کریمی فوتبال حرفه‌ای خود را در سال 1375 با فتح در لیگ دسته دوم فوتبال ایران آغاز کرد و پس از 2 سال به پرسپولیس پیوست که در آن‌جت در 3 فصل بازی موفق به 2 بار قهرمانی در لیگ و یک بار قهرمانی در جام حذفی شد و هم‌زمان با تیم ملی، در بازی‌های آسیایی 1998 بانکوک مدال طلا را به گردن آویخت. کریمی از بهمن 1377 به دلیل هل‌دادن داور در بازی تیم امید به مدت یک سال از حضور در تمام مسابقات باشگاهی و ملی محروم شد. او پس از پایان این مدت دوباره به فوتبال بازگشت و در جام ملت‌های آسیا 2000 نیز حاضر بود.

کریمی در سال 1380 به الاهلی دبی منتقل شد که در فصل 2003-2002، به عنوان «بهترین بازیکن خارجی لیگ برتر فوتبال امارات» انتخاب شد و در فصل 2004-2003، عنوان «آقای‌گل لیگ برتر فوتبال امارات» و «مرد سال فوتبال امارات» را کسب کرد. او با تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا 2004 مقام سوم را کسب کرد و هم‌زمان به عنوان آقای‌گلی این مسابقات (مشترکاً با علاء حبیل از بحرین) دست یافت. او در همین سال (2004) جایزه «مرد سال فوتبال آسیا» را از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرد. او در سال 2005 به باشگاه بایرن مونیخ در بوندس‌لیگای آلمان پیوست و در 2 سال حضورش در این باشگاه ضمن انجام 42 بازی رسمی، قهرمانی جام حذفی و بوندس‌لیگا را هرکدام یک بار تجربه کرد. او همچنین در جام جهانی 2006 با ایران حاضر بود و در جام ملت‌های آسیا 2007 نیز بازی کرد. سپس به القطر در لیگ ستارگان قطر رفت و پس از یک سال به پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران برگشت که حضورش در این تیم یک سال ادامه داشت. کریمی بازی در ایران را با 1٫5 فصل حضور در استیل‌آذین ادامه داد و در نیم‌فصل دوم 2011-2010 عضو شالکه در بوندس‌لیگا بود که قهرمانی جام حذفی آلمان را برای بار دوم کسب کرد.

علی کریمی به پرسپولیس بازگشت تا سومین دوره حضور خود را با این باشگاه تجربه کند. پس از 2 فصل بازی، او به باشگاه فوتبال تراکتور پیوست و آخرین فصل دوران بازیگری خود را با قهرمانی در جام حذفی پایان داد. کریمی در سال 1393 با دستیاری کارلوس کیروش در تیم ملی ایران پا به عرصه مربیگری گذاشت. او همچنین برای مدتی هدایت تیم سپیدرود را بر عهده داشت.

منبع: برترین‌ها/فارس

حرکت اعجاب‌انگیز علی کریمی در آستانه جام جهانی | علی کریمی فیفا را به هیچ حساب کرد!

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه