// کد مطلب: ۱۴۷۳۲۳

علی دایی | حواشی علی دایی | اخبار علی دایی | اقدامات خیرخواهانه علی دایی

حمله شدید یک روزنامه ایرانی به علی دایی | در ماجرای اسرا پناهیی چه گذشت؟ | واکنش علی دایی نسبت به فوت اسرا پناهی

حمله شدید یک روزنامه ایرانی به علی دایی | در ماجرای اسرا پناهیی چه گذشت؟ | واکنش علی دایی نسبت به فوت اسرا پناهی
لینک کوتاه کپی شد

روزنامه جوان در ماجرای اسرا پناهی و مطلب منتشر شده علی دایی درباره مرگ این دختر اردبیلی به علی دایی حمله کرد.

به گزارش طلانیوز؛ علی دایی اسطوره فوتبال کشورمان است که دو دختر به نام های دنیز و نورا دارد. دنیز دایی دختر یزگ علی دایی است که در انگلیس ودر کنار مادرش زندگی میکند. شاید کمتر کسی فکرش را می کرد که دختر علی دایی اسطوره فوتبال ایران، روزی به یک بلاگر فعال در حوزه فضای مجازی بدل شود. تا مدت ها پیش حتی کسی نام دنیز دایی را هم نشنیده بود. اما او این روزها آنچنان در فضای مجازی پر رنگ ظاهر شده که حتی شاید برای پدرش هم باور نکردنی باشد. البته که بعد از مصاحبه جنجالی علی دایی و انکار کردن همسر اولش، ظاهرا حضور او در فضای مجازی بیشتر شده است.

ماجرای انتشار پست علی دایی درباره مرگ اسرا پناهی در روز‌های گذشته آن قدر چرخیده و مطرح شده که شاید نیاز به بازگویی چندین باره آن نباشد. با این حال، واکنش‌ها به اظهارنظر علی دایی که اعتقاد دارد اسرا پناهی کشته شده و خودکشی نکرده و بیماری قلبی هم نداشته همچنان ادامه دارد.

رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان علی دایی را فریب خورده رسانه‌های معاند توصیف کرده و از او خواسته اند وارد این جریان نشود. با این حال، امروز، روزنامه جوان، وابسته به اصولگرایان در مطلبی عجیب علی دایی را به نوعی تهدید کرده است؛ تهدید به دادگاه رفتن، توقیف اموال و از آن بدتر، به هلاکت!


روزنامه جوان درباره دادگاهی کردن علی دایی این طور هشدار داده است: «پس از ادعا‌های آقای دایی برخی از قوه قضائیه خواسته‌اند مثل آلمان (که دایی آنجا بوده و بازی کرده) یا امریکا یا هرجای دیگری او را احضار و در یک دادگاه عادل علنی به ادعای او رسیدگی و در صورت محکوم‌شدن جریمه مالی سنگین در حد بستن شرکت‌ها و دارایی‌ها کند.» این روزنامه سپس ماجرای دوم را پیش می‌کشد و می‌نویسد: «برخی نیز خواستار ضبط همه اموال او شده‌اند. اخطار می‌دهیم که هیچ چیز نباید امنیت سرمایه و مالکیت را خدشه‌دار کند، اما اگر آقای دایی خود را آن‌قدر بزرگ می‌داند (که هست) که گمان می‌کند لازم است و ضرورت دارد درباره یک ماجرا به میدان بیاید و چیزی منتشر کند و آن را اثرگذار در حد ملی و جهانی می‌داند، باید بپذیرد که اگر نتوانست به خانه آن دختر ادعایی برود و مرگ او را به دست پلیس در دادگاه ثابت کند، جریمه دادگاه نیز باید در خور شأن و اقدام تخریبی او باشد.»

تهدید آخر این روزنامه، ولی از همه عجیب‌تر است؛ روزنامه جوان با الفاظ ناشایستی از علی کریمی و مهرداد پولادی، ملی پوشان سابق تیم ملی یاد می‌کند و سپس علی دایی را غیرمستقیم تهدید می‌کند. «آقای دایی! تو می‌توانی موجه و قابل اتکا و تضمین‌شده بمانی، شاید برای انتشار این مطالب تحت فشار بودی. اکنون به کودکان در مدارس دنیا می‌آموزند که باید «قدرت نه گفتن» داشته باشند. این قدرت را در خود تقویت کن و موجه و اسطوره بمان. تو آقای گلی، خودت را پرپر نکن! صحنه‌گردانان این آشوب ضد ملی و تجزیه‌طلبانه خیرخواه تو و دیگر مشاهیر ورزشی نیستند. حد تو بالاتر از امثال علی کریمی درس‌نخوانده و مهرداد پولادی ولگرد است. حد خود را بدان که مولاعلی فرمود «هرکس حد خود را نشناسد، هلاک گردد.»»

شروع فوتبال علی دایی در ایران
علی دایی زندگی فوتبالی خود را با بازی در تیم شهری که در آن متولد شده بود، یعنی تیم استقلال اردبیل آغاز کرد. پس از استقلال اردبیل، به تهران رفت و پس از یک فصل بازی در تیم باشگاهی تاکسیرانی تهران، به تیم بانک تجارت ملحق شد.

او در طی چهار سال همکاری با باشگاه بانک تجارت در 75 بازی نقش داشت و موفق شد که بیش از 40 گل برای این تیم به ثمر برساند. باشگاه بعدی دایی که طرفداران زیادی هم دارد، پرسپولیس است. علی دایی در سال 73 - 74 شمسی به جمع قرمزپوشان پایتخت پیوست و افتخارات زیادی در این باشگاه کسب کرد.

ادامه زندگی فوتبالی علی دایی پس از ترک کشور
این بازیکن اسطوره‌ای پس از بازی فوق العاده‌ای که در مسابقات لیگ آسیایی به نمایش گذاشت به تیم السد قطر پیوست. حدودا یک سال در این باشگاه مشغول فعالیت بود و سپس در سال 1376 به همراه رفیق و هم تیمی سابقش کریم باقری به تیم آرمینیا بیله فلد پیوست و به واسطه این تیم، شروع فعالیت خود در بازی‌های اروپایی را رقم زد.

پس از یک فصل بازی در این تیم باشگاهی آلمانی، دائی تصمیم به ترک آرمینیا بیله فلد گرفت و به تیم محبوب بایرن مونیخ پیوست. پس از مدتی بازی در بایرن مونیخ، دائی به باشگاه آلمانی دیگری به نام هرتا پیوست. او در این تیم اولین گل خود را در لیگ باشگاه‌های اروپایی در مقابل تیم چلسی به ثمر رساند . علی دایی اولین بازیکن آسیایی بود که توانسته بود به این مسابقات راه یابد. باشگاه اروپایی بعدی او سان سیرو بود که در طی فعالیت در آن نیز موفق به گل زدن به تیم مشهور آث میلان شد.

اتمام بازی علی دایی در اروپا
دائی پس از به پایان رساندن دوره بازی خود در تیم‌های مختلف باشگاه‌های اروپایی، با تیم الشباب امارات قرارداد بست اما تنها یک فصل در الشباب بازی کرد و پس از آن، به فوتبال ایران بازگشت. پس از بازگشت به ایران در سال 2003 دوباره در تیم قبلی خود یعنی پرسپولیس مشغول به فعالیت شد اما پس از مدتی، به تیم باشگاهی صبا باتری پیوست.

او دو سال در این باشگاه به بازی پرداخت و افتخارات زیادی نیز به ارمغان آورد. سپس، در سال 2006 به تیم باشگاهی سایپا رفت و پس از یک سال بازی در سایپای تهران، در سال 2007 به دوره بازی فوتبال خود خاتمه داد و به سمت مربی گری رفت.

از دیشب که فوتبالی ویدیوی مربوط به خوش و بش سرد وزیر ورزش و علی دایی را منتشر کرد، بسیاری این سوال را مطرح کردند دلیل این اتفاق چه بوده است؟

پس از چند بار دیدن فیلم و مرور کردن ویدیو و در نهایت لب خوانی علی دایی متوجه می شوید علی دایی پس از اینکه حمید سجادی و همراهانش به سمت او رفتند و سرد با آنها برخورد کرد، به مهدی مهدوی کیا و یحیی گل محمدی جملاتی می گوید.
با لب خوانی متوجه می شوید که دایی به مهدوی کیا و گل محمدی می گوید که در پرواز تهران - کیش، وزیر و اطرافیانش در ردیف پشت او نشسته اند اما به او سلام و اعتنایی نکرده اند.

احتمالا به همین دلیل بوده که دایی وزیر ورزش و جوانان را تحویل نگرفته است.

دایی به هیچ وجه حاضر نشده است در شرایط فعلی جانشین اسکوچیچ شود و از مسئولان فدراسیون فوتبال خواسته است این موضوع را تمام شده دانسته و به حضور او روی نیمکت تیم ملی فکر هم نکنند.

منبع: فرارو

حمله شدید یک روزنامه ایرانی به علی دایی | در ماجرای اسرا پناهیی چه گذشت؟ | واکنش علی دایی نسبت به فوت اسرا پناهی

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه