// کد مطلب: ۱۴۹۳۹۲

نمره منفی گواهینامه | استعلام نمره منفی گواهینامه

آموزش استعلام نمره منفی گواهینامه/تخلفات رانندگی و میزان نمره منفی

آموزش استعلام نمره منفی گواهینامه/تخلفات رانندگی و میزان نمره منفی
لینک کوتاه کپی شد

بعضی از تخلفات رانندگی شامل نمره منفی گواهینامه می‌شوند. با آموزش استعلام نمره منفی گواهینامه هماره ما باشید.

به گزارش طلانیوز؛ نمره منفی گواهینامه برای تخلفات رانندگی سنگین اعمل می‌شود. نمره منفی گواهینامه ممکن است باعث ضبط گواهینامه شما شود. برای استعلام نمره منفی گواهینامه روش‌هایی وجود دارد که در ادامه مطلب یاد می‌گیرید.

درصورت بروز برخی از تخلفات رانندگی پر خطر، علاوه بر جریمه نقدی، نمره منفی به راننده تعلق می گیرد و دچار محرومیت ناشی از کسب نمره منفی خواهد شد.

در صورتی که یک راننده چند تخلف حادثه ساز مرتکب شود و 30 نمره منفی بگیرد، گواهینامه او به مدت سه ماه ضبط و در پایان این مدت با پرداخت جریمه نقدی به نفع خزانه عمومی گواهینامه ی او برگشت داده می شود.

در صورتی که پس از اعمال مقررات و عودت گواهی نامه در اثر ارتکاب تخلفات جدید 25 نمره منفی دیگر به متخلف تعلق گیرد، گواهینامه او به مدت شش ماه ضبط و در پایان این مدت با پرداخت جریمه به نفع خزانه عمومی گواهینامه به او برگردانده داده می ‌شود.

در صورتی که پس از اعمال مقررات و عودت گواهینامه در اثر ارتکاب تخلفات جدید 20 نمره منفی به متخلف تعلق گیرد، گواهینامه او باطل خواهد شد و راننده بعد از یک سال می ‌تواند برابر مقررات و بعد از طی دوره آموزشی و پرداخت جریمه به نفع خزانه عمومی و قبول شدن در آزمون های مجدد، گواهینامه جدید دریافت کند.

ولی قانون، حذف نمره منفی را برای تشویق رانندگان در نظر گرفته است، در صورتی که راننده متخلف به مدت شش ماه از زمان مرتکب شدن به آخرین تخلف منجر به نمره منفی در مرحله اول و دوم که شامل هرگونه حرکات نمایشی، دور زدن درجا و یا حرکت موتورسیکلت بر روی یک چرخ و تجاوز از سرعت مجاز بیش از 50 کیلومتردر ساعت باشد و به مدت یک سال از زمان آخرین تخلف به نمره منفی در مرحله سوم، سبقت غیرمجاز در راه‌ های دو طرفه مرتکب هیچ یک از تخلفات رانندگی نشود، تمامی نمره منفی ناشی از تخلفات ارتکابی گذشته حذف می‌ شود و تخلف بعدی راننده به عنوان نخستین تخلف او حساب شده و مبنای محاسبه نمرات منفی مرحله بعدی، تاریخ پایان قانونی ضبط گواهینامه می ‌شود.

تخلفات رانندگی و میزان امتیازهای منفی

چگونه استعلام نمره منفی گواهینامه بگیریم؟


شاید این سوال خیلی ها باشد که چگونه از جریمه نمره منفی به گواهینامه مان اطلاع پیدا کنیم؟

برای استعلام جریمه نمره منفی گواهینامه سه روش وجود دارد :

− استعلام جریمه نمره منفی با پیامک

− استعلام جریمه نمره منفی با تماس تلفنی

− استعلام جریمه نمره منفی به صورت آنلاین


با مراجعه به سایت پلیس راهنمایی و رانندگی یا همان سایت راهور، می توانید از نمره منفی خود اطلاع پیدا کنید. به این صورت، تعداد نمره منفی و دفعات ارتکاب هریک از تخلفات نمره منفی دار در جدولی ارائه خواهد شد.

البته ما متوجه شدیم که سایت راهور، لیست تخلفات را با تاخیر چند روزه به اطلاع کاربران می رساند و مرتبا و به صورت آنی، به روزرسانی نمی شود. پس عدم مشاهده فوری تخلفات‌ رانندگی تان معمول خواهد بود.

بعد از ورود به سامانه راهور، شماره گواهینامه مندرج روی کارت گواهینامه خود را در کادر مخصوص وارد کنید. کد امنیتی داخل کادر را وارد کنید و پس از آن روی جستجو کلیک کنید. سپس نمره منفی گواهینامه خود را مشاهده می کنید.

− استعلام جریمه نمره منفی با پیامک
برای اطلاع از میزان جریمه امتیاز منفی گواهینامه، شماره ی گواهینامه ی خود را به شماره ی 1101202020 پیامک ارسال کنید و منتظر دریافت پاسخ خود باشید.

− استعلام جریمه نمره منفی با تماس تلفنی
برای اطلاع پیدا کردن از میزان نخلفات و جریمه های وسیله نقلیه و گواهینامه خود با تلفن ثابت و یا همراه خود با شماره 02188288888 تماس بگیرید.

مدارک لازم برای استعلام نمره منفی گواهینامه


به منظور انجام پروسه استعلام نمره منفی گواهینامه، باید شماره گواهینامه خود را در اختیار داشته باشید که روی کارت گواهینامه درج شده است.

منبع: بیتوته

آموزش استعلام نمره منفی گواهینامه/تخلفات رانندگی و میزان نمره منفی

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه