// کد مطلب: ۸۵۶۷۸

گامی دیگر در جهت تحقق شعار «جهش تولید»؛

رونمایی از دو گرید جدید MDA و KHR-۴۵ پتروشیمی کارون / ایران، انحصار آمریکا در تولید MDA را شکست

رونمایی از دو گرید جدید MDA و KHR-۴۵ پتروشیمی کارون / ایران، انحصار آمریکا در تولید MDA را شکست
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: همزمان با هفته «پژوهش و فناوری»، آیین رونمایی از دو گرید جدید MDA و KMT-۴۵ تولیدی پتروشیمی کارون که موجب صرفه‌جویی‌ارزی‌۲۸ میلیون دلاری برای کشور می‌شود،‌ برگزار شد‌

به گزارش طلانیوز: آیین رونمایی از دو گرید جدید تولیدی پتروشیمی کارون در سالن اجتماعات هلدینگ خلیج فارس و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
در ابتدای مراسم، مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون با تبریک هفته پژوهش، سیاست هلدینگ خلیج فارس برای تنوع دادن به سبد محصولات خود و حمایت‌هایی که از شرکت‌ها در حوزه پژوهش و فناوری می‌کند را نقطه سوداوری، قوت و قدرت این هلدینگ در آینده عنوان کرد.
علیرضا صدیقی زاده با معرفی محصولKHR-۴۵ به عنوان فوم‌های منعطف و قابل استفاده در صندلی خودرو، مبلمان خانگی، تشک‌های‌طبی و… گفت: ۱۰ هزارتن در سال نیاز کشور به این محصول است که معادل ظرفیت تولید در کارون است و با این میزان تولید ۲۶ تا ۲۸ میلیون دلار در سال صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون در ادامه محصول MDA را یک محصولی میانی در این شرکت معرفی کرد و گفت: این محصول در صنایع چسب، رنگ، پوشش‌های کف و دیوار کاربرد دارد و از آن به عنوان پلی اورتان‌های پاششی نام برده می‌شود.
مدیرعامل پتروشیمی کارون ادامه داد: با بومی‌سازی دانش تولید این محصول در پتروشیمی کارون نه تنها دیگر نیازی به واردات گریدهای مشابه با نام تجاری «آرادور» که در حال حاضر تنها شرکت هانس‌من آمریکا تولید کننده این محصول در جهان است، نیست که شرکت‌های ایرانی از واردات این محصول بی نیاز خواهند شد و البته این محصول بازار خوب صادراتی هم دارد.
صدیقی زاده خاطر نشان کرد: پیش از این نیز سه محصول زنجیره ایزوسیانات با هدف تامین نیاز صنایع خودروسازی، مبلمان اداری و خانگی، صنایع کفش، رنگ و رزین از سوی پتروشیمی کارون تولید و عرضه شده بود.

رونمایی از دو گرید جدید MDA و KHR-۴۵ پتروشیمی کارون / ایران، انحصار آمریکا در تولید MDA را شکست

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه